Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Noen som IKKE er redde for MUK?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-12, 23:22   #81
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?

Nei MUK er jeg ikke redd for. Det er igrunn flott at alt på fuglen blir brukt.

Gammel 29-03-12, 23:47   #82
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke redd for MUK, men er ikke spesielt interessert heller. Vi bruker ingen av disse produktene som er listet opp.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 00:08   #83
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er verken redd eller uredd, men bruker det ikke. Er litt på samme plan som Fakse - hvorfor ikke kjøpe dyr med beinet på, og bruke det?

(men sånn egentlig; det ville folk kanskje blitt mer syke av. Jeg har hørt at det fins folk som ikke vet at man ikke skal vaske fjøl og kniv etter at man har skjært opp døde dyr med det )

Gammel 30-03-12, 00:24   #84
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Er det sant? Jaja, jeg holder meg unna lell. Det er beinrester i det.

Beinrester?

Hvor har du sett det?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 00:25   #85
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Jeg er verken redd eller uredd, men bruker det ikke. Er litt på samme plan som Fakse - hvorfor ikke kjøpe dyr med beinet på, og bruke det?

(men sånn egentlig; det ville folk kanskje blitt mer syke av. Jeg har hørt at det fins folk som ikke vet at man ikke skal vaske fjøl og kniv etter at man har skjært opp døde dyr med det )

skal man ikke?

Gammel 30-03-12, 00:29   #86
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

skal man ikke?

Det velger jo folk selv. Jeg har vært på besøk hos ellers oppegående og hyggelige, ressurssterke mennesker som brukte samme fjøl og kniv til salat som de akkurat hadde brukt på rått kjøtt. Jeg er mye mer redd for det enn for MUK, så jeg turde ikke å spise.

Gammel 30-03-12, 00:30   #87
dutte
fornyet

dutte sin avatar

dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg finner ikke Prior sine kyllingnuggets på listen, ser at Den Stolte Hane sine er der. Er Prior sine uten MUK å regne ?

Gammel 30-03-12, 00:30   #88
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Det velger jo folk selv. Jeg har vært på besøk hos ellers oppegående og hyggelige, ressurssterke mennesker som brukte samme fjøl og kniv til salat som de akkurat hadde brukt på rått kjøtt. Jeg er mye mer redd for det enn for MUK, så jeg turde ikke å spise.

Ja det der har jeg opplevd også. Grøss altså, vet ikke folk dette ?

Gammel 30-03-12, 00:46   #89
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke så interessert i å spise bein, brusk, slintrer og sener. Bein kan man koke kraft på. Forbrukerrådet sier nå at MUK ikke er kjøtt. Det regnes som 0% kjøtt. http://www.vg.no/mat-og-drikke/artik...artid=10072568

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 00:48   #90
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Det er jo det som er igjen av kyllingen når kjøttet er spist opp. Beingrinda+fargestoffer og diverse smakstilsetninger og konservering i foodprosessoren og vips så har man muk. Hellstrøm hadde jo hjemmelaget muk i ett av programma sine for å fremkalle vemmelse. Blir litt søtt når enkelte er lei av matsnobberi og trykker dette til seg som god ressursutnyttelse. Det er inntjening og lyden av klingende mynt i kassa som ligger bak alt slikt. I gamle dager var det grisen som fikk dette, tør ikke tenke på hva han får i våre dager...

Gammel 30-03-12, 02:09   #91
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg er lei av at vi skal ha perfekt mat hele tiden. Perfekte grønnsaker, perfekt kjøtt. Jeg ble ganske så sjokkert av en tråd for en stund siden der flere sa at de skjærte av og kastet den delen av osten som hadde ligget ut mot plastembalasjen. .

Nå ble jeg og satt ut her.

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Det første laget av osten smaker jo plast, ingen får tvinge meg til å spise den fordi jeg skal være pk, da kan jeg heller ta to skiver mindre ost på skiven. (Har gått glipp av ostetråden).
Til gjengjeld kaster vi faktisk lite mat totalt sett, vi bruker rester, er oppfinnsomme og tenker matøkonomisk.

Hvordan kan økologisk være jåleri?

Det smaker jo ikke forskjellig fra resten av osten?

