Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Lofoten kjapt og "rimelig"?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-12, 10:35   #21
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lofoten kjapt og "rimelig"?

Det er veldig greit å ha egen bil. Det går ikke busser hvert kvarter, for å si det sånn.

Det er mulig det går an å leie bile et sted, og dumpe den et annet? Da går det an å fly til Evenes, leie bil og kjøre til Lofoten derfra. Dumpe den i Moskenes og ta båt over til Bodø og fly hjem derfra.

Eventuelt ta hurtigbåt fra Bodø til Svolvær (fin tur om sommeren, ser hele kyststripa opp), leie bil der og samme retur. Å fly over Vestfjorden koster en formue. På hurtigbåten får dere rabatt når man er et par.

Som sagt - dere bør ha bil. Start i Svolvær, stikk innom turistinfoen (som var veldig bra før i hvert fall) for info om hvor bo/hva se. Det er div festivaler på sommeren - marked i Kabelvåg, kammermusikkfestival i Svolvær, teaterfestival i Stamsund, Vikingfestival på Borg, og sikkert mer. Min info er noe utdatert. Fra Svolvær går det også båtturer til diverse sights (Trollfjorden og sånt).

Kjør vestover, stopp i Kabelvåg. Stikk innom småbutikkene der, og drikk kaffe hos Nicolinas. Storvåganrområdet har akvarium, galleri og museum, og kan være verdt en liten rusletur. Veldig fint område.

Vil dere gå i fjellet forresten - det er mange fine løyper, finnes ei bok som heter "på tur i Lofoten" eller noe sånt. Eller spør turistforeninga.

Kjør videre vestover, husk å stopp i Henningsvær. Koselige kafeer og butikker, og mulighet for å leie kajak og klatreutstyr.

Videre vestover - stopp ved Hov på Gimsøy. Her er det golfbane, og man kan spille golf i midnattssol. Fantastisk sandstrand.

Nå kommer dere på "yttersida" i Lofoten, og her er det de mest spektakulære sandstrendene. Besøk Eggum, Nusfjord, smeden i Sund, og Haukelistranda ->

Ta med telt om dere vil ha det billig. God tur!

Gammel 12-06-12, 11:14   #22
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg har mange ganger hørt om at Vikingmuseet skal være skikkelig bra. Har aldri vært der selv, men drømmer og håper å få gjort det snart. http://www.lofotr.no/

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 13:35   #23
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for mye nyttig info! Jeg får mer og mer lyst til å reise! Nå venter jeg bare på klarsignal fra barnevakt nummer to som helst bør bekrefte at vi kan være borte i seks dager.

Jeg klarer ikke å finne pris på hurtigbåt. Aner noen sånn ca. hva det koster å ta den?

Gammel 12-06-12, 13:38   #24
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det koster 344,-, og så får den ene ektefellen halv pris, om jeg ikke husker feil.

http://www.torghattennord.no/

Gammel 12-06-12, 13:40   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jeg ville leid bil i Bodø og kjørt den nye tunnelen og hatt bil tilgjengelig for oppholdet. Da kan dere kjøre hele veien utover øyene, og stoppe akkurat der dere vil.

I så fall hadde jeg heller fløyet til Evenes.

Vi tok Hurtigruta fra Bodø til Stamsund en gang, og syntes det var utrolig vakkert både i Stamsund og Svolvær. Det er vel verdt en tur.

Gammel 12-06-12, 13:40   #26
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Det koster 344,-, og så får den ene ektefellen halv pris, om jeg ikke husker feil.

http://www.torghattennord.no/

Det var jo ikke så ille.

Takk!

Gammel 12-06-12, 13:50   #27
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det var jo ikke så ille.

Takk!

Kan være greit å bestille billetter på nettet, av og til er det fullt.
Booka våre billetter i går.

Gammel 12-06-12, 14:01   #28
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vær tidlig ute med å bestille rorbu/hotell el. Kan være svært fullt på denne tiden.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 14:50   #29
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Telting høres ut som en fabelaktig flott måte å oppleve Lofoten på, i alle fall i finvær. For vår del må det nok bli hotell eller rorbu. Vil det funke best å ha én overnattingsbase og eventuelt reise litt rundt med bil på dagtid, eller er det å anbefale å overnatte på forskjellige plasser?

Gammel 12-06-12, 19:02   #30
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Kan anbefale Lofoten Rorbuer.
Faktisk er dette sjøhuset mitt barndomshjem.
Ikke så ille priser heller.
http://www.lofoten-rorbuer.no/

Ellers kan jeg anbefale;
Thon Hotell,vet ikke pris der.
Kabelvåg Hotell tror jeg er rimelig og greit.

