Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er rystet (bt-oppslag)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-12, 09:12   #81
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Det er enkelte datojegere som har dette som "yrke". De kjører rundt i flere butikker, noteter varer, holdbarhetsdato osv, og kommer tilbake og kjøper når tiden er inne. I tillegg gjemmer de gjerne varene (type hermetikk f.eks) bakerst for sikkerhetsskyld.
Dette bruker de tiden sin på. Han ene er vel rimelig kjent for "yrket" sitt i tillegg. Yrkesstolthet.

Gammel 17-06-12, 09:14   #82
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så vidt jeg vet har til og med Kiwi sponset ham med bil, så han lettere skal komme seg rundt til butikkene.

At man ikke liker konseptet er da en helt annen sak.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 09:17   #83
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Fikk han bil?

Gammel 17-06-12, 09:19   #84
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så vidt jeg vet har til og med Kiwi sponset ham med bil, så han lettere skal komme seg rundt til butikkene.

At man ikke liker konseptet er da en helt annen sak.

Han fikk bil.

Konseptet er greit nok det ved det jeg anser som riktig bruk av den.
(Men det er kun min personlige mening. Det hadde aldri falt meg inn å høste inn hele partiet. Jeg hadde nok spurt om de hadde en kurv som var fin.)

Gammel 17-06-12, 09:21   #85
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Det er enkelte datojegere som har dette som "yrke". De kjører rundt i flere butikker, noteter varer, holdbarhetsdato osv, og kommer tilbake og kjøper når tiden er inne. I tillegg gjemmer de gjerne varene (type hermetikk f.eks) bakerst for sikkerhetsskyld.
Dette bruker de tiden sin på. Han ene er vel rimelig kjent for "yrket" sitt i tillegg. Yrkesstolthet.

Er dette noe NAV burde bli tipset om, eller er fyren i jobb?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 09:21   #86
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes dere virkelig at sånt er greit? Ikke bare slikt denne dama i artikkelen gjør, men å leve av det? Være datojeger?

Jeg tenker at det hadde vært et kjempeproblem for kiwi hvis flere gjorde sånt, og at halvpris er bedre enn dobbel pris tilbake. For det blir vel bare kastet som rine sier.

Gammel 17-06-12, 09:22   #87
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er dette noe NAV burde bli tipset om, eller er fyren i jobb?

Jeg tror ikke han er i jobb?

Gammel 17-06-12, 09:25   #88
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Han er visst avløser innimellom.

Eget navn på bilen.

Bilen fikk han av Kiwi i 2003.

Gammel 17-06-12, 09:25   #89
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neivel? Høres jo ut som om en ryddejobb i butikk kunne vært midt i blinken for han.

Gammel 17-06-12, 09:28   #90
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Jeg har slengt inn et par linker. Han er avløser innimellom. Men i perioder tar datojaktingen all tiden hans.

Gammel 17-06-12, 09:29   #91
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Ja, ja, nei, nei. Hver sin lyst.

Gammel 17-06-12, 09:30   #92
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Riktig.

Gammel 17-06-12, 09:42   #93
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kiwi får masse reklame på dette. De har sågar fått ansatt en fyr de ikke trenger betale som legger æren ned i kvalitetssjekk på butikkene deres. Helt genialt konsept, spørru meg. Og sånne som jordbærpiken oppi her bidrar masse til god reklame for dem. Vinn-vinn. Penger til jordbærpiken, bedre varer til folket og økt omsetning tl Kiwi.

Jeg for min del gidder ikke handle på Kiwi i det hele tatt fordi jeg ikke har en i nærheten, så jeg benytter meg ikke av opplegget.

Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 09:45   #94
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes heller ikke at det er galt verken å ha denne garantien, eller å benytte seg av den. At det finnes folk som har dette som "jobb" er vel greit også, de får jo betalt for å rydde i butikkene, på en måte.

Men jeg synes avisene skulle latt være å trykke disse sakene sånn, og i allefall hatt en sånn tittel som ikke var spesielt god sammen med bildet.

Gammel 17-06-12, 09:48   #95
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror alle andre butikker også har det samme konseptet, bare at de markedsfører det ikke slik Kiwi gjør. Har hørt om at de (ansatte) må passe på, fordi folk (kunder) gjemmer unna varer som snart går ut på dato, for å komme tilbake senere og få tilsvarende gratis. Akkurat det synes jeg er frekt, ikke at man finner en utgått/dårlig vare og får en gratis.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 10:06   #96
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Kiwi må skjerpe seg? Jeg vet ikke om jeg liker hele "få dobbelt med penger tilbake"-konseptet, jeg. Hvorfor ikke sette varene ned til halv pris i steden og slippe å kaste all maten, for det er vel det de gjør?

Det er noe med at det er ikke lov å sette ned prisen på varer som er utgått på dato, de skal ikke selges. Med denne garantien mener Kiwi at de får "billig" ryddehjelp i butikken sin. Det er flere som har samme prisnsippet, f.eks Coop.

Jeg har ved et par anledninger levert tilbake tomater og epler og fått dobbel pris tilbake. Greit nok.

Gammel 17-06-12, 10:08   #97
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Det er noe med at det er ikke lov å sette ned prisen på varer som er utgått på dato, de skal ikke selges.
.

Og det er skikkelig usmakelig, synes jeg. Mye god mat i kurver med halvgode jordbær, tenk alt syltetøyet man kunne fått.

Gammel 17-06-12, 10:11   #98
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Og det er skikkelig usmakelig, synes jeg. Mye god mat i kurver med halvgode jordbær, tenk alt syltetøyet man kunne fått.

Frukt har vel ikke "best før dato", der er det, det visuelle som styrer om varen er god eller ikke, og det er vel det denne saken dreier seg om. Hvor stusselig kan jordbærene være før de ikke er gode nok?

For min del gjør slike garantier at kvaliteten på frukt og grønt er høyere i butikken. Jeg syns Kiwi jevnt over har veldig gode frukt og grønt disker.

Gammel 17-06-12, 10:36   #99
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gidder ikke betale full pris på syltebær.

Gammel 17-06-12, 10:59   #100
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

For en ekkel tråd dette ble. Det er veldig å sparke nedover å kritisere og latterligjøre en som tydelig burde beskyttes mot seg selv.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.