|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du en god oppskrift på jordbærkake?Nå etterlyser du formkake, og der må jeg melde pass, men jeg vil likevel nevne min gode kake med vanlig sukkebrødbunn som jeg fyller med mousse/fromasj basert på gelè med markjordbærsmak. Bunnen kan man jo dynke med egnet bærlikør for enda mer jordbærsmak. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Har du en god oppskrift på jordbærkake?Tidligere laget jeg denne, og den har en svak, men god jordbærsmak. Kanskje tilsette mer jordbær i den og ha i litt Wiltonfarge?
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Sv: Har du en god oppskrift på jordbærkake?
Skal ikke kuppe tråden, men har du oppskrift på denne? Kan den egne seg til 17.mai? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Flawsome
Ja og ja. Det vil si, jeg hadde oppskrift en gang, men må lete litt etter denne. Nå lager jeg den uten oppskrift, og om jeg ikke finner originaloppskriften, skal jeg prøve å beskrive min fremgangsmåte med personlig vri. Men vente til i morgen, ok? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
I mål
|
Ja! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Flawsome
Sv: Har du en god oppskrift på jordbærkake?Jeg fant ikke oppskrift, så da blir det på husk: |
|
|
|
|
|
#9 |
|
En Som Trener
|
Sv: Har du en god oppskrift på jordbærkake?Madicken: Den hørtes god ut, det blir jo sukkerbrød med ostekake mellom dette!?
|
|
|
#10 |
|
Flawsome
Ja, det blir det jo, eller med fromasj, om man foretrekker en lettere variant. Jeg synes ostekrem-varianten er best. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Har du en god oppskrift på jordbærkake?Om du skal ha rosa sukkerbrød så kan du jo bare ha oppi litt rosa farge fra Cacas, fås kjøpt på bla. Jernia.
|
|
|
|
#13 |
|
En Som Trener
|
Sv: Har du en god oppskrift på jordbærkake?Haha, det minner meg om den gangen jeg skulle prøve å lage en slik. Når jeg kom til toppen og skulle helle gele oppå (hadde jo vært lur og satt kaka tilbake i formen må vite) så tenkte jeg ikke på at kaka hadde krympet under steking og det var god plass til å renne ned imellom hele runden rundt. Og dessuten hadde jeg ikke tenkt på at jeg måtte bruke mindre væske og la den stivne litt først heller, så det ble lite glee på toppen, men desto mer gele rundt kaka og trukket godt inn i kaka. Den holdt seg greit sammen da.
|
|
|
#14 |
|
En Som Trener
|
Atte var?
|
|
|
#16 |
|
Flawsome
Den tanken har i grunnen aldri slått meg, men greit. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Høh! Ok, hva med å prøve å lage en lys formkake med jordbærgele inni røra - bruke halv vannmengde i geleen. Tror det er nevnt før her. Eller noe sånt.
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har du en god oppskrift på jordbærkake?Jeg har funnet et par av de med jordbærgele i, men syns det høres litt fake ut. Jeg syns ikke ekte jordbærsmak er veldig klissete. Jeg tror jeg skal prøve meg på denne:
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Johoho!
|
![]() |
|
|