Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Størrelse på vårdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-07, 19:40   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Størrelse på vårdress?

Prinsen blir 2 år i mai - han er sånn ca 84-85 cm nå, altså ganske så liten for alderen. Nå må han ha ny dress i barnehagen. Ikke fordi den han har er for liten, men fordi den formelig drikker vann...(Billigdress) - Jeg blir litt usikker, for jeg går jo selvfølgelig og venter på en vekstperiode om ikke lenge - hvilken størrelse bør jeg kjøpe?

Gammel 29-03-07, 19:42   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på vårdress?

Finn de dressene som er små i størrelsen og kjøp en str 92? :vet ikke:

Gammel 29-03-07, 19:43   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Finn de dressene som er små i størrelsen og kjøp en str 92? :vet ikke:

Omvendt, ville jeg sagt. Finn en dress som er stor i størrelsen og kjøp 92.

Gammel 29-03-07, 19:44   #4
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Det kommer jo litt an på hvilken dress du tenker å kjøpe. Reima tec-dressen er myk, så det er ikke noe problem å gå opp i str. Nå er jo Reima gode på str., så det er mulig at 92 holder hele sesongen.
Ta med sjarmøren til butikken og prøv. De er stort sett flinke til å gi råd!

Gammel 29-03-07, 19:46   #5
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Anbefaler Mikkline. De koster kr 599 på Bebito ved Solsiden. Dressen er svært lett å ha på og er vannavstøtende og puster/vindtett.
Passer veldig godt de minste. Jeg følte meg veldig trygg om det plutselig ble vått ute at lillegull holdt seg tørr.

Lillegull på 5 år (6 år til sommeren) er lita i str og har til nå brukt str 104 og hatt den i to år nå. Fortsatt er den fullt brukbar men bittelitt kort i beina. Nå kjøpte vi ny i str 116 og den er i største laget. Hun er i underkant ca 1.10. Men vi bretter opp ermene og strammer inn i livet med reimene.

Sist redigert av Michelle : 29-03-07 kl 19:58.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 19:48   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte å kjøpe Sitron sin, men den er for vid til gutten har jeg funnet ut.

Jeg får ta meg en tur. All erfaring for mitt vedkommende tilsier at å ta med en 2-åring som avskyr butikker for å kjøpe dress sjelden fører til kjøp. Jeg drar nå etterpå, skal se hva jeg finner.

Gammel 29-03-07, 19:51   #7
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg tenkte å kjøpe Sitron sin, men den er for vid til gutten har jeg funnet ut.

Jeg får ta meg en tur. All erfaring for mitt vedkommende tilsier at å ta med en 2-åring som avskyr butikker for å kjøpe dress sjelden fører til kjøp. Jeg drar nå etterpå, skal se hva jeg finner.

Prøv str 92 på han og evnt bytt den i en større str.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 21:18   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Da har jeg vært er runde på Barnas Hus, Barnas Beste og Di unge + sportsbutikkene....
Reflex har det tydeligvis rabla helt for i år, i og med at dressene er lyyyyseblå, sandfarget og mintgrønn - Den dressen blir vel lekker med tid og stunder

Reflex sin er egentlig ganske ok, men fargen som var igjen var en grå/brun og oransje en...Litt anstrengt forhold til de fargene kjenner jeg.

Mikk-line har jeg helt glemt. Jeg kan vurdere den ja..Vi har name-it vinterdress, og den er for vid for prinsen - og han har vært som en ballong i hele vinter....

Kom plutselig på polarn o pyret også...hvordan er de dressene mon tro?

Den dressen han har er veldig lik trolldressen i formen, men altså svært mottakelig for vann. Kan være jeg går for troll da...Synes det er vanskelig å bruke 1000 kroner på en dress jeg

Sist redigert av Che : 29-03-07 kl 21:24.
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 10:11   #9
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Poden på 78,5 cm (to år i oktober) har en tynndress fra ReimaTec i str 80. Den passer kjempefint nå. Er ikke godt for dem om dressen blir for stor heller?

Gammel 30-03-07, 10:48   #10
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Lillemor er 90 cm og fikk str 98. Men hun er lang i overkroppen.
Hadde hun hatt lengre ben og ikke så lang overkropp så hadde jeg gått for 92.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 10:51   #11
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Her er Reflexdressen vi kjøpte (den rosa). Synes den er fin den blå.

Forresten herlig å se deg i kjent Mandarin/Bauche stil.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 12:55   #12
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Bris er 80 cm, og vinterdressen fra Reima i str. 80 ser ut til å akkurat holde ut sesongen. Jeg kjøper 86 i vårdress, og vil nok tro du må ha 92.

Sparky har forresten Polarn O Pyret dress, så du kan spørre henne.

Gammel 30-03-07, 13:00   #13
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Guttene har P.OP sine dresser (vinterdresser). De er gode og varme og vi er fornøyd. Har ikke prøvd vårdressene.
Da vi kjøpte første dressen til storebror ble vi i butikken rådet til å gå opp en str på dresser. Det har vi gjort og det har funket fint.

Gammel 30-03-07, 13:13   #14
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Kom plutselig på polarn o pyret også...hvordan er de dressene mon tro?

Vi har hatt mye uteklær fra PoP, både vår- og vinterdresser. De er supre!
På Solsiden er de veldig hjelpsomme, ta deg en tur og ta med deg gutten - han kan jo leke med togene imens.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 14:13   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

ÅÅÅ, den var fin! - ER det årest modell tror du? Jeg var innom en av reflex-forhandlerne her i byen go der fant jeg den ikke....Er denne vanntett tror du?

Joda...jeg er oss lik...

Gammel 30-03-07, 14:17   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Vi har den blå også i to-delt variant
Veldig fin og med samme egenskaper som ReimaTec eller Tikcet (har begge de også)

Gammel 30-03-07, 14:22   #17
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Her er det sjeldent nødvendig med vårdress, har hatt det men de har blitt lite brukt på våren, nå så går det nesten rett fra vinterdressen og til sommer. her bruker minsten regnbukse med fleecefor i nå da det er klinete ute.

Jeg ville nok valgt en stor 92 hvis jeg var deg, så kanskje den passer til høsten også.

Gammel 30-03-07, 14:26   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden er også av de mindre, han er snart 2,5 år, og jeg har ikke snøring hvor lang han er, men han bruker klær i stort 86/92, deromkring.
Kjøpte vår/høst-dress fra Reflex i høst, og den passer enda. Den er str. 92 og den holder nok fint frem til sommeren regner jeg med.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.