Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Haster litt. Stikkskade på sprøyte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-12, 20:56   #21
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster litt. Stikkskade på sprøyte

Jeg hadde tatt vaksine, ja.

Skal ta den uansett, mtp yrkesvalg.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 01:07   #22
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, ta den vaksinen. Jeg er også ekstremt forsiktig når det gjelder slikt, men greide å stikke meg allikevel en gang. Veldig kjipt, men heldigvis var det snakk om en eldre mann med lite sannsynlighet for smittsomme sykdommer. Allikevel greit å følge prosedyren

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 10:21   #23
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har valgt å ta vaksina, rett og slett fordi jeg vet hvor fort noe kan gå galt !

Synes det var et snodig valg av legevakta, å gå på tvers av gjeldene retningslinjer.

Gammel 28-04-12, 10:37   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Valgte legevakta å ikke vaksinere deg?

Det syns jeg ihvertfall du skal få rapportert.

Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 11:15   #25
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det én eneste god grunn til å ikke følge anbefalingen?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 12:41   #26
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Det er vanlig og ikke blir vaksinert etter stikkskade altså, såfremst man ikke stikker seg på en risikospiss. Det skal tas oppfølgingsprøver etter 6 mnd. Da jeg stakk meg på en "risikospiss" ble det tatt blodprøver, jeg fikk en injeksjon med Gammaglobulin, og det ble startet Hepatittvaksinering (3 doser). ved vanlig stikkskade tas det ofte kun blodprøver.

Gammel 28-04-12, 12:55   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legevakta gjorde ikke noe feil i så måte altså, det er vanlig å ikke starte oppvaksinering når det er kjent hvem man har stukket seg på og det er lavrisiko. Men helsepersonell bør uansett oppvaksineres på hepatitt. Jeg trodde de ordnet sånt på studiestedene?

Gammel 28-04-12, 13:06   #28
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig i legevaktas avgjørelse, men det kunne de sagt da jeg ringte og ikke bedt meg komme ned.
Vi blir ikke tilbudt vaksinering på studiestedet og det er noe jeg skal ta opp.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 15:22   #29
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Legevakta gjorde ikke noe feil i så måte altså, det er vanlig å ikke starte oppvaksinering når det er kjent hvem man har stukket seg på og det er lavrisiko. Men helsepersonell bør uansett oppvaksineres på hepatitt. Jeg trodde de ordnet sånt på studiestedene?

Jeg tror sykepleien snart er eneste som ikke får tilbud om vaksine. Så kan man jo lure på hvorfor de anses å ha lavere risiko enn f.eks. medisinstudenter, tannlegestudenter osv.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 15:23   #30
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville tenkt at jeg burde følge retningslinjene, så hadde jeg nok latt det være. :inkonsekvent:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:39   #31
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så vidt jeg har erfart er det ikke automatikk i hep vaksine, det kommer an på hvilken avdeling man jobber på, eller hvilken pasientgruppe man forholder seg til.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:55   #32
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Da jeg stakk meg inngikk ikke hepatittvaksinen som en del av regimet, men den er uansett grei å ha. Hos meg var det kun 3 blodprøvetakinger med så og så langt mellomrom som var regimet (siden det var en kjent lavrisikopasient).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.