Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Romfolkets situasjon

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-12, 12:47   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romfolkets situasjon

Jeg kjenner jeg synes det er vanskelig å mene noe. Jeg har null problemer med å forstå at om man er fattig og har det trasig, så søker man lykken der hvor det er melk og honning. Og det er det jo i Norge. Samtidig så har jeg heller ikke problemer med å forstå at de som får dette tett innpå seg reagerer. Vi har en stor, fin slette som nærmeste nabo. Jeg hadde garantert ikke likt om den ble bebodd av folk i spikertelt som forsøplet og tigget på dørene, helt uavhengig av situasjonen deres. "Not in my back yard" er noe som de fleste kan relatere seg til...

Jeg tror det de fleste sliter med er vel at det virker som en opplest sannhet at romfolket vil ha det sånn. At de trives med å leve på reise, i midlertidige spikertelt, og med å tigge for livet opphold. At de ikke er egentlige flyktninger, men at det er livsstilen deres, og selvvalgt.

Vanskelig. Som HV sier skal man ikke stakakrsliggjøre. Samtidig så kan de bo heller ikke forvente at man skal lage midlertidige campingplasser med sanitære anlegg der de til en hver tid ønsker å bo.

Men det hele er jo et produkt av vår tid med åpne grenser i Europa. Det går jo ikke bare an å skumme fløten, vi må regne med å få "bunnslammet" også. Og hermetegnene fordi jeg selvfølgelig ikke mener det om menneskene, mer om selve pakken.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.