Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-12, 18:44   #10
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg glemte å si at jeg uansett ikke spør barn dette spørsmålet, verken lyse eller mørke. I forhold til barn synes jeg det som regel er irrelevant, de er jo som regel fra det stedet vi er på.

Edit: Jeg har oppfølgingsspørsmål til alle om de aller fleste emner. Å bare spørre et spørsmål om et emne synes jeg høres latterlig ut og som en svært lite fruktbar samtale. Jeg bare flirer. "Hvor er du fra?" Svar. "Hva er favorittmaten din?" Svar. "Hvordan trives du her i bydelen?" Svar. "Hva synes du om statsministeren vår?" Svar.

Det må da være helt vanlig med oppfølgingsspørsmål innenfor samme tema? Det praktiserer i hvert fall de fleste jeg møter, og det er jeg glad for. Ellers ville jeg følt stemningen som svært trykket.

"Jeg glemte å si" ....
Jeg prøver å unngå og være personlig men har vært det gjennom hele tråden med utangspunkt i situasjonen til min datter, dvs jeg har diskutert på grunnlag av hvordan det oppleves for "brune" norske å bli spurt dette kontinuerlig og ikke få godkjent svaret de gir. Så sier du da helt tilfeldig at du ikke spør barn om dette, så da har vi jo bare snakket forbi hverandre, egentlig.

Dette er vel nok igjen et prakteksempel av en FP tråd der man stort sett har en diskusjon for the sake of having it. - Og midt i et jobbmøte ser jeg Skilpadda gå forbi utenfor vinduet til der vi sitter å spiser. Jeg kjenner ikke Skilpadda (men kjente henne igjen fra bilder her på FP) men ble nok tydlig distrahert for jeg falt helt ut av samtalen og ble spurt flere ganger "går det bra Lisa".

Sist redigert av Lisa : 19-05-12 kl 13:48.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.