|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#241 |
|
Passiv
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Her har drammen fått inkassovarsel fra ruter. Ganske snodig siden han ikke er kunde der - vi kjører jo bil. Ikke har han hatt noe kundeforhold der heller. |
|
|
|
#242 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Men altså. Nå har jeg fulgt denne tråden og prøvd å formulere noe vettugt en god stund, for jeg vil gjerne få sette perspektiv på dette.
|
|
|
|
#243 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?
De stengte sensommeren 2006, tror jeg.
|
|
|
|
#244 |
|
Whatever, never mind
|
Kanskje han er skapkollektivbruker? |
|
|
|
|
|
#245 |
|
flisespikker
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?@Enhjørning: Kollektivtilbudet er kjempebra. Det er primært billettsystemet, og Ruters håndtering av alle problemene knyttet til det (og Ruters håndtering av kundene sine generelt) som er problemet.
|
|
|
#246 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Ja, jeg ser den.
|
|
|
|
#247 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Superenkel forskning viser at folk reiser når de må. |
|
|
|
|
|
#248 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Her jeg bor må kollektivtransport planlegges nøye på forhånd hvertfall, selvom vi har Ruter. |
|
|
|
|
|
#249 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Med litt flere vogner pr. avgang i rushtiden, skal jeg være enig.
|
|
|
#250 |
|
flisespikker
|
Jeg kunne vel holdt meg til å si at jeg synes tilbudet er kjempebra. Vi bor sånn til at det går baner og busser hele tiden, og det hender aldri at vi ikke kommer med eller må vente kjempelenge (unntatt når banen står sånn at alle skal ta buss, men det blir noe litt annet). Bor man mindre midt i smørøyet enn oss, kan det sikkert være noe mindre optimalt tilbud, men generelt i Oslo synes jeg kollektivtilbudet er bra og at man får mye for pengene. Jeg er veldig tilhenger av å reise kollektivt og glad i å ta buss og trikk og bane (og båt), og irriterer meg i grunnen desto mer over alt det dumme Ruter har gjort de siste årene for å ødelegge betalingsviljen (og betalingsmuligheten!) min.
|
|
|
#251 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Nå som endelig 21 og 54 har blitt leddbusser syns jeg også tilbudet er veldig bra. Før hendte det hver eneste dag at man ikke kom med bussen og jeg begynte å tenke på Oslo Sporveier som en opprettholder av klasseskille.
|
|
|
#252 |
|
Bedreviter
|
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Tøff
|
Nå må det nevnes at grunnlaget for at dette har tatt sånn tid i stor grad må legges i kommunalpolitikernes fang. Mer spesifikt i Bærums sådanne. Og den nye banen er _fantastisk_. Mye mindre sårbar ved avvik, og med masse virkelig gode løsninger.
|
|
|
#254 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Når jeg startet på Gardermoen til jeg toget til jobbet. Utrolig kjekt.
|
|
|
#255 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jaggu.
|
![]() |
|
|