Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det virkelig vanlig å glemme at man har barn i bilen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-12, 18:28   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig vanlig å glemme at man har barn i bilen?

Alle mennesker er vel mer eller mindre styrt av en autopilot. Som når mannen alltid er på vei dit han pleier hvis han ikke konsentrerer seg i veikryss. Han bør ikke snakke for mye om noe annet, da er vi plutselig på vei til jobb istedenfor til besteforeldre. Men tilsvarende rutiner finnes jo, man er vant til a-b-c-d-e som følger på hverandre og man utfører nærmest uten å være til stede i situasjonen. Men enkelte dager er annerledes. Ikke veldig annerledes, bare litt. Som at man skal levere i barnehagen den dagen man skal på tidligvakt istedenfor på den dagen man skal på senvakt. Man er trøtt, man har dårlig tid, og vips smetter man inn i normal rutine istedenfor å utføre det ekstra leddet som er levering i barnehagen. Så spørs det da hvor lang tid det går før man kommer på glippen. Oftest idet man passerer døra der ungen sitter, men er det nok av trøtt og travelt kan det sikkert ta lengre tid for mange.

Gammel 02-06-12, 18:30   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er ikke få ganger jeg har måttet snu på vei til jobb fordi jeg er blitt overrasket av en barnestemme fra baksetet som vil vite hvorfor vi kjørte forbi barnehagen. Men jeg har aldri gått fra ungene i bilen.

Denne har jeg gjort mange ganger. Og jeg tror ikke bedre om meg selv enn at jeg er helt sikker på at under de "rette" forholdene kunne jeg fint klart å glemme et barn i bilen.

Ja, ikke nå lenger, da. Nå sover jeg om natta, og ungene ville garantert gitt seg til kjenne i det jeg gikk ut av bilen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 18:31   #23
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Jeg er en fryktelig distre person, så er disponert til å glemme, men har heldigvis ikke glemt barn i bilen ennå.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 19:05   #24
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjører ofte på autopilot, selv før jeg fikk barn husker jeg at jeg noen ganger tenkte: "Å, nå var jeg fremme på jobb, da. Har jeg kjørt øvre eller nedre vei i dag, tro? Har jeg stoppet på rødt lys, hvis det har vært noen? Hvor har egentlig hjernen vært på denne kjøreturen?"

Jeg ser lett for meg at hvis jeg aldri leverte i barnehagen, og plutselig skulle gjøre det likevel, kunne jeg nok hoppet over akkurat det. Men jeg har unger som stort sett alltid lager lyd i bilen, så det er ikke mulig å "forsvinne", så veldig lang tid av gangen.

Gammel 02-06-12, 19:13   #25
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Eller er dette en forfinet versjon av "ungen sover, gidder ikke å vekke for 5 minutter på butikken"?

Jeg synes dette var en grusom kommentar i forhold til dem som har mistet barn på denne måten.
De har jo ikke satt igjen barnet med vilje, de husker ikke at barnet i det hele tatt er der.
Om man setter igjen barnet fem minutter i bilen fordi det bare er fem minutter, så har man tatt en bevisst avgjørelse.

Jeg synes det er veldig rart at barn glemmes en hel dag i bilen (og at man til og med kan snakke om barnet på jobb uten at man kommer på at barnet sitter i bilen), men som mange har sagt før, stress, endring i rutine, et barn som alltid er våkent i bilen sovner....
Uttrykket "ute av syne, ute av sinn" er jo kommet til av en grunn. Jeg synes at tips om å legge fra seg mobil, lommebok eller lignende i baksetet var en glimrende idé. Det er ille at mobilen kanskje huskes når barnet glemmes, men når omstendighetene er der, så kan ting tydeligvis glippe. Det bevises jo en gang i uka i USA.

Gammel 02-06-12, 19:26   #26
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg har aldri glemt at barna sitter i bilen. Jeg har riktignok ringt jobb i en stresset situasjon og sagt noe sånt som "Jeg er på vei!! Jeg skal bare sette ungene i garasjen!" Den får jeg stadig høre når jeg kommer heseblesende inn på kontoret. Men de sitter IKKE i garasjen altså!

