|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#321 |
By the Sea
|
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer
Neida, ikke bli oppgitt. Jeg skjønner hva du sier i denne tråden, jeg, og er helt på nett. Jeg kjenner meg stadig ukomfortabel i egen kropp. Men det har vært mye verre før. Nå er det i veldig liten grad i forhold til mange andre jeg kjenner - og utfra dine beskrivelser har du den følelsen i liten grad også.
![]() |
#322 |
By the Sea
|
Hvorfor?
![]() |
#323 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er trist men jeg er fullstendig klar over situasjonen selv. Jeg vet også at det bare er jeg selv som kan jobbe meg ut av den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerJeg er også der kreps er. Jeg ser jo at misunnelsen min ødelegger for meg, men jeg føler meg helt låst når det gjelder å komme ut av det.
![]() |
#327 |
Halloen!
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerEsme og Zoë: Jeg synes deres diskusjon er interessant, fordi jeg er enig med begge to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerJeg kan selv snakke rett fra levra, og jeg synes det er helt greit at andre gjør det. Men fordi om man velger å være tydelig så må man ikke nødvendigvis være nedlatende. Akkurat det kan provosere meg en del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Mother of Dragons
|
Det er forskjell på å skrive "jeg liker ikke tonen din" og å belære noen på hvordan de skal skrive. Det første er helt greit, det andre ganske utidig.
![]() |
#330 |
By the Sea
|
...så det er helt ok for HV å be damer i denne tråden om å "skjerpe seg" men det er utidig av meg å be HV "skjerpe seg"?
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 21-03-12 kl 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Mother of Dragons
|
Jeg synes det hadde vært greit om du hadde sagt "for et krasst innlegg,Harriet, så slem du er!". Det er faktisk mye mindre respektfullt å si "jeg synes ikke du skal skrive sånt". For i det først så anerkjenner man den førstes rett til å mene noe, men viser sin reaksjon, i det andre så oppdrar man. Stor forskjell synes jeg.
![]() |
#332 |
By the Sea
|
Jeg sier "for et krasst innlegg, så slem du er" ved å si at jeg ikke liker formen og at jeg synes hun burde vise mer vennlighet.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 22-03-12 kl 00:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Erfaren nok
|
Håper ikke den var myntet på meg, for tankene om disselår og hvite føtter opptar ikke all tid og all min oppmerksomhet altså. Virkelig ikke. Jeg har mye viktigere ting å bekymre meg for.
![]() |
#334 |
Textrovert
|
Ok, litt lang quote, men det er veldig interessant det du skriver her, og jeg har blitt veldig overrasket av denne tråden, over hvor lite misunnelig folk ser ut til å være. Så jeg må få summet meg litt, tror jeg, før jeg kan si så mye mer rundt det. Selv jobber jeg hardt med å skille mellom å være misunnelig og være unnelig, og jeg havner heldigvis oftere og oftere i siste kategori.
![]() |
#335 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerJeg føler forøvrig at jeg sjelder er misunnelig.
![]() |
#336 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerJeg tror at det å ha vokst opp i skyggen av min "perfekte" stesøster, ødela mye. Alt kom rekende på ei fjøl til henne fordi hun var pen. Fordi hun var pen, ville folk ansette henne i godt betalte salgsjobber. Fordi hun var pen, kunne hun velge og vrake i menn. Rike menn, så hun vasset i penger. Jeg husker ennå hvor knust jeg var over at hun hadde fått pels til 20 000 av kjæresten sin, mens jeg satt og gråt nesten konstant over at jeg ikke kunne reise til USA som utvekslingsstudent (som var min store drøm) fordi det kostet 20 000 og vi ikke hadde pengene.
![]() |
#337 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerDet siste innlegget kan sikkert leses i en fryktelit sutrete tone, men det var ikke ment sånn, altså. Det var ment som en slags forklaring på hva som kan være årsaken til at noen sliter med misunnelse.
![]() |
#338 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerDivine: |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerDivine: Skjønner godt at søsteren din kan ha påvirket deg i oppveksten, og at det ikke er lett å bare legge det fra seg.
![]() |
#340 |
Halloen!
Jeg også. Men jeg stiller meg-som alltid-tvilende. Og det er sunt å stille seg tvilende, det kalles nett-vett. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|