|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Talspersoner fra Kiwi har kommenterrt slike "stunt" i media mange ganger. Gjerne i forbindelse med at folk har gjort det samme som damen i BT og måtte krangle seg til pengene fra betjeningen i kassa. Hver gang har de sagt (som jeg har fått med meg), at dette er i tråd med reglene for garantien deres, og at det er en ok ting å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)
Dette oppsummerte fint det jeg tenker. Egentlig.
![]() |
#63 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Det er et hedersmerke å bare gå rett forbi muligheter til å spare. Man må for all del ikke være så simpel at man bryr seg om slike muligheter.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 17-06-12 kl 03:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)*Tatt til meg skjennepreken* Sist redigert av Madicken : 18-06-12 kl 06:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Kie: Jeg synes du tillegger oss som synes denne dama er litt vel...eh..grådig litt dårlige egenskaper. Har du f.eks lest at jeg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Halloen!
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Jeg handler for øvrig klær på tilbud og gir klær og leker til Romania (gamle) og under Frelsesarmeens juletre. (nye) Sånn bare for å avkrefte påstanden om at det å reagere på jordbærpiken og hennes likemenn = grunnleggende egoistisk og uempatisk og vil beholde alt man har/tjener selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Det er litt motivet og omfanget som gjør dette merkelig for meg. Jeg handler gladelig stort på tilbud og blir barnslig lykkelig av å spare noen slanter på forbruksvarer. Problemet her synes jeg er spekulasjonen, selv om det tydelig er innenfor. De fleste hadde byttet inn dårlige jordbær de likevel hadde tenkt til å kjøpe, men jeg hadde ikke kjøpt en pakke dårlige jordbær for å utnytte butikkens garantiordning.
![]() |
#68 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Jeg syns det er helt greit at man spekulerer i sånt. Kiwi oppfordrer faktisk til det, fordi det a) får butikkene til å skjerpe seg. Man skjerper seg ikke om man må betale tilbake dobbel pris på et eple i ny og ne, b) det gir godwill og reklame.
![]() |
#69 |
Halloen!
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Dere som synes det er helt greit: Ville dere gjort det selv? (Ikke avis-greia, men det andre.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Glamorøs
|
Nei, jeg gidder ikke styret og har råd til å la være. Hadde jeg hadd dårligere råd, så kanskje.
![]() |
#72 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Absolutt ikke. Jeg har intet behov for å gjøre det. Jeg har aldri tenkt tanken på å gjøre sånt. Fordi om man synes det er greit at et menneske gjør en spesiell ting, så er man vel ikke akkurat nødt til å gjøre det samme selv liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)HUn er altså sur fordi hun måtte vente til dagen etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Halloen!
Bare derfor? Jeg synes 3000 kr er mye penger, og ville ikke sagt nei takk til vikartimer, gaver fra rike besteforeldre eller til å kjøpe sofa for 9000 som egentlig kostet 12000, hva som helst, egentlig, selv om jeg kunne overlevd uten, men dette blir, for meg, for grådig og spekulativt, rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Jeg sammenligner det med å sitte en hel gjeng rundt et kakefat, hvorpå et menneske forsyner seg av alle kakestykkene, for så å sutre om at det er tomt og at kakebakeren bruker så lang tid på å lage nye.
![]() |
#76 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)*Tatt til meg skjennepreken* Sist redigert av Madicken : 18-06-12 kl 07:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Halloen!
Eller som å være på et "spis så mye du vil"-koldtbord og ta alle 40 karbonadene og klage over at det tar så lang tid før de fyller på fatet på nytt. Det er jo lov, selv om man mest sannsynlig ikke kommer til å klare å spise alle. Man må jo benytte seg av anledningen når den byr seg, må man ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Ingenting. Kiwi-kjeden har selv sagt at dette er helt greit.
Enig på alle punkter.
![]() |
#79 |
Ringskrømt
|
Selv om personene beveger seg innenfor det som er lovlig, betyr da ikke nødvendigvis det at det er greit, vel? Hva ville skje med kiwi hvis alle, eller bare flere, gjorde sånn? Det er jo meningen at man skal betale for matvarene sine, er det ikke?
![]() |
#80 |
Halloen!
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Kiwi må skjerpe seg? Jeg vet ikke om jeg liker hele "få dobbelt med penger tilbake"-konseptet, jeg. Hvorfor ikke sette varene ned til halv pris i steden og slippe å kaste all maten, for det er vel det de gjør? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|