Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Divine.. Jeg må innrømme at når jeg leser dine tanker både om misunnelse, om selvbilde og om hvordan du tenker at andre vurderer så er det noe som kan gjøre meg nervøs på en dårlig dag. Altså litt redd for med hvilke øyne du ville betrakte meg. Jeg liker ikke å tenke at andre betrakter meg enten med misunnelse eller avsky, men jeg får slike tanker når jeg leser om at andre er veldig opptatt av sammenligning.
Det er kanskje bare en drømmetanke at andre jeg beveger meg rundt faktisk ikke tenker så mye over leggene mine, åreknutene, kvisene eller hvorvidt frisyren er bra eller ikke. Kanskje synes de at jeg ikke burde vist meg ute i den tilstanden? Kanskje "måler" de meg med misunnelse fordi deres åreknuter er større enn mine? Jeg synes ikke den tanken er så mye bedre.
Ok, litt lang quote, men det er veldig interessant det du skriver her, og jeg har blitt veldig overrasket av denne tråden, over hvor lite misunnelig folk ser ut til å være. Så jeg må få summet meg litt, tror jeg, før jeg kan si så mye mer rundt det. Selv jobber jeg hardt med å skille mellom å være misunnelig og være unnelig, og jeg havner heldigvis oftere og oftere i siste kategori.
Og til Zoë: Jeg skjønte ikke at svarene fra HV var spesielt myntet på meg, jeg. Jeg må ha lest tråden for dårlig. Men jeg har hørt verre fra den kanten, altså, så dette er da ingenting. Dessuten er det ikke første gangen, akkurat, at jeg hører at jeg ikke skal klage over sommeren. Jeg er oppvokst med å høre at jeg er en "forbandet tulling" som er "redd sola", så HVs kommentarer er jo nærmest som pusing å regne.