|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)
Enig, dette irriterte vettet av meg, kjenner jeg, og jeg tviler sterkt på at hun angrer på noe som helst. Verken avissutring eller jordbærkjøping. Dette er egoismemegmegmeg, overmelking av kua og opportunisme blandet med ren og skjær dumskap.
![]() |
#44 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)http://www.radioludo.no/index.php?op...heter&Itemid=1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette burde det være unødvendig å forklare. Når man får penger for å finne dårlig frukt og grønt på Kiwi er det nærliggende å tenke at det kanskje er folk som ikke har så mye å rutte med som benytter seg av dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Men er hun fattig? Ikke at jeg føler det er særlig relevant, men noen gjør visst det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Det er flere av disse butikkene som har sånn "gått ut på dato - få varen gratis" - opplegg, og det har vært mange oppslag i nyhetene/aviser om folk som spekulerer i dette. For å tjene/spare penger på det. Og så lenge butikkene har disse garantiene og ikke selv klarer å følge opp, skjønner jeg ikke hvorfor det skal være så slemt eller fælt eller skamfult eller noe å benytte seg av en eksisterende regel. Hun lurer jo faktisk ingen - det er butikkens egen regel. Sist redigert av m^2 : 08-12-12 kl 13:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
Vel, hvis det kan bli kalt egoisme å spare penger, så ja. Men jeg synes vel heller det var et økonomisk nokså lurt stønt av dama som tross alt doblet pengene sine pga Kiwis egne garantier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Halloen!
Spare penger? Jeg sparer penger ved å kjøpe jordbær på tilbud, men å kjøpe fjørten kasser halvgode bær for å benytte seg av en garanti, er ikke å spare penger i min bok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
Nei, fordi "finneren er vinneren" er tyveri, mens det hun har gjort er å benytte seg av Kiwis prisgaranti. Hun har ikke stjålet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
maler
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Kiwi skriver jo at man skal se på det som finnerlønn. Det må da være greit å benytte seg av det når de skriver det på den måten. På samme måte som man ikke lar være å føre opp mest mulig fradrag på selvangivelsen. For de fleste av oss vil det være utenkelig å gå på jakt etter garantivarer, men for noen som har veldig mye mer tid enn penger kan dette være noe som gjør at de får litt mer å leve for. Jeg greier ikke å se noe galt i det.
![]() |
#56 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det er det jo ikke, men jeg tenkte at det muligens kunne virke som en formildende omstendighet for enkelte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Halloen!
Finneren er vinneren er da ikke tyveri? Det er jo ikke sikkert at den riktige personen gjør krav på pengene, og da kan jeg vel beholde seddelen selv... |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Halloen!
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Spare: (bokmålsordboka) legge (seg) opp / bruke minst mulig |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
maler
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Man kan jo være sparsommelig hvis man er opportunistisk og benytter seg av den prisgarantien som gjør at man får varer gratis når de er i ferd med å gå ut på dato. Da bruker man jo minst mulig.
![]() |
#60 |
Halloen!
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Jeg er enig i at det er avisoppslaget som får henne til å framstå som en dust, selv om ikke ti ville hester ville fått meg til å dra med meg en palle med jordbær til kassa og krevd dobbel pris tilbake. Og nei, det handler ikke om at jeg er stinn i gryn og ikke nedverdiger meg til sånt noe, jeg synes bare det er grådig. En agurk eller en pakke tomater, kunne jeg fint reklamert på, (gitt at jeg hadde husket på prisgarantien, noe jeg til nå aldri har gjort :distre: ) men dette ble litt i voldsomste laget for meg, selv om det er lov å gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|