Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Klukkakjole

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-12, 10:32   #141
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klukkakjole

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ser ikke ut til at jeg kan laste ned fra ravelry heller.
Jeg som skulle strikke nuh! *skingrestemme*

Hvis du bestiller i dag så har du det i morgen eller overimorgen . Kanskje du kan spørre om birgitsdottir kan scanne og maile til deg?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 10:36   #142
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klukkakjole

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men har du garn da? Birgitsdottir er rask på å sende altså, men litt over timen tar det jo.

Har garnsjappe i nærheten.
Bestilt oppskrift nå.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 14:22   #143
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klukkakjole

Søsteren min vil ha en, så da har jeg en å strikke til.
Hun liker jordfarger, og jeg synes det er helt håpløst å velge når det skal være så mange.
Hva tror dere om mørk grønn hovedfarge (hun ønsket grønn eller brun) beige kant nederst, brun bunnfarge på borden, rustfarge på blomstene og en lysere grønntone eller noe annet på krysset? Nei, jeg tror jeg trenger hjelp, jeg greier ikke se det for meg. Fargene bør vel skille såpass at mønsteret er tydelig?

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 16:31   #144
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klukkakjole

Fytikatta, det gikk fort.
Bestilte garn på onsdag og nå har jeg det alt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 16:48   #145
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klukkakjole

Er det den kjolen som heter "kjole i 5 farger" i nettbutikken?

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 16:50   #146
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klukkakjole

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Er det den kjolen som heter "kjole i 5 farger" i nettbutikken?

Jepp.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:03   #147
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.330
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klukkakjole

Jeg bestilte onsdag kveld, så jeg håper jeg har det i morgen før jeg drar på vinterferie. Fint hytteprosjekt! Bestilte den grå pakken.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 11:31   #148
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.330
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klukkakjole

Yes! Garnet kom i dag, da blir det Klukkastrikking på hytta!!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 12:01   #149
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.031
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klukkakjole

Gled deg! Jeg har på meg klukkakjolen min as we speak, og gleder meg til å strikke til Frøkna mi også (i annet garn, siden hun ikke likte fargene på originalgarnet).

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 20:28   #150
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klukkakjole

Hvis man vil ha kjolen ca til knærne og er 170 cm høy.
Hvor mange omganger mellom fellingene er da greit?

Dessuten kan jeg nå skryte litt.
Slik ser min ut.
Er fornøyd med fargevalget og jeg har valgt å ha samme farge på borden nede som resten av kjolen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 20:48   #151
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klukkakjole

Skikkelig fin, Obelix

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 21:07   #152
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Klukkakjole

Er ikke du samme høyde som Heiko? Hennes er strikket nøyaktig etter oppskriften.

Det går an å justere lengden litt når du blokker den.

  Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 21:09   #153
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klukkakjole

Omtrent som Heiko ja.
Hennes rekker til knærne?
Jeg har felt en gang med 12 omganger mellom. Holde med til 10 da kanskje.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 08:51   #154
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klukkakjole

Så fin Obelix.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 09:09   #155
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klukkakjole

Nydelige farger. Artig med alle de ulike versjonene.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 17:57   #156
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klukkakjole

Nå har jeg endelig fått tatt bilde av min Klukka:

Flere bilder og info om mønsterendringer kan finnes på www.fuglemamma.blogspot.com.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 20:17   #157
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klukkakjole

Så fin den ble, Heilo!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 20:48   #158
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klukkakjole

Veldig fin.
Jeg er ennå ikke ferdig med min og nå har jeg bare en fungerende hånd, så til høsten kanskje.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 09:31   #159
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Klukkakjole

Så fine alle sammen.

Kanskje jeg skulle montere den jeg har strikket også... Den har liksom bare blitt liggende umontert i posen, siden det ikke var sesong for å bruke den da jeg var ferdig med strikkingen.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no