Gammel 02-06-12, 19:37   #27
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Har ikke glemt noen av barna i bilen nei, men for en liten måned siden glemte jeg å hente mellomste på bussen :skrape:
Da var jeg på tampen av utslitt.no....eksamenslesing, forberedelser til konfirmasjon vi skulle ha dagen etter eksamen (som jeg måtte reise bort og overnatte for å ta), kremt..hønsehusbygging..., salg og overtakelse av hytta vår 4 dager før konf (3 dager før eksamen) og dermed glemte jeg når bussen kom :skrape: dette var samme dagen som hytteovertagelsen og jeg holdt på å stryke bunader og finskjorter til konfen.
I 40 minutter glemte jeg av klokka, ikke noe kjekt

Gammel 02-06-12, 19:37   #28
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Og mellomste er 17 år, så hun greier ta vare på seg selv da

Gammel 02-06-12, 19:50   #29
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn er ikke særlig glembare og var ikke det som babyer heller da de nesten aldri sov i bilen.
Hadde jeg hatt sovebarn og stille barn hadde det kanskje vært mulig for meg å glemme.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 23:33   #30
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har kjørt rundt med barn i snart 26 år, og har ikke vært i nærheten av å glemme dem i bilen. Syns det er vanskelig å skjønne at det går an.

Og jeg har hatt barn i bilen i snart 25 år og har aldri glemt noen i bilen, men jeg glemte at jeg skulle kjøre lille E til skolen for tre uker siden, og svingte til høyre istedenfor til venstre, men kjørte bare noen meter før jeg snudde meg og sa: "ups, nå kjører jeg feil!" Det satt en storglisende 9-åring i baksetet som bare ventet på å korrigere meg, men jeg var kjappere enn henne.

Gammel 02-06-12, 23:38   #31
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine unger liker ikke å kjøre bil, så de lar seg ikke glemme. Jeg klarer ikke i min villeste fantasi forestille meg at jeg skulle glemt noen av dem i bilen, og har heller aldri gjort det noen gang.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 08:52   #32
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri glemt noen av ungene noe sted, i allefall ikke som jeg kan huske (og jeg kan ikke tenke meg jeg ville glemt om det hadde skjedd).
Jeg er mer typen som husker å ta med ungen ut av butikken men glemmer alle varene.

Men jeg skjønner godt at dette er noe som fort kan skje ved rutinebrudd, stress og tretthet.
Og jeg syns forferdelig synd på den forelderen som opplever det absolutt verste som tenkes kan pga egen forglemmelse.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 09:33   #33
Slettet bruker
Passiv

Standard

Litt zpezielt å anbefale å legge telefonen sammen med barnet da. Glemmer man barnet så husker man forhåpentligvis ikke telefonen?
For ikke å snakke om trafikksikkerheten - blir styrete å sende sms når fonen ligger bak?

Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 10:09   #34
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er ikke få ganger jeg har måttet snu på vei til jobb fordi jeg er blitt overrasket av en barnestemme fra baksetet som vil vite hvorfor vi kjørte forbi barnehagen. Men jeg har aldri gått fra ungene i bilen.

Det har skjedd meg og en del ganger, men jeg er heldigvis heller ikke distre nok til å gå fra dem.

Gammel 03-06-12, 10:21   #35
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gjort det jeg.....

Men det var stort barn, og vi var sent ute til noe og folk ventet. Trodde hun var rett etter meg når jeg sprang inn og låste opp. Så ofte ikke snurten av henne når vi kom på trening, så jeg reagerte ikke på at jeg ikke så henne. Etter 5-10 minutter kommer en ung herre og sier fra.

Jeg var veldig flau men også overasket over at ungen ikke kunne åpne dørene. Hendelen på bakdøren virker ikke når bilen er låst. Vi har nå gått gjennom på familiens biler.

Mor var flau, ungen sint en lekse lært.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 10:25   #36
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

For ikke å snakke om trafikksikkerheten - blir styrete å sende sms når fonen ligger bak?

Ja, det er ille nok å texte i 80-sona, lizzom.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 13:16   #37
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har ingen av oss gjort gjennom snart ti søvndepriverte, stressa år med rutinebrudd og travelhet.

Vi har bråkete og selvhevdende barn, om de sitter fremover eller bakover og så er det sikkert en fordel at jeg ikke har hatt lappen så lenge, det er jeg som er svima her i huset. Jeg har allerede rukket å svinge elegant opp foran barnehagen, bare for å komme på at jeg faktisk ikke har noen barn med, fordi mannen skal levere dem senere og sånne smarte ting.

Gammel 03-06-12, 13:52   #38
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Eller er dette en forfinet versjon av "ungen sover, gidder ikke å vekke for 5 minutter på butikken"?

Jeg ville heller kalt det skrekkversjonen av "ungen sover, gidder ikke å vekke for 5 minutter på butikken". Men det er også stor forskjell på å ikke gidde og det å faktisk glemme og være uvitende om at man gjør noe som kan få tragisk utfall.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.