|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn av regnbuenVi leser vel ut forskjellige ting av tråden, vil jeg tro. Akkurat som man oppfatter slik synging ulikt.
|
|
|
#142 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Barn av regnbuen
Det er veldig viktig å halde fast at der er lov å bli sint, til tross for rosemarkeringer og allsang. Det er jo ein viss fare for at ofre og etterlatte synest det blir vanskeleg å vere sint og kjenne på at dette er urettferdig, når alle dei offisielle reaksjonane er så fredelege. Og det er eg heilt einig med deg, Pelle, i at det bør åpnast for og eg trur også dei negative reaksjonane burde få litt meir plass i den offentlege debatten. For det er lov å vere sint! |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barn av regnbuenJeg reagerte på at det ble en markering med denne sangen rett etter at ABB hadde snakket om den i retten. Jeg kan ikke unngå å tolke markeringen som en form for kommunikasjon med Breivik. Hadde han ikke nevnt sangen i forkant hadde det vært noe helt annet.
|
|
|
#144 |
|
saftig
|
Dette innlegget kjente jeg meg igjen i.
|
|
|
#145 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
#146 |
|
Fortynnet
|
Men hvem er det en trist greie for? Er det trist for deg at det fins noen som ikke liker den sangen du liker? Eller er det trist for oss som du tror er så harde og kyniske at vi ikke liker den? Eller er det generelt sørgelig at det fins noen som ikke liker den? Jeg liker mange sanger som sikkert mange syns er naive og kleine, sånn er livet. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barn av regnbuenJeg har bare mobil, så år ikke skrevet skikkelig, men jeg mente selvsagt ikke at noen av dere ville lynsje eller kaste stein. Beklager hvis det hørtes sånn ut. Jeg prøvde å sette det inn i en større sammenheng og si noe om hvorfor jeg følte dette var en fin markering, ikke å angripe noen av dere. Det er klart dere har like mye rett til å mene at det ikke var en markering dere ikke følte var rett som vi som syntes det var rørende og rett var. Det er helt selvsagt for meg, beklager hvis jeg formulerte meg dårlig.
|
|
|
|
#149 |
|
Fortynnet
|
Sv: Barn av regnbuenJeg syns ikke markeringen var feil i og for seg, men jeg klarer ikke mobilisere de sterke følelsene for akkurat denne sangen og føler meg ikke hjemme i en sånn setting. Og det syns jeg må være lov, uten at en skal bli mistenkt for å være kynisk, ironisk og slem. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Glamorøs
|
Det tror jeg heller ikke det er noen som mistenker deg (eller andre som ikke liker allsang, eller akkurat denne sangen, eller Lillebjørn Nilsen) for å være.
|
![]() |
|
|