Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva trenger en ettåring i barnehagen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-12, 10:23   #41
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger en ettåring i barnehagen?

Jeg er egentlig enig i at reimadressene med varmeplate i rumpa er de beste når ungene er så små.

I år har vi vel en unge som ikke har regntøy, det er alltid han som er våt når vi kommer inn, selv om han har en bra dress så er det likevel ikke vanntett.
Jeg forlanger ikke at ungene skal ha regntøy, det får foreldrene selv bestemme, jeg bruker det tøyet de har.

Gammel 09-06-12, 10:45   #42
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg liker best en vintersdress på vinteren, for da vet jeg at de er godt nok kledd.

Enig

Lag på lag på lag med ull er fint og flott, men når de ansatte skal kle på mange unger på en gang tenker jeg at det er lettere at alt kommer på hvis man har en tykk dress til vinterbruk.

Gammel 09-06-12, 10:50   #43
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det er jommen ikke lett å vite hva som er lurt når dere ikke blir enige.

Tenker vi tar en liten tur ned i barnehagen (vi får lov til å komme når vi vil og leke på lekeplassen, hilse på osv.) og ser hva de andre barna der har og spør litt, jeg. Hun har en Reflex-dress som jeg tenker passer i starten så lenge det ikke regner mye (og det gjør det jo ikke i Oslo, hilsen bergenser), så får vi ta det litt etterhvert. Tenker vi ønsker henne ullklær til bursdagen i hvert fall, det vet vi at vi trenger.

Jeg synes også vinterdress virker vettugt når det er kaldt, fremfor lag på lag. Får følge med på salg!

Gammel 09-06-12, 11:08   #44
Slettet bruker
Passiv

Standard

Reimadressen med plate i baken er faktisk veldig smart.

Ellers er jeg kjerringa mot strømmen på yttertøy til barnehagebruk og syns de der forede regnjakkene de har iblant på HM er helt geniale.

Skal du ønske deg til bursdagen så er faktisk en del av ulltøyet såpass dyrt at det er fine gaver, og lettere å kjøpe inn så de kan velge litt farger og sånn. Hvis noen strikker så er ribbestrikkede bukser superfine å ha inni dresser av ymse slag. Dessuten vokser de lenge med barnet om de strikkes med skikkelige ribber.

Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 11:24   #45
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg snakker som pedagogisk leder i barnehage. Vi bruker god tid på påkledning og sjekker temperatur og vær hver dag før vi går ut. Så kler vi på deretter. Jeg kjenner jeg blir litt skuffet når enkelte foreldre må kjøpe visse typer klær pga at det skal være enklere å kle på for oss i bhg. Påkledning er jo en del av hverdagen i bhg og i løpet av trøndervinteren var det faktisk bare noen få dager med behov for tre lag ull. Mulig enkelte barnehager kler på det samme hele vinteren uansett temperatur, og det synes jeg er trist. De fleste vet vel hvordan det er å gå med for mye klær og bli svett på kroppen.

I Trondheim og sørover er det sjelden snø før jul, så det kan være penger spart på å se dressbruken an litt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.