Økologisk kan være jålete fordi det av og til bruker større ressurser enn vanlig drift. Jeg leste en fin artikkel om det her tidligere, skal se om jeg kan bla den fram til deg senere.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er skeptisk til MUK. Jeg er for å utnytte mest mulig av kjøttet og er på ingen måte opptatt av å bare spise biff og salmalaks, men etter kugalskap-affæren er jeg skeptisk til å spise mat som inneholder beinmel eller for mye nervevev. Nå var dette storfekjøtt (og sau?), men jeg har ikke sett noen gode argumenter for at denne typen sykdommer ikke kan oppstå blant gris eller fjærkre.

Smalahove spiser jeg hvilke dag som helst! *oppvokst på gård*
En plukker jo ut hjernen før de går til røyking osv, og jeg personlig spiser ikke skinnet og øynene, så da sitter jeg igjen med møøøørt deilig kjøtt.

Dette hadde jeg ikke trodd om deg Vitoen! :skingrestemme:

:fniser:

Gammel 30-03-12, 02:12   #92
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Ja jeg er helt for å utnytte mest mulig av dyrene vi slakter, men ikke MUK, jeg spiser ikke avfall!
Jeg kjøper helst ren mat, hel fugl så jeg kan koke kraft på skroget, storfekjøtt på bein, for å koke kraft etc. Oppmalt beinvev er jeg ikke interessert i å få i meg. Jeg bruker minimalt med halvfabrikata og bruker ingen av produktene som er listet opp her. Jeg tror det var kun 1 av disse produktene jeg har smakt, og jeg kjenner at jeg lever meget komfortabelt med det. Jeg snobber ikke og kjøper kun fileter og salmalaks, men jeg bearbeider helst maten selv så jeg har oversikt over hva vi får i oss.

Gammel 30-03-12, 07:35   #93
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunne helt soleklart ha spist melonskall, og er overbevist om at det smakte nydelig! Men da ville jeg ha foretrukket at det var økologisk melon. I alle fall om barna mine skulle ha spist det og så lenge jeg er i fruktbar alder/ammer selv. Grunnen er all sprøytemidler og skit som brukes i landbruk og lagres i skallet.

Nå er det vel økologisk landbruk som bruker mest skit

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 09:23   #94
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nå er det vel økologisk landbruk som bruker mest skit

Gammel 30-03-12, 10:58   #95
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så glad i plast mot mat, av litt diffuse grunner (hormonhermende stoffer, og sånt). Prøver også å bruke mer metallflasker enn plastflasker til barna. Er dog ikke helt konsekvent, siden jeg ikke har orket å sette meg helt inn i denne litt duffuse mistanken.

:inkonsekvent:

Men benmel, DET er IKKE mat. Punktum finale, altså. Der lever jeg etter besteforeldrenes prinsipper, kjenner jeg.

(Angående at barna våre blir utsatt for en større giftcoctail enn vi ble, så tror jeg ikke det stemmer. Det er mindre bly, mindre ftalater, mindre flammehemmere, osv., nå, enn før. Problemet er vel mer at vi fortsatt er fulle i giftene som vi fikk i oss da vi var barn, og dels i morsmelken fra våre mødre som VIRKELIG ble utsatt for giftstoffer, og at det vil ta generasjoner før det er borte. Min mor hadde som jobb å stå i fjøset og spraye det ned med DDT, tror jeg det var. )

Gammel 30-03-12, 10:59   #96
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei er ikke redd det. Vi spiser bl.a. Prior-produkter.
Nuggets, leverpostei, påleggspølser, middagspølser og grillpølser.
Sikkert noe mer vi spiser også.

Og vi skjærer bort toppen på gulosten fordi den ikke smaker godt, og vi tjener bra, går i crocks og cherrox og har brannslukningsapparat. Noe mer?
Jo posesaus. Den glemte jeg. Og normal BMI, et.c.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 11:15   #97
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ikke redd for det, men vi spiser det ikke annet enn om det blir servert når vi er på besøk.

Jeg liker heller ikke plastsmaken av osten. Eller sprøytemiddelsmaken på eple- og drueskall. Eller konserveringsmiddelsmaken i langtidsholdbare kaker. :grøss:

Gammel 30-03-12, 11:29   #98
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Og vi skjærer bort toppen på gulosten fordi den ikke smaker godt, og vi tjener bra, går i crocks og cherrox og har brannslukningsapparat. Noe mer?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 12:00   #99
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg spiser bare dyr med normal BMI.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 13:04   #100
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Jeg er ikke redd for MUK, så lenge regelverket følges, men jeg synes ikke det er den sunneste maten, og kjøper det ikke så ofte. Men kjenner en del som jobber på kyllingslakterier, og de spiser ikke så mye MUK og kyllingprodukter for å si det sånn...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.