Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Skjerme for innsyn til terrasse

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-12, 08:48   #1
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skjerme for innsyn til terrasse

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

I potter er bambus godt egna. Thuja veks fort og er vintergrønt. Men det luktar vondt, tiltrekk seg brunsneglar og blir fort stygt (brunt), så eg liker ikkje thuja.

Skal du ta pottene inn om vinteren, eller skal det tåle frost? Og i tilfelle, kor mykje frost/hardt ver må det tåle? "Hekk" i potter kan bli veldig fint! Men då må du passe på å kjøpe planter som ikkje krev for stor boltreplass til røtene. Buksbom er veldig fint i potter, men tåler ikkje all verdas hardt klima.

Jeg har ikke plass til å ta de inn, men jeg kan ta de under tak om vinteren. Så de må jo tåle frost og her kan det fort bli minus 25-30 om vinteren. -20 er hvertfall ikke uvanlig.

Gammel 25-06-12, 09:11   #2
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjerme for innsyn til terrasse

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg har ikke plass til å ta de inn, men jeg kan ta de under tak om vinteren. Så de må jo tåle frost og her kan det fort bli minus 25-30 om vinteren. -20 er hvertfall ikke uvanlig.

http://www.bogront.no/klimasonekart Her kan du sjå kva klimasine du bur i. Når du skal velje planter, må talet på planten vere likt eller høgare enn det området du bur i.

Vi bur for eksempel i H4. Vi hadde lyst på buksbom, men denne er H2. Dermed vil han sannsynligvis ikkje overleve her, så vi valde å plante hekk av agnbøk istadenfor, som er H5, og dermed tåler meir kulde og vinter enn det vi har i H4.

Når du skal ha dei i potter under tak, vil dei ikkje stå i botnfryst jord, så då kan det hende det tåler litt meir enn klimasona du bur i, tilseier.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.