|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Camilla LäckbergJeg tenkte faktisk på det her en dag, at det mulig må være dårlige setninger fra oversetteren? Iallefall håper jeg det for hennes skyld. Har ikke sjekket om det er samme person som har oversatt alle bøkene.. Synd om oversetteren skal ødelegge for boken.
|
|
|
|
#22 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Camilla Läckberg
Har du alle? Hva skal du ha for dem, evt.?
|
|
|
#23 |
|
Kakemonster
|
Sv: Camilla LäckbergJeg har nå lest ferdig Predikanten, og irriterte meg grønn over at det konsekvent sto "bebien". Er det virkelig lov? Det ser jo helt dust ut! Og så at det hadde stått "Jacob" i omtrent 250 sider, før han plutselig het "Jakob".
|
|
|
|
#24 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Camilla LäckbergDet er greiest å lese dem i rekkefølge om du har tenkt å lese alle likevel. Jeg synes som regel at "plotet" i bøkene til Lâckberg er bra, men til tider ganske dårlig språk ødelegger litt. Håper at det "bare" er oversettelsen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Camilla LäckbergJeg liker bøkene hennes veldig godt, og ville ha lest dem i rekkefølgen de kom ut. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Fortynnet
|
Sv: Camilla LäckbergJeg liker krim, og syns også historiene i utgangspunktet virker spennende, men språket er bare for dårlig. Spesielt dialogene er så flaue at jeg ikke orker. Jeg tror ikke det er oversetterens skyld. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Camilla LäckbergFilifjonka: Det er godt mulig at hun bare skriver så dårlig, ja. Uff. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Camilla LäckbergJeg leser bøkene hennes på svensk, og har ikke reagert på spesielt dårlig språk. Nå har jeg norsk som morsmål, da, så det kan jo hende jeg bare ikke oppfatter dårlig svensk.
|
|
|
#31 |
|
awesom
|
Sv: Camilla LäckbergJeg har lest dem i rett rekkefølge. Noen på svensk, noen på norsk. Det kommer litt an på hvor jeg har befunnet meg når jeg har hatt behov for litt lett underholdning. Jeg tror bøkene er litt bedre på svensk, men det er ikke noe "wow" over dem heller, sånn språkmessig.
|
|
|
#33 |
|
Klar
|
Sv: Camilla LäckbergIsprinsessen, som er første bok, kom ut for ikke så lenge siden. Så den ble nok bare utgitt pga de senere bøkene har blitt så populære. Jeg syns språket der var merkbart dårligere enn i de siste bøkene jeg leste. I grunnen så har både språk og plott blitt bedre og bedre utover serien, og det er kanskje ikke så rart |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Camilla LäckbergJeg synes den siste boka var dårligst språkmessig. Der var det også irriterende tilbakeblikk, som noen nevnte tidligere i tråden. Men jeg har lest alle bøkene i rekkefølge og likte de godt. Fengende og underholdende. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
En Som Trener
|
Sv: Camilla Läckberg
Helt enig!
|