Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

iPhone - treig knapp

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-12, 12:04   #21
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone - treig knapp

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er et vanlig problem. Jeg er ikke helt sikker på om fiksen lenger opp i tråden faktisk har noe for seg eller om det er «placebo» (jeg har prøvd, og tror kanskje det har hjulpet, men mistenker at det er mekanisk og ikke har noe med «aksjeapplikasjonen» å gjøre). Det som helt sikkert har har virket hos meg er en mekanisk fiks, men her skal man være forsiktig. Det er sikkert best å slå av telefonen først (men det har ikke jeg gjort). Plugg ladekabelen i telefonen (uten at den er koblet til), og press og bøy den forsiktig opp slik at du presser/bøyer kontakten opp mot knappen. At dette har virket så bra på min iPhone 4 tyder på at det er en svakhet i festet under knappen, og når man presser hardere for å få en dårlig knapp til å virke blir problemet verre.

Ben "stay alive until 5 pretty please" Murphy

Eg tenkte også at det var noko mekanisk, men fisken hjalp i alle fall.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 13:03   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aksjeappen har ikke noen magisk kraft, men det var noe med at man skulle bruke en av de appene som fulgte med iphonen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 13:05   #23
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min home-knapp henger også til stadighet.

Gammel 28-04-12, 13:17   #24
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Aksjeappen har ikke noen magisk kraft, men det var noe med at man skulle bruke en av de appene som fulgte med iphonen.

Jeg har fått med meg det, men tviler likevel på at det spiller noen rolle. Jeg tror ikke du kalibrerer programvaren for knappen på denne måten. Jeg tror det er rent mekanisk og at det som hjelper er å holde knappen inne.

Det fins forresten en programvarebasert hjemknapp som kan vises på skjermen og brukes i stedet for den under skjermen: Innstillinger - Generelt - Tilgjengelighet - AssistiveTouch - På. Da får du en liten hvit knapp som du kan legge i et hjørne av skjermen, og som vises over alle applikasjoner.

Ben "short bus button" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 17:37   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har testet fiksen til Benmurphy, veldig forsiktig. Jeg tror det hadde noe for seg. Ellers har jeg også lagt inn den programbaserte hjemknappen. Tusen takk for begge tips!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 18:36   #26
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Placebo.

Jeg merket meg at første gang jeg prøvde fixen, så funket det, men jeg måtte trykke veldig hardt for at knappen skulle virke. Da kom jeg på at jeg hadde trykket så hardt jeg kunne mens jeg ventet på at "Slå av" teksten skulle forsvinne, så kanskje hadde jeg "kalibrert den på for hardt"? Da prøvde jeg en gang til, bare med lett touch, og jaggu funket det supert å bare touche lett på knappen etterpå. Og jeg brukte ikke aksjeknappen, men en av de andre som kommer med telefonen (som ikke man kan x'e ut). Så det virket på meg som om det faktisk skjedde en eller annen kalibrering ja. *n=1*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 18:41   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min knapp sluttet helt å fungere. Sendte den til rep og fikk den tilbake med beskjed om at de ikke hadde gjort noe som helst. Men den fungerte. Nå, 3/4 år etterpå, har den begynt å streike igjen. Lurer på om jeg skal sende den på rep en gang til å be dem om å ikke gjøre noe denne gangen heller.

Gammel 09-05-12, 20:48   #28
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har eg gitt opp å bruke fiksen kvar gong eg er inne i ein app, nå har eg skrudd på assistive touch. Ser ut som eg kan leve meir med det, enn å klare meg i vekesvis utan telefon. Takk for tips!

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 21:32   #29
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Min home-knapp henger også til stadighet.

Min også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.