Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flyavgang Gardermoen kl 6 - noen tips?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-12, 10:32   #41
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyavgang Gardermoen kl 6 - noen tips?

Siden mannen til Tjorven nå har funnet ut av dette, tar jeg sjansen og sporer av tråden; hvordan finner man egentlig en ok pris på overnatting på et av de nærmeste hotellene? Helst det aller nærmeste. Jeg kjenner jeg vurderer dette før sommeren.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 10:45   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Siden mannen til Tjorven nå har funnet ut av dette, tar jeg sjansen og sporer av tråden; hvordan finner man egentlig en ok pris på overnatting på et av de nærmeste hotellene? Helst det aller nærmeste. Jeg kjenner jeg vurderer dette før sommeren.

Jeg sporer av på spørsmålet ditt jeg.

Grunnen til at mannen ikke gikk for hotellovernatting var rett og slett at flyet gikk for tidlig. Flyet hadde avgang kl 6, og når man skal til utlandet (og ha med spesialbagasje ... både golfbag og barnevogn går vel i den kategorien) så må man sjekke inn tidlig. Altså måtte han ha stått opp 03.30-04.00, og da hadde han betalt for en veldig kort natt på hotellet og da gadd han ikke.

Vi har hatt charterfly kl 7 om morgenen flere ganger. Jeg synes det går overraskende greit med ungene. De sovner alltid på flyet når vi har stått opp så tidlig.

Gammel 18-04-12, 11:11   #43
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så annonser for dette nå nettopp. Var det i et flymagasin, mon tro?

Da var det to av hotellene som kjørte kampanjer på dette. Ganske ulike priser, men begge slo meg som veldig rimelige, og begge slengte på gratis parkering, og grytidlig frokostservering. Antar at det rimeligste er det som ligger lengst unna.

:veldig hjelpsom:

Gammel 18-04-12, 11:44   #44
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Ellers er vel SAS Flybussen et ganske greit alternativ på ugunstige tider av døgnet hvor flytoget ikke går. Går kjapt og til fornuftig pris, og man blir kjørt helt frem til terminalbygningen.

Gammel 18-04-12, 11:49   #45
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har hatt charterfly kl 7 om morgenen flere ganger. Jeg synes det går overraskende greit med ungene. De sovner alltid på flyet når vi har stått opp så tidlig.

Ja hehe. Jeg tenker mer på oss selv.

Gammel 18-04-12, 11:49   #46
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja hehe. Jeg tenker mer på oss selv.

Ja, men når ungene sover, så får jeg slappet av ganske greit selv også.

Gammel 18-04-12, 11:50   #47
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja, men når ungene sover, så får jeg slappet av ganske greit selv også.

Ja forsåvidt, men jeg sover aldri på dagtid. Uansett. Vi skal dessuten mellomlande, så det er bare to små hopp og lang venting på flyplassen mellom. Men det er ikke hovedgreia, jeg synes bare det er stressende å være Sjef for å få familien avgårde så tidlig .

Gammel 18-04-12, 12:13   #48
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine unger er sånne som aldri sover uansett når på døgnet vi reiser. Men det går veldig greit allikevel da. Men ikke snakk om å sove selv om vi reiser klokka 3 om natta eller hva som helst.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 15:20   #49
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Da er dere jammen greie. Jeg bor nærmere, men det har aldri vært snakk om å kjøre slekta til flyplassen. Ingen har spurt om det heller.

Mine foreldre som har bodd et steinkast fra Gardermoen i en lang årrekke har _alltid_ vært brukt som privatparkering og overnatting for tidlig-charterturister eller sen-hjemkomne i slekta. Også er det veldig kjekt da, med privatsjåfør t/r flyplassen, og gjerne et varmt middagsmåltid/frokost i samme slengen. Hvis jeg ringte da jeg kom av flyet, rakk bilen akkurat inn på korttidsparkeringa oppe i det jeg kom ut fra flyplassen. Fin-fin timing.
(nå må folk pent kjøre taxi, siden det var pappa som var sjåføren, men oppvartning og overnatting sørger mamma fortsatt for)

Vi snakker om alle fra ... meg , til gamle grandonkler fra Vestlandet, til fettere, kusiner, onkler og tanter, og venner.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 16:22   #50
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Mamma og pappa er også i den kategorien m^2.

Vil tippe de billigste er de som ligger ved E6, eller det bortenfor gamle terminalen. Uten at jeg i det hele tatt vet noe altså.
Kan hvertfall ikke tenke meg at SAS-hotellet er billigst.

Gammel 19-04-12, 08:23   #51
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Aha, han har allerede reist..

Sist redigert av Kanina : 19-04-12 kl 08:41.
Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 20:20   #52
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Det går flybuss kl 04:10 fra bussterminalen på grønland....
http://www.flybussen.no/oslo/

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 20:26   #53
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompen, her.

Vi bor et kvarters rolig kjøring fra flyplassen, så her kommer alle slektninger og venner som skal ut og reise til oss, parkerer bilen her og så kjører vi de til terminalen og henter dem igjen når ferien er over. Gratis parkering og gratis taxi
Det hender det blir litt logistikkproblemer med kjøring og henting hvis de enten er så mange at vi ikke får plass i en bil eller det er på tidspunkt hvor en av oss er borte, men da er det alltids noen andre som stiller opp. Mamma, brodern, pappa osv.

Stompens flyplassevice!

Da plukker du meg opp når jeg lander 13. mai kl. 10.00 og svipper meg inn til Oslo, jah?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 07:28   #54
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Då eg var student, reiste vi med flytoget frå Oslo S i 23.30-tida (siste toget) og satt på Gardermoen heile natta. Definitivt ikkje spesielt komfortabelt, men absolutt det rimelegaste alternativet. Men det kjem jo litt an på kor opplagt ein vil vere når ein kjem fram - vi skulle på restplass-chartertur, og skulle bare slappe av heile veka uansett. Nå som eg jobber, ville eg nok heller betalt for taxi.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 07:32   #55
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Då eg var student, reiste vi med flytoget frå Oslo S i 23.30-tida (siste toget) og satt på Gardermoen heile natta. Definitivt ikkje spesielt komfortabelt, men absolutt det rimelegaste alternativet. Men det kjem jo litt an på kor opplagt ein vil vere når ein kjem fram - vi skulle på restplass-chartertur, og skulle bare slappe av heile veka uansett. Nå som eg jobber, ville eg nok heller betalt for taxi.

Eg leste bare første side før eg svarte, og ser jo nå at tråden ergått ut på dato. God morgon.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 13:54   #56
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Da plukker du meg opp når jeg lander 13. mai kl. 10.00 og svipper meg inn til Oslo, jah?

Så ikke dette før nå jeg. Det kunne vel alltids latt seg gjøre.

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 19:13   #57
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Hehe, jeg regner med at flytoget tar meg omtrent til døra til hotellet. Praktiske greier, det toget! Når det går, selvsagt.

Gammel 28-04-12, 23:26   #58
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Det går jo mye raskere med flytoget enn med bil. 19 min fra Gardermoen til Oslo. Kjempegreit. Det hender vi parkerer på Gardermoen (gubben jobber der, så gratis parkering ved terminalen) og tar toget inn. Unga synes det er mye morsommere enn å kjøre bil.

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 23:33   #59
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Det skjønner jeg godt at de synes. Tog er kjempeherlig. Angrer nesten litt på at jeg bestilte flybilletter og ikke togbilletter. Åtte timer på ræva med pc stappfull av filmer og serier er herlig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.