Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jentefesten

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-12, 12:01   #27
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jentefesten

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ja det er lite solidarisk, men jeg er politisk generøs, enn så lenge. Ikke sikkert jeg er like generøs dersom det blir snakk om trangere tider.

Da kan det hende at jeg vil mene at andre ting skal prioriteres framfor å lage sikkerhetsordninger for dem som ikke vil bidra.

Men det er jo ikke sikkert det blir behov for sikkerhetsordningene. Sjansen for at man blir skilt er tross alt ikke like stor som sjansen for å forbli gift. Jeg synes ikke man automatisk kan beskylde kvinner som reduserer stillingen sin for å snylte, altså. Hva med alle kvinnene som vil ha både i pose og sekk? Full jobb, matchende barn, skinnende hus og cupcakes. Hvor mange av dem smeller ikke i veggen etter å ha prøvd å balansere alt en tid og må ty til sykelønnsordningen? Vi bruker ikke ubetydelige velferdskroner på disse kvinnene i året (for de fleste som møter veggen/blir utbrente er jo nettopp kvinner) så hvis det er snylting på velferdsstaten som er grunnen til at man ønsker alle kvinner i jobb, synes jeg man bør tenke nøye gjennom alternativet. Det er mentaliteten hos både kvinner og menn som bør endres, det faktisk klin umulig for de aller fleste å være karrierekvinne anno 2012, men samtidig ha hus og barn på stell anno 1950.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.