|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Privatskoler i Oslo
Skolen vi sogner til går også egentlig for å være bra; hvertfall relativt sett. De jeg kjenner som har byttet til den skolen og fra en annen sier at den er veldig bra, og de kommer fra mange forskjellige steder. Det er nok bare jeg som er skrekkelig kravstor (og husker min egen skolegang litt for godt).
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
Ja, jeg mente ikke egentlig at det ville løse noe å bytte til en annen skole som gikk for å være bra (men Pamina påpekte vel at Kastellet var kjent for å være ekstra bra på akkurat dette), det var mer en generell kommentar rundt at "shopping" av offentlige skoler i Oslo ikke virker særlig enkelt slik det er nå. Kanskje særlig ikke i øst/sørøst? Det er stappfullt hos oss også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
Det er virkelig sant. Skolene er absurd fulle nå. Når knerten skal begynne på skolen høsten 2013 har skolen egentlig bare plass til 84 barn. Og det er nærmere 150 unger som er født i 2007 som bor i skolekretsen pr dags dato. De løser dette med å bygge brakker akkurat nå, men det sier en del om problemstillingen.
![]() |
![]() |
#4 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vel, dere får i det minste brakker....
![]() |
#5 |
Off the map.
|
![]() Sv: Privatskoler i OsloHåper du finner et alternativ, for jeg kan tenke meg at førsteklasse kan fullstendig ta lærelysten og iveren fra en såpass skarp gutt. Jeg har tenkt mange ganger på en gutt i barnehagen til jenta vår, han kunne legge sammen bilnummer i hodet. Lurer på om han har fått fortsette den reisen eller om han (som jeg tror Inagh fikk høre om sin sønn) sikkert stagnerte og ble tatt igjen av de andre.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
Nå har jeg jo allerede et barn på den skolen hvor knerten egentlig skal begynne. Der opplever vi at de overhodet ikke har tilrettelegging i matte. Jeg har spurt etter dette, men fått beskjed om at det ikke gjøres i 1. klasse fordi de vil sikre at barna ikke bare kan sin ene regnemåte, men lærer å angripe små tallmengder fra flere vinkler. Jeg skjønner tankegangen, men hva med de barna som allerede gjør dette?
![]() |
![]() |
#7 |
Ringskrømt
|
Jøss, så utrolig smart han er. Og bare 4,5 år! Helt vanvittig!
![]() |
|
|