Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hvordan kan man hindre at barna får for mange ting?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-12, 11:51   #14
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan kan man hindre at barna får for mange ting?

Det kommer svært lite ræl inn her ved barnebursdager, synes jeg. Gaveverdien ligger på rundt en hundrelapp, men jeg tror flere gjør som meg: handler på ExtraLeker. Det er Barbiedukker, filmer, hoppetau, Lynet-biler, MyLittlePony, sprettballer, perler, bøker, tegnesaker etc. Omtrent det samme som vi selv gir bort.

Besteforeldrene spør som regel meg hva ungene ønsker seg, også blir det sånn. Ex-svigers spør alltid meg og aldri eksen. Jeg vet at de gir en fornuftig gave og en lekegave, så da sender jeg ønskeliste deretter. Fx fikk snuppa skisko nå til jul, mens minien fikk en vinterjakke. Til snuppas bursdag fikk begge skikkelige sparkesykler fra det andre besteforelderparet. Selv prøver jeg å gi skikkelige gaver til jul og bursdag. Noe som er solid og vil vare lenge. Til seksårsagen fikk snuppa klokke fra meg og sykkel fra pappaen sin.

Men jeg glemmer likevel ikke jula det året snuppa var toogethalvt. Jeg var så opptatt av at hun ikke måtte få så mange leker, for hun hadde jo så mye. Så jeg ønsket henne klær og nyttige ting. Julemagien forsvant det året. Vi feira med tanter, onkler, søskenbarn og besteforeldre, så gavehaugen var enorm. Snuppa så med store øyne på søskenbarna som fikk leke etter leke etter leke. Da det endelig kom en gave til henne var det klær. Og klær i den neste også. Og neste. Så kom det en stooor pakke. Hard! Iveren var enorm. Barneservise. Og enda ett. Hun åpna ikke flere pakker etter det. Av 30 pakker tror jeg tre av dem var leker.

Etter at økonomien min ble strammere som studerende alenemamma synes jeg det har regulert seg ganske fint av seg selv. Barbiedukke til ungen eller ny ullongs fordi alle andre har hull på knærne? Sier seg selv. Dessuten liker jeg å gi ting som varer i gave. Kjøper en del bøker, puslespill og spill på loppis, også bruker vi biblioteket mye.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.