Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Har du en god oppskrift på jordbærkake?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-12, 11:07   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en god oppskrift på jordbærkake?

Det går sikkert å bruke en formkakeoppskrift og bytte ut melken med saft fra frosne jordbær eller jordbærpuré? Eventuelt litt ekstra farge hvis den blir litt svak.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 11:07   #22
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har laget det en gang, hvor jeg brukte vanlig formkakeoppskrift og byttet ut 2/3 av væsken med rørte jordbær kjørt i blenderen og brukte creme fraiche på resten av væsken. Den "enkel formkake" fra den rutete kokeboka.

Gammel 08-05-12, 11:09   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filifjonka, og Acsa, det var god tips, takk!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 11:09   #24
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Greit, men jeg kommer likevel til å være fornærmet i ca ti minutter til over at du antyder at min deilige kake framkaller og smaker brekninger.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 11:11   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Greit, men jeg kommer likevel til å være fornærmet i ca ti minutter til over at du antyder at min deilige kake framkaller og smaker brekninger.

Hjelper det hvis jeg sier at det gjelder alle kaker med sukkerbrød, pisket krem og marsipan? Og kvæfjordkake? Så det er ikke din spesielt altså.

Gammel 08-05-12, 11:20   #26
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hjelper det hvis jeg sier at det gjelder alle kaker med sukkerbrød, pisket krem og marsipan? Og kvæfjordkake? Så det er ikke din spesielt altså.

Det hjelper alltid på selvfølelsen å høre om andres utilstrekkelighet.

Gammel 08-05-12, 11:56   #27
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken annen kake skal du sette den sammen med? sjokoladekake? *interessert i detaljer* Jeg skal bake kake til jobben på torsdag - jeg trenger tips, nemlig.

Gammel 08-05-12, 11:59   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Hvilken annen kake skal du sette den sammen med? sjokoladekake? *interessert i detaljer* Jeg skal bake kake til jobben på torsdag - jeg trenger tips, nemlig.

Sjokolade og vanilje.

Gammel 08-05-12, 12:44   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

mmmmm. Jeg har stor tro på den kakeideen der altså!

Gammel 17-05-12, 23:13   #30
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant ikke oppskrift, så da blir det på husk:

Madickens jordbærkake
Lag sukkerbrød etter oppskrift på sukkerpakken. Fyllet lages mens kaken steker:

3 dl kremfløte piskes halvstiv med drøyt 100 gr melis. Pisk 1 -1,5 pk kremost naturell med 3 dl (lett)rømme, og bland dette i fløten. Kok opp 1 pk (mark)jordbærgelè med halvparten av anvist vannmengde (2,5 dl), avkjøl noe, og rør forsiktig inn i kremblandingen.

(Man kan også lage en lettere og luftigere variant ved å kutte ut kremosten og rømmen og erstatte med eggedosis. Fyllet blir da mer fromasjaktig.)

La kremen kjøle og stivne litt. Del det avkjølte sukkerbrødet i to eller tre, dynk delene med litt (mark)jordbærsaft, -brus eller –likør, eller vaniljesaus om man ønsker en mildere variant, og fordel den halvstive kremen mellom bunnene. Pynt med rosa melisglasur (melis rørt ut i (mark)jordbærsaft) og bær, krem, eller hva man måtte ha for hånden.

Jeg lagde denne Idag, med ostevarianten. Kjempesuksess. Pyntet med krem, jordbærkremtopper og hakket sjokolade.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 23:15   #31
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg lagde denne Idag, med ostevarianten. Kjempesuksess. Pyntet med krem, jordbærkremtopper og hakket sjokolade.

Ah, så fint for både meg og dere!

Godt dere likte den, og gratulerer så mye med dagen!

Gammel 17-05-12, 23:20   #32
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, så fint for både meg og dere!

Godt dere likte den, og gratulerer så mye med dagen!

Takk og i lige måte. Både mamma, pappa og svigermor skrøt følt av kaka.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.