Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tolerant er du overfor andres tro?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-07, 23:26   #32
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Magica..Forskjellen for meg ligger i at religion og livssyn ikke kan sektoriseres på samme måte som yrke, musikk osv.
Det er noe som handler om hele livet for veldig mange.
Jeg tror ikke jeg hadde hatt evne til å bli kjent med andre mennesker hvis jeg ikke var interessert i deres livssyn. Dette kan være en sekulært livssyn eller det kan være en religiøs tro.

Joda, jeg kan være enig i dette. Saken er vel den at jeg ikke kjenner så mange religiøse mennesker, og da spesiellt ikke noen som prøver å overføre dette på andre - slik at det blir noe problem for meg å være tolerant. Jeg skjønner at det handler om livet for veldig mange, men det er ikke nødvendig for mange også.

Forresten ble jeg kjent med en gutt i Jehovas Vitne en gang, han var veldig koselig og lærte meg masse om den religionen. Jeg spurte og grov, og det var rett og slett veldig spennende. Han var på en slik måte at han "tålte" mange spørsmål og svarte veldig godt for seg. Jeg har heller aldri problemer med at folk er uenige med meg, så lenge de ikke har problemer med det samme tilbake.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.