Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Regn 17. mai?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-12, 22:29   #21
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regn 17. mai?

Jeg nekter å forholde meg til regn på 17.mai. Ungene får x antall lag med ull under penklærne, for å ikke fryse. Om det skulle regne mye, ja så får de heller ta på seg den vanlige regnjakken sin, og den ryker fort av igjen mellom bygene.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 22:47   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kanskje vi kan ta turen til et sted hvor vi kan få tak i sånn gjennomsiktig regntrekk til Knerten, for det regner. Det er ikke snakk om byger, det er snakk om pissregn, tenker jeg.

Nå er meldinga til 17. faktisk ikke sååå ille pr i dag, mer duskregn, ikke så ille som i fjor, men jeg tror sannelig at når bare visning er over, så har vi jo tid til å puste, så da skal jeg jakt på sånn der regntrekk til ham. Jeg vil gjerne kle ham i festdrakt, men jeg vil absolutt aller helst ha en gutt som synes nasjonaldagen var en positiv opplevelse, fjorårets husker han fortsatt med skrekk. Jeg spurte ham nylig om han husket noe av det, å gå i tog og sånn. Han svarte at jada, han husker, 17. Mai da blir vi spylet. Klissvåt. Vel, det var ikke spyling, det var regnet som gjorde det, men ja, han ar kliss, klass våt og iskald i fjor, så i år skal han kles bedre. Og jeg har lært en ting i alle fall, blåsedingser som kjøpes skal ikke være laget av papir. Fjorårets gikk i oppløsning før vi kom til der toget starter. Årets er i hardplast, til liten og til stor.

Gammel 13-05-12, 22:47   #23
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Totalt på siden av spørsmålet ditt med: Bor du i Stavanger? I tilfelle er Stavanger Sykehus (Fylkeskommunen) et glimrende sted å parkere. (Hint til andre i Stavanger) Vi parkerer der hvert år og har aldri hatt problemer med plasser. I år går barnetoget i østre bydel, så da er det bare å rusle bort forbi musèet og stå der.

Utenfor Stavanger, så vi har eget tog her. Antar vi forsøker å parkere i sentrum der, om det går, eller på skolen og går bort til sentrum. Får være tidlig ute.

Skal sjekke Europris for regnfrakker, takk for tips! Burde tenkt på det forleden da jeg var der. Glad jeg kjøpte cape til eldste. Hun får få på seg en tynn hvit genser under bunadsskjorten tenker jeg. Yngste får nok på seg en ulltrøye under skjorten og strømpebuksen.

Gammel 13-05-12, 22:48   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Søstrene Grene har også regncape.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 22:49   #25
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Regner det i år blir det feiring hjemme.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 22:51   #26
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten har forresten ikke hvit ull, kommer jeg akkurat på... Mørkeblå ull under bunadsskjorta? Hn har uansett vest og jakke utenpå da, så muligens går det som unntak i år. Men merker meg at hvit ulltrøye bør alle i familien ha. I praksis er de bare jeg og Mikro som har, men mannen nekter sikkert å bruke ull innerst uansett. Han er voksen, og får ta sine egne valg. Ungene skal ha ull innerst. Jeg også.

(også har jeg caps som er foret med vindtett stoff som er vannavvisende, så jeg holder meg stort sett varm nok.)

Gammel 13-05-12, 22:54   #27
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har hatt marineblå ulltrøye under, jeg, malama. Eldste har heller ikke hvit ull, ikke yngste heller. Vi får bruke det vi har og så får det passere. Eldste skal ha cape over uansett.

Gammel 13-05-12, 23:07   #28
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Blir nok regnklær her også, det kommer garantert til å regbe her. Er så typisk.

Gammel 13-05-12, 23:14   #29
Malama

Malama sin avatar

Standard

Personlig vil jeg ha hvit, for det synes. På Mikro også. Bortsett fra at hun bør vel ha jakke på seg, og da synes vel ingenting. (juhu, lekkert, svart og rød festdrakt og knallrosa jakke?) også setter vi henne nedi vognposen, så er det ingen som ser henne uansett...

Men på Knerten blir det blått ja, det går fint det. Sånn i år. For andre år hvor det nok er mer ventet at han skal avfotograferes sammen med besteforeldre, innendørs, og kanskje uten jakken (han har bunadsjakke, så den hører med) er det greit å ha hvitt. Nye ulltrøyer må han jo fra tid til annen ha likevel, så så se til at en av dem er hvite ser jeg ikke som så problematisk.

Gammel 13-05-12, 23:19   #30
millact

Standard

Mitt største problem er at jeg ikke rekker å kjøpe noe før 17, evt må jeg bruke lunsjen og finne noe nær jobb. Det kan gå.

Gammel 13-05-12, 23:24   #31
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Regnponcho var lurt. Skal forsøke å få kjøpt det; om ikke til Poden, så til meg. Toget SKAL vi uansett gå i.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 23:26   #32
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg rekker ingenting før... Vel, ingen ting i morgen. Men tirsdag skal jeg jo bare følge med på budrunden jeg håper finner sted, og onsdag, vel da har jeg ingen planer. Så jeg bør kunne klare shopping,

Ja, for all del, egentlig har jeg massive planer for dagene fremover også da, vi flytter jo tross alt om to uker, så pakking, klesvask, mer pakking... Men jeg kan putte jenta i bilen og kjøre en tur midt på dagen, det går så fint så.

Gammel 14-05-12, 09:30   #33
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det regner er det vanlig regntøy utenpå pentøyet. De går jo mange kilometer og er ute i ca. 5 timer i forbindelse med barnetoget. Jeg risikerer ikke helsa til ungene for at de skal se pene ut på 17. mai. Eldste har hatt joggesko til bunaden/festdrakten også så lenge hun har gått i barnetoget siden de går så langt. Paraply til barneskolebarn i 17-mai-toget er 100% uaktuelt. Syns jeg ser dem gå veivende rundt med paraply i den ene hånden og flagg i den andre.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.