Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er rystet (bt-oppslag)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-12, 01:19   #61
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Talspersoner fra Kiwi har kommenterrt slike "stunt" i media mange ganger. Gjerne i forbindelse med at folk har gjort det samme som damen i BT og måtte krangle seg til pengene fra betjeningen i kassa. Hver gang har de sagt (som jeg har fått med meg), at dette er i tråd med reglene for garantien deres, og at det er en ok ting å gjøre.

Grunnen til at de kan opprettholde en slik gaanti, er selvsagt fordi folk flest ikke ville drømme om å gjøre noe slikt som damen i BT. (Og selvsagt fordi de stadig vekk får god pressedekning og godt omdømme på grunn av ordningen.) Jeg synes ikke damen skal klandres for å ha benyttet seg av en ordning som Kiwi inviterer til å benytte seg av - selv om jeg personlig synes det er godt over grensen til småfrekt.

Å gå til avisen og klage, derimot. Det er ravende idioti i mine øyne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 01:24   #62
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes ikke damen skal klandres for å ha benyttet seg av en ordning som Kiwi inviterer til å benytte seg av - selv om jeg personlig synes det er godt over grensen til småfrekt.

Å gå til avisen og klage, derimot. Det er ravende idioti i mine øyne.

Dette oppsummerte fint det jeg tenker. Egentlig.

Gammel 17-06-12, 02:01   #63
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et hedersmerke å bare gå rett forbi muligheter til å spare. Man må for all del ikke være så simpel at man bryr seg om slike muligheter.

For å være litt seriøs: Jeg blir litt meduggen med Note og tenker at dette minner meg litt om folk som rynker på nesa når jeg har vært ute og handlet inn stort på tilbud og sånt. Det er visstnok under folks verdighet å bry seg for mye om hva ting koster eller hvor mye man får ut av de pengene man har tjent. Noen ganger skulle en tro det var mer akseptabelt å kjøpe svindyr champagne for å helle det ut enn det er å benytte seg av slike garantiordninger. Vi har blitt en samfunn der det å være nøysom, se etter muligheter for å spare penger og utnytte de ressursene man har best mulig ikke lenger er så veldig stas.

Når det gjelder egenskaper man tillegger folk som benytter seg av garantier og muligheter. Hva vet vi egentlig om dette? Fra mitt eget eksempel (fylle handlevogna med lokketilbudene) vet jeg bl.a. at vi rett som det er på grunn av dette har kunnet gi bæreposer med mat til folk som ellers ville gått uten. De i RL som snøfter mest om grådighet, skam og annet fordi vi tar mer enn 4 pakker kjøttdeig, ost e.l. når det er på tilbud kan jeg ikke huske å ha brydd seg katten om slikt. For ikke bare vil de være hevet over det å benytte seg av slike tilbud til fulle. De er selvsagt også høyt hevet over å ha noen som helst befatning med folk som virkelig kunne ha trengt en bærepose mat eller to. Kort sagt: At noen benytter seg av garantiordninger, kuponger, lokketilbud eller annet sier veldig lite om vedkommende er sleip, grådig, raus, snill, egoistisk, omtenksom osv.

Hva damen i artikkelen angår fikk jeg inntrykk av at hun ville påpeke villedende markedsføring. Kiwi har gått sterkt ut med sin garanti og selvsagt skal den gjelde uansett når i åpningstiden man er der, med mindre annet er presisert. Dette er ikke noe de ansatte skal måtte spørre sjefen sin om så lenge det markedsføres så klart og tydelig, synes jeg. Jeg personlig ville ikke gått til avisa, og jeg ville sannsynligvis ha feiget ut i forhold til garantiordningen (har aldri benyttet meg av den), men jeg synes det er helt ok at noen gjør det.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 17-06-12 kl 03:11.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 07:35   #64
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

*Tatt til meg skjennepreken*

Sist redigert av Madicken : 18-06-12 kl 06:59.
Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 07:44   #65
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kie: Jeg synes du tillegger oss som synes denne dama er litt vel...eh..grådig litt dårlige egenskaper. Har du f.eks lest at jeg:
Synes det er en skam å handle på tilbud?
Synes det er en skam å handle mye på tilbud?
Synes at andre som handler på tilbud er dumme/late/grådige?
Synes det er latterlig å benytte seg av Kiwi-garantien?

Hvis du ikke finner svar på disse spørsmålene, synes jeg du kan spare deg å tillegge meg snobbete egenskaper. Jeg kan godt kjøpe mange kjøttdeiger og doruller på tilbud og har ikke en eneste gang hevet på øyenbrynet av at andre gjør det også.For meg er dette noe annet enn å handle på tilbud, og det overrasker meg at du sier det er heeelt greit, men at du ikke ville gjort det selv? Hvorfor ville du ikke gått til kassa på Kiwi med en palle halvgamle jordbær og forlangt 3000 kr av dem, undrer jeg meg på da?

(Og all ære til deg for å handle mat på tilbud og gi bæreposer av dem til andre! )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 07:56   #66
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg handler for øvrig klær på tilbud og gir klær og leker til Romania (gamle) og under Frelsesarmeens juletre. (nye) Sånn bare for å avkrefte påstanden om at det å reagere på jordbærpiken og hennes likemenn = grunnleggende egoistisk og uempatisk og vil beholde alt man har/tjener selv.
Men, nice try, Kie!

