|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?Jeg er ikke redd for MUK, men er ikke spesielt interessert heller. Vi bruker ingen av disse produktene som er listet opp.
|
|
|
#83 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?Jeg er verken redd eller uredd, men bruker det ikke. Er litt på samme plan som Fakse - hvorfor ikke kjøpe dyr med beinet på, og bruke det?
|
|
|
#85 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?
skal man ikke?
|
|
|
#86 |
|
tradisjonell figur
|
Det velger jo folk selv. Jeg har vært på besøk hos ellers oppegående og hyggelige, ressurssterke mennesker som brukte samme fjøl og kniv til salat som de akkurat hadde brukt på rått kjøtt. Jeg er mye mer redd for det enn for MUK, så jeg turde ikke å spise.
|
|
|
#87 |
|
fornyet
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?Jeg finner ikke Prior sine kyllingnuggets på listen, ser at Den Stolte Hane sine er der. Er Prior sine uten MUK å regne ?
|
|
|
#88 |
|
fornyet
Ja det der har jeg opplevd også. Grøss altså, vet ikke folk dette ?
|
|
|
#89 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?Jeg er ikke så interessert i å spise bein, brusk, slintrer og sener. Bein kan man koke kraft på. Forbrukerrådet sier nå at MUK ikke er kjøtt. Det regnes som 0% kjøtt. http://www.vg.no/mat-og-drikke/artik...artid=10072568 |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?Det er jo det som er igjen av kyllingen når kjøttet er spist opp. Beingrinda+fargestoffer og diverse smakstilsetninger og konservering i foodprosessoren og vips så har man muk. Hellstrøm hadde jo hjemmelaget muk i ett av programma sine for å fremkalle vemmelse. Blir litt søtt når enkelte er lei av matsnobberi og trykker dette til seg som god ressursutnyttelse. Det er inntjening og lyden av klingende mynt i kassa som ligger bak alt slikt. I gamle dager var det grisen som fikk dette, tør ikke tenke på hva han får i våre dager...
|
|
|
#91 |
|
Metallica!!
|
Det smaker jo ikke forskjellig fra resten av osten?
|
|
|
#92 |
|
Metallica!!
|
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?Ja jeg er helt for å utnytte mest mulig av dyrene vi slakter, men ikke MUK, jeg spiser ikke avfall!
|
|
|
#93 |
|
can-jur
|
Nå er det vel økologisk landbruk som bruker mest skit
|
|
|
|
#95 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?Jeg er ikke så glad i plast mot mat, av litt diffuse grunner (hormonhermende stoffer, og sånt). Prøver også å bruke mer metallflasker enn plastflasker til barna. Er dog ikke helt konsekvent, siden jeg ikke har orket å sette meg helt inn i denne litt duffuse mistanken.
|
|
|
#96 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?Nei er ikke redd det. Vi spiser bl.a. Prior-produkter. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?Jeg er ikke redd for det, men vi spiser det ikke annet enn om det blir servert når vi er på besøk.
|
|
|
#98 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#99 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg spiser bare dyr med normal BMI. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?Jeg er ikke redd for MUK, så lenge regelverket følges, men jeg synes ikke det er den sunneste maten, og kjøper det ikke så ofte. Men kjenner en del som jobber på kyllingslakterier, og de spiser ikke så mye MUK og kyllingprodukter for å si det sånn...
|
![]() |
|
|