Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Rimelig og ok sengetøy?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-12, 19:30   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Å være politisk korrekt hva angår miljøvern i alle situasjoner er ganske så umulig, Tallulah. Noen holder seg unna Nestle. Andre ligger unna scampi. Noen andre har ikke bil. Det er så mange måter å spare miljøet. Jeg syns ikke det er nødvendig å henge ut Guttemammis spesielt.

Henge ut spesielt? Jeg reagerte på hennes innlegg. Akkurat som jeg hadde reagert på hvem som helst andre som bedrev idiotisk overforbruk. Selvsagt er det umulig å være miljøvennlig på alt. Men det er temmelig lett å unngå det mest åpenbare. Som å kjøpe nytt sengetøy hvert år fordi man har skiftet smak.

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det er da nok av interiørtråder hvor man bedriver oppussing kun fordi man vil at det skal SE penere ut. Er det da verre å kjøpe sengetøy etter smak og behag?

Øh, nei. Hvem sier det? Men det har jo selvsagt noe med hyppigheten å gjøre. Pusser man opp hvert år er det temmelig idiotisk. Gjør man det hvert tjuende er det selvsagt noe helt annet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 20:01   #2
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men det har jo selvsagt noe med hyppigheten å gjøre. Pusser man opp hvert år er det temmelig idiotisk. Gjør man det hvert tjuende er det selvsagt noe helt annet.

Hvorfor har det noe med hyppigheten å gjøre? Er det unødvendig, så er det unødvendig. Oppussing bare for syns skyld er "lite miljøvennlig overforbruk" ganske så uavhengig av hvor ofte det gjøres.

Jeg syns du framstår som nedlatende og fordømmende når du sier at Guttemammis driver med "et utrolig lite miljøvennlig overforbruk", og at det hun gjør er "virkelig skikkelig hull i hodet". Det er ganske mye vi mennesker driver med som er med på å ødelegge jorda (og/eller fattige mennesker). Jeg forstår ikke hvorfor det å kjøpe sengetøy hvert år er så mye verre enn å:

- Reise med fly, spesielt lange turer
- Kjøpe nye diamanter og nytt gull
- Pusse opp kun for at ting skal se bedre ut

.. og så bortetter.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.