Og Henningsvær har jo også greie
Og tur til Stamsund,Henningsvær og Kabelvåg er innertier.
Og hvis dere kjører Valbergveien som er på Vestvågøya så anbefaler jeg en tur til Kafé Rebekka.
Så koselig.

Sist redigert av Fjols : 17-01-15 kl 00:07.
Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 19:36   #31
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Nå fikk jeg også lyst til å reise til Lofoten!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 19:57   #32
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Tur ut til Skrova er flott også, der vokste bestefaren min opp, helt ytterst på fyret. Fantastisk sted å besøke og finne roen. Ligger utenfor Svolvær

Her kan du ta en virituell titt

Gammel 12-06-12, 20:06   #33
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg får ikke noe mindre lyst til å dra etter å ha lest tipsene deres!

Er det så mye turbulens når man lander på disse flyplassene at det ikke er å anbefale hvis man har et snev av flyskrekk?

Nei! Det er bare tull at det er mye turbulens på Helle (Svolvær). I Bodø, derimot, blåser det alltid, og jeg kan telle på en hånd de gangene jeg ikke har blitt rista ned der.

Å fly fra Bodø til Svolvær eller Leknes i klarvær, og se Lofotveggen reise seg av havet, kan bare beskrives med ett ord; fantastisk! Nå er jeg muligens litt innhabil, Svolværjente som jeg er.

Gammel 12-06-12, 20:10   #34
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Åh, jeg bør kanskje reise å besøke søster i sommer.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 20:34   #35
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Helle er fin å lande på, og flyturen er flott, den koster mer enn den smaker. Jeg har et kjærlighetsforhold til ferga over Vestnes også, og har kjørt mange ganger fra Bodø over, men det er et stykke. Svolvær er et flott utgangspunkt, kom dere en tur oppover i fjellet, sitte ved foten av Geita og kikke utover fjorden, solen og lyset rundt Lille Molla og Nusfjord, og midnattsol i Laukvika.

Gled dere!

Gammel 12-06-12, 20:36   #36
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Helle er fin å lande på, og flyturen er flott, den koster mer enn den smaker. Jeg har et kjærlighetsforhold til ferga over Vestnes også, og har kjørt mange ganger fra Bodø over, men det er et stykke. Svolvær er et flott utgangspunkt, kom dere en tur oppover i fjellet, sitte ved foten av Geita og kikke utover fjorden, solen og lyset rundt Lille Molla og Nusfjord, og midnattsol i Laukvika.

Gled dere!

Midnattsol på moloen i Laukvika er det noe av det fineste som finnes.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 20:40   #37
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Ingen har nevnt Værøy og og Røst? Hvis dere tar båten Bodø-Moskenes kan dere velge en som går innom Værøy og Røst også. Enten kan dere gå av og være der eller dere kan ta båten via øyene. Det er en flott tur hvis det er midnattsol. Men den er derimot ikke så flott i tåke og vind. :sjøsyk:

Gammel 12-06-12, 20:45   #38
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Kan ikke huske å ha rista så mye der, men kanskje fordi det er vanlig.

Og Lofotveggen er flott ja.
<---------------------------------- peker på avatar

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Nei! Det er bare tull at det er mye turbulens på Helle (Svolvær). I Bodø, derimot, blåser det alltid, og jeg kan telle på en hånd de gangene jeg ikke har blitt rista ned der.

Å fly fra Bodø til Svolvær eller Leknes i klarvær, og se Lofotveggen reise seg av havet, kan bare beskrives med ett ord; fantastisk! Nå er jeg muligens litt innhabil, Svolværjente som jeg er.

Sist redigert av star : 12-06-12 kl 21:08.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 21:06   #39
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Åh... Nå kjenner jeg at jeg gleder meg SKIKKELIG til å dra "hjem" til Vesterålen i sommer.

Gammel 16-06-12, 18:19   #40
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Nå er turen nesten ferdigplanlagt:

-Fly Oslo-Bodø
-Hurtigbåt Bodø-Svolvær
-1 overnatting i Svolvær
-Leie av bil i Svolvær dag 2. Bilen returneres i Evenes ved hjemreise
-1 overnatting i Reine
-3 overnattinger i Henningsvær
-1 overnatting i Harstad
-Retur med fly fra Evenes

Jeg trenger tips til hvordan vi slår i hjel noen timer i Bodø før hurtigbåten går. Og er det noen steder der man kan sette fra seg bagasjen, tro?

Å, jeg tror dette blir så bra!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.