|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Er frisk!
|
Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Vi er i gang med Brødrene Løvehjerte, og å si at de ble engasjert er en mild underdrivelse. Jeg tror de kunne ha hørt hele boka på en kveld...
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Hadde tenkt å begynne på Hobbiten. Guttungen fikk den til jul. Men jeg tror vi leser Hugo Cabret først. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Jeg og jentungen på 5 leser om Aurora i blokk Z av A.C Vestly
|
|
|
|
#4 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2
Vi har akkurat lest alle 7 Gurobøkene, og de falt veldig i smak hos både Storebror og Storesøster.
|
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Mine liker også godt Anne Cath Vestly. Men det er en stund siden vi leste dem. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Er frisk!
|
Ja, vi er ferdig med alle Knerten, alle Guro og alle Mormor-bøkene nå. Aurora og eventuelle Kaos og Ellen Andrea-bøker skal de få lese selv. Så nå går vi over til Astrid Lindgren. Deretter må vi i gang med mer moderne litteratur tenker jeg.
|
|
|
|
#7 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2For storebror på ni går det stort sett i faktabøker. Ulike leksikon osv. Vi har dog begynt å lese om Hardyguttene. Det liker han godt. Selv leser han masse på senga og da egentlig alt mulig.
|
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Vi står litt fast i Harry Potter. Jeg hadde liksom sett for meg noen pauser underveis, men nå er vi igang med bok 3. Kan ta lang tid før vi får prøvd noe annet. Skulle gjerne ha lest Knerten med ham, men aldri i livet om det går etter Harry |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Vi har holdt på med Harry i et år. Jeg spyr nesten og vi sluttet nå. Han leser dem selv uansett. I tillegg snakker han om HArry Potter til alle døgnets tider og leser også tilleggsbøkene "Rumpeldunk gjennom tidene" og "Skalden Skurres-et-eller-annet". |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Jeg satser på at Storebror leser dem selv, for jeg kan ikke tenke meg å lese alle de syv bøkene høyt. De siste er jo uendelig lange som høytlesningsbøker :-(
|
|
|
|
#12 |
|
I mål
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Ja, og for lillesøster var favoritten lenge en grisebok med luker, men akkurat nå foretrekker hun at jeg leser "Emma i barnehagen" høyt for henne mens hun selv blar i en mummibok. Etter en liten stund bytter vi, så da leser jeg mummibok høyt mens hun blar i "Emma i barnehagen". |
|
|
|
|
|
#13 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Vi har nettopp fått denne: |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Apan: Høres koselig ut! Vi har også lest Emma i barnehagen. For tiden går det i Albert Åhberg selv om han kalte han noe annet, husker ikke hva i farten, men storesøster og jeg lo så vi ristet.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Så flott bok! Jeg husker jeg lærte om henne da jeg tok engelsk grunnfag, om Rosa altså.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Heksene av Roald Dahl. De leser den visst på aktivitetsskolen og han synes den er så morsom/spennende at han ville lese den hjemme også. Vi har også lånt SVK, så den er neste bok for tur. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Her leses litt forskjellig for tiden; Albert Åberg, Gråtass, Kaptein Sabeltann m.m. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Pulverheksa og Albert Åberg. Lillebror på 4 liker disse veldig godt, og det virker som at storebror syns det er helt greit. Harry Potter får de lese på egenhånd, jeg kommer ikke til å lese dem.
|
|
|
|
#19 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Jeg leser Charlie og den store sjokoladefabrikken for begge jentene. Storesøster er oppslukt, lillesøster litt mindre tolmodig siden det ikke er bilder.
|
|
|
#20 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Da tar du bøkene om Hikken Horriblus Haiflabb den tredje, det er litt mer fart over han enn Knerten. |
|
|
|
![]() |
|
|