|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haster litt. Stikkskade på sprøyteJa, ta den vaksinen. Jeg er også ekstremt forsiktig når det gjelder slikt, men greide å stikke meg allikevel en gang. Veldig kjipt, men heldigvis var det snakk om en eldre mann med lite sannsynlighet for smittsomme sykdommer. Allikevel greit å følge prosedyren |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Haster litt. Stikkskade på sprøyteJeg har valgt å ta vaksina, rett og slett fordi jeg vet hvor fort noe kan gå galt !
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Haster litt. Stikkskade på sprøyteValgte legevakta å ikke vaksinere deg? |
|
|
|
#25 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Haster litt. Stikkskade på sprøyteFinnes det én eneste god grunn til å ikke følge anbefalingen?
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Haster litt. Stikkskade på sprøyteDet er vanlig og ikke blir vaksinert etter stikkskade altså, såfremst man ikke stikker seg på en risikospiss. Det skal tas oppfølgingsprøver etter 6 mnd. Da jeg stakk meg på en "risikospiss" ble det tatt blodprøver, jeg fikk en injeksjon med Gammaglobulin, og det ble startet Hepatittvaksinering (3 doser). ved vanlig stikkskade tas det ofte kun blodprøver.
|
|
|
#27 |
|
maler
|
Sv: Haster litt. Stikkskade på sprøyteLegevakta gjorde ikke noe feil i så måte altså, det er vanlig å ikke starte oppvaksinering når det er kjent hvem man har stukket seg på og det er lavrisiko. Men helsepersonell bør uansett oppvaksineres på hepatitt. Jeg trodde de ordnet sånt på studiestedene?
|
|
|
#28 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Haster litt. Stikkskade på sprøyteJeg er enig i legevaktas avgjørelse, men det kunne de sagt da jeg ringte og ikke bedt meg komme ned. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Haster litt. Stikkskade på sprøyte
Jeg tror sykepleien snart er eneste som ikke får tilbud om vaksine. Så kan man jo lure på hvorfor de anses å ha lavere risiko enn f.eks. medisinstudenter, tannlegestudenter osv.
|
|
|
#32 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Haster litt. Stikkskade på sprøyteDa jeg stakk meg inngikk ikke hepatittvaksinen som en del av regimet, men den er uansett grei å ha. Hos meg var det kun 3 blodprøvetakinger med så og så langt mellomrom som var regimet (siden det var en kjent lavrisikopasient). |
|
|
|
![]() |
|
|