Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mengde godteri på kosedag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-12, 22:11   #101
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mengde godteri på kosedag

Her hadde klassen sammen laget en liste over hva alle skulle ha med; rundstykker, egg, kjøttpålegg, reker, grønnsaker, frukt, juice, smoothie osv, og så hadde de en lang frokost/lunsj sammen. Tror de koste seg!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 22:12   #102
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Litt på siden, men førsteklassingen min hadde ikke godteridag. Deres kosedag bestod i å få ta med et kosedyr/bamse. Det var stort, altså. Ungene var ekstatiske, og kaklet i vei om disse bamsene. Jeg er veldig flink til å forbinde kos med mat eller digg, så det var en liten aha-opplevelse å se. Vi blir jo ofte rådet til det å ikke belønne med godteri, eller å alltid spise noe ekstra hvis man skal kose seg. Jeg trenger å komme litt bort fra det, det ligger tydeligvis sterkt forankret i ryggmargen min.

Jepp, det sitter nok i ryggmargen på vår generasjon. Og enda sterkere i generasjonene våre. Det er håp om at det blekner kanskje?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 22:26   #103
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Max 50 kroner i Filosofens klasse. Jeg synes det er i overkant mye. Han valgte 0,5 liter brus, en pose chilinøtter og en pakke vepsebol. Han kunne kjøpt mer for 50-lappen, men den kjipe mora syntes det holdt.

Jeg hadde heller ikke kjøpt mer. Mine får heller ikke masse lørdagsgodt, tipper det ligger på rundt 20 kr maks der også. De er likevel veldig fornøyde.

Gammel 22-06-12, 22:34   #104
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sønnen min kunne ha med brus/saft/juice og kjeke eller kake. Han hadde men en liten pakke kjeks (hvor halvparten var med hjem igjen) og 0,5 liter brus.

På ungdomsskolen jeg jobber kunne elevene ta med det de ville, og jeg ser at elevene har med mye mindre nå enn for noen år siden. Det var stort sett moderate mengder godteri, og ganske mange hadde med frukt og bær.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 22:37   #105
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Urutinert å sende med brus og mentos samtidig!

SFO på skolen til Snuppa har hatt "naturfagsgruppe" og da var dette et av eksperimentene. Så hun har allerede testet det ut. Og som sin mor kaster hun ikke bort godterier på sånt tull.

Gammel 22-06-12, 22:40   #106
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Snop/kjeks/chips for 20 kr + drikke.

Sissel er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 22:52   #107
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Fikk beskjed om snop/godt til max 20 kr. Pluss evt brus. Her sendte jeh med henne ca 10 smågodt i en pose og 1 kjærlighet. I tillegg til vanlig matpakke og en iste. (hub liker ikke brus så godt)

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 23:37   #108
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

1/2l brus og godteri for 25 kr er grensa her.

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Urutinert å sende med brus og mentos samtidig!

Jentungen snakket om at de hadde puttet mentos i brusen hos venninna og at det ble lite brus igjen. Det tolket jeg som om at hun ikke kom til å gjøre det igjen så hun hadde med seg mentos og brus på skolen. Jeg ble "kjempestolt" da hun kom hjem og fortalte at hun hadde gjort det samme på skolen og fått ett par andre til å gjøre det også.

Gammel 23-06-12, 00:14   #109
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Her fikk ikke klassen til minsten ha med noe, men det gjaldt ikke alle klassene på skolen.
Noen ganger får de ha med godt for 20,- og en brus, andre ganger ikke.
(hadde vært greit om skolen hadde felles regler kjenner jeg)

Gammel 23-06-12, 00:35   #110
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Skolen her klarer visst ikke å bestemme seg for hva de vil. Den ble åpnet i fjor høst, da lansert som sukkerfri skole. Så fant de ut at den skulle ikke være sukkerfri, men godtefri, så til jul kunne de ha med kjeks, julekaker og evt saft. Så hadde de en felles skitur på småtrinnet og mellomtrinnet og da var det plutselig lov med "tursjokolade". Rektor, som var den som hadde bestemt dette, hadde sett for seg at ungene hadde med seg kvikk lunsj, for i hans hode er det tursjokolade. Vel, han tok feil, det var unger som kom med 200 g melkesjokolader.
Nå på sommeravslutningen så var det visst mye fram og tilbake, før de dagen før skoleslutt bestemte at ungene kunne ha med godterier. Men jeg vet at første klassen ikke fikk den beskjeden, der bestemte lærerene at de skulle følge det de hadde planlagt i utgangspunktet som var å poppe pop corn og se film. (sønnen min tok jo ferie for 2 uker siden, så dette vet jeg fordi jeg snakket med læreren. )

Men jeg håper de snart kan bestemme seg for hvilken profil de vil ha.

Gammel 23-06-12, 01:09   #111
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Andreklassingen min hadde med seg en halvliter solo, en liten kindersjokolade, en kick og to never potetskruer.

Han påstor at læreren hadde sagt at sjokolade, lakris og chips var sunt godteri og valgte derfor dette.

Sannheten var vel heller at læreren hadde sagt at de burde unngå goderi med e-stoffer i, ikke nødvendigvis at alternativet var så sunt.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 02:04   #112
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jonas kunne ha med seg en halv liter brus og godis for 20 kr. Han hadde med seg en pose med popcorn. Han slet veldig med å velge mellom en kurv med jordbær eller popcorn, men kom kjapt fram til at jorbærene kostet MYE mer enn popcorn og hva han hadde lov til å handle for.

Gammel 23-06-12, 12:20   #113
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde "kosetime" da jeg gikk på barneskolen, og da var det fri flyt. Men de har ikke med noe godteri eller brus på storesøsters skole, og det er jeg i grunnen helt fornøyd med. I stedet griller de på bålplassen og koser seg på andre måter. Og så fikk de ha med en leke en av dagene før skoleslutt - stor stas! Jeg har ikke hørt om at de savner godteri heller.

De fikk forresten ha med en tursjokolade (=kvikklunsj) for noen uker siden, det tror jeg var første gang det var snakk om noe sånt. Og så vet jeg at de får kake av og til på sfo. Men ellers er det lite søtsaker på skolen.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 16:50   #114
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Lurer på hvorfor skolene syns det er bedre med kjeks og kake...?

forøvrig så ser jeg ikke at det skal være så mye oppstyr med at de får lov å ha med seg godteri for en viss sum EN dag i året på skolen.
Det er jo så stas og kos.. har enda gode minnner om den siste dagen før sommeren hvor vi fikk lov til det.

Utrolig koselig å lese om alle som får felleslunsj på langbord.. Det hørtes kjekt ut.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 17:20   #115
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Lurer på hvorfor skolene syns det er bedre med kjeks og kake...?

Det lurer virkelig jeg også på. Spesielt kjeks som inneholder rimelig mye usundt dritt...

Her er de godis til 25 kr og en halvliter brus som gjelder. Poden fikk med en grei slump smågodt og Cola etter eget ønske. Syntes det er helt uproblematisk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 18:06   #116
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her skulle de ha med seg oppskåret frukt til et fellesfat. Jeg vet ikke om skolen ga dem noe mer søtt ...

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.