|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?
Jeg irriterer meg grønn over butikker som priser varer feil og gir tilbake feil.
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Jeg irriterer meg over hvor ofte disse labels (prislappene) må skiftes. Hovedendring 4 ganger i året, minimum 4000 labels hver gang. Det koster tid og penger. Itillegg skal fruktprisene og tilbudsprisene skiftes hver mandag. Så kommer det også i tillegg prisendinger på øvrige varene 1-2 ganger i uken- minimum. Ofte er det da snakk om noen øre opp eller ned. Fysj... Hadde det bare vært som i de store butikkene med elektroniske labels så hadde prisene aldri vært feil. Men det er visst ikke verdt investeringen for oss småbutikker. At vi er alene på jobb hele dagen og må gjøre alt alene (feks bestille varer, fylle på varer, sjekke datoer, trekke frem varer, trimme diskene, kontorarbeid, sjekke temperaturer, betjene kunder osv osv) i tillegg til å springe rundt og skifte labels hele tiden, ja det er visst lønnsomt det. :koko: |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Medlem siden: Dec 2007
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?*beklager avsporingen* |
|
|
|
|
|
#44 |
|
I mål
|
Jeg synes også det er fint å plukke opp penger man finner, men jeg synes ikke det høres så ok ut at man leter etter penger overalt. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Librocubicularist
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Jeg hadde nok sagt til junior at han skulle levere myntene i kassa ja. Litt annerledes enn å finne en tier på gata synes jeg. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Jeg mener virkelig at det ikke skal være den butikkansattes ansvar å passe på penger som en kunde evt glemmer å ta med fra den vekslingsboksen. Dersom en kunde glemmer igjen myntene (som ikke er et stort beløp, uansett) så er det jo ikke butikkens penger heller? De tilhører en privatperson, som har glemt å ta de med, og man har jo ingen garanti for at nettopp den kunden kommer påd et eller gidder å gå tilbake for å hente pengene? Jeg oppfordren selvsagt ikke barna mine til å hive seg etter myntreturen omtrent før kunden foran har forlatt kortterminalen, selvsagt ikke, men jeg har et rimelig avslappet forhold til om de titter etter. Og finner de penger på gulvet rundt kassa (myntbeløp), så ja da er det virkelig finneren er vinneren hos oss. Dersom man ser hvem som mister pengene forventer jeg selvsagt at de plukker opp og gir de tilbake til rettmessig eier (hvis ikke vedkommende merker, ser og plukekr opp pengene selv.)
|
|
|
#49 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Dersom det var en innsamlingsboks i butikken syntes jeg det hadde vært rett adresse for de 8 kronene, i prinsippet er det ikke butikkens, men jeg vet ikke hvor smart det er å få ungene til å jage på gjenglemte penger på den måten. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Ang å få unger til å jakte på penger, gjenglemt, mistet, eller hva som helst...
|
|
|
#51 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?He he den tråden minner meg om en gang da vi var og ukeshandlet på obs hadde kjøpt varer for over 2000 kroner. Med to vogner da vi hadde med oss begge barna. Vel enden på visa var jeg trodde han hadde pakket posene i bilen han trodde jeg hadde pakket de i bilen. Vel etter ca 30 minutters kjøring fant vi ut når vi kom hjem og skulle pakke ut varene at de ikke var der. Mannen min påstod at det bare var å glemme de varene de er sikkert tatt. Men rakk tilbake før det stengte løp bort til kassen og spurte og der var det mange søte kunder som alle begynnte å lete og vips der stod vogna klemmt inne i ett hjørne med alle varene i god behold |
|
|
|
![]() |
|
|