Gammel 17-06-12, 08:13   #67
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er litt motivet og omfanget som gjør dette merkelig for meg. Jeg handler gladelig stort på tilbud og blir barnslig lykkelig av å spare noen slanter på forbruksvarer. Problemet her synes jeg er spekulasjonen, selv om det tydelig er innenfor. De fleste hadde byttet inn dårlige jordbær de likevel hadde tenkt til å kjøpe, men jeg hadde ikke kjøpt en pakke dårlige jordbær for å utnytte butikkens garantiordning.

Det som ikke forundrer meg er at hun står frem i avisa. Jeg har fått mange rare henvendelser i mine år som bladfyker.

Gammel 17-06-12, 08:22   #68
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er helt greit at man spekulerer i sånt. Kiwi oppfordrer faktisk til det, fordi det a) får butikkene til å skjerpe seg. Man skjerper seg ikke om man må betale tilbake dobbel pris på et eple i ny og ne, b) det gir godwill og reklame.

Jeg syns dere fremstår som ekle, hovne og usympatiske når dere disser denne jenta for dette og klesdrakten hennes? Hallo!

Å gå til avisen og sutre ser jeg derimot ikke noe poeng i. Hun har fått pengene sine og burde være fornøyd.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 08:23   #69
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Dere som synes det er helt greit: Ville dere gjort det selv? (Ikke avis-greia, men det andre.)

Gammel 17-06-12, 08:23   #70
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

KIE: Sammenligner du dette med å handle på salg? Ellers er småfrekt og grådig ordet jeg vil bruke, ja.

Gammel 17-06-12, 08:25   #71
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Dere som synes det er helt greit: Ville dere gjort det selv? (Ikke avis-greia, men det andre.)

Nei, jeg gidder ikke styret og har råd til å la være. Hadde jeg hadd dårligere råd, så kanskje.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 08:27   #72
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Absolutt ikke. Jeg har intet behov for å gjøre det. Jeg har aldri tenkt tanken på å gjøre sånt. Fordi om man synes det er greit at et menneske gjør en spesiell ting, så er man vel ikke akkurat nødt til å gjøre det samme selv liksom.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 08:34   #73
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

HUn er altså sur fordi hun måtte vente til dagen etter.

Jeg har sittet mine timer i kassa i ungdommen, og dette er slett ingen lett sak. Personen i kassa har sikkert vært usikker fordi summen var så stor, g det forstår jeg godt.

Merkelig dame som går til avisen med det.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 08:34   #74
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, jeg gidder ikke styret og har råd til å la være. Hadde jeg hadd dårligere råd, så kanskje.

Bare derfor? Jeg synes 3000 kr er mye penger, og ville ikke sagt nei takk til vikartimer, gaver fra rike besteforeldre eller til å kjøpe sofa for 9000 som egentlig kostet 12000, hva som helst, egentlig, selv om jeg kunne overlevd uten, men dette blir, for meg, for grådig og spekulativt, rett og slett.

Og enig med Ramses: Dette er ikke å handle på salg.

Gammel 17-06-12, 08:36   #75
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sammenligner det med å sitte en hel gjeng rundt et kakefat, hvorpå et menneske forsyner seg av alle kakestykkene, for så å sutre om at det er tomt og at kakebakeren bruker så lang tid på å lage nye.

Gammel 17-06-12, 08:42   #76
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

*Tatt til meg skjennepreken*

Sist redigert av Madicken : 18-06-12 kl 07:00.
Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 08:48   #77
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg sammenligner det med å sitte en hel gjeng rundt et kakefat, hvorpå et menneske forsyner seg av alle kakestykkene, for så å sutre om at det er tomt og at kakebakeren bruker så lang tid på å lage nye.

Eller som å være på et "spis så mye du vil"-koldtbord og ta alle 40 karbonadene og klage over at det tar så lang tid før de fyller på fatet på nytt. Det er jo lov, selv om man mest sannsynlig ikke kommer til å klare å spise alle. Man må jo benytte seg av anledningen når den byr seg, må man ikke?

Gammel 17-06-12, 09:02   #78
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Men hva har skjedd med deg som ikke blir rystet over sånt, da? Ikke betalt for dagligvarer på 4 år, eller?

Ingenting. Kiwi-kjeden har selv sagt at dette er helt greit.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er helt greit at man spekulerer i sånt. Kiwi oppfordrer faktisk til det, fordi det a) får butikkene til å skjerpe seg. Man skjerper seg ikke om man må betale tilbake dobbel pris på et eple i ny og ne, b) det gir godwill og reklame.

Jeg syns dere fremstår som ekle, hovne og usympatiske når dere disser denne jenta for dette og klesdrakten hennes? Hallo!

Å gå til avisen og sutre ser jeg derimot ikke noe poeng i. Hun har fått pengene sine og burde være fornøyd.

Enig på alle punkter.

Gammel 17-06-12, 09:05   #79
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Ingenting. Kiwi-kjeden har selv sagt at dette er helt greit.

Selv om personene beveger seg innenfor det som er lovlig, betyr da ikke nødvendigvis det at det er greit, vel? Hva ville skje med kiwi hvis alle, eller bare flere, gjorde sånn? Det er jo meningen at man skal betale for matvarene sine, er det ikke?

Gammel 17-06-12, 09:06   #80
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Kiwi må skjerpe seg? Jeg vet ikke om jeg liker hele "få dobbelt med penger tilbake"-konseptet, jeg. Hvorfor ikke sette varene ned til halv pris i steden og slippe å kaste all maten, for det er vel det de gjør?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.