Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-12, 11:04   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: 22.juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Fryktelig vond og vanskelig sak. Men, umiddelbart, og uten å være direkte berørt, tenker jeg at det ene og alene kun er svært tragisk. Vi har vært skjermet for slike hendelser i Norge og det er kanskje naivt, men også unektelig svært vanskelig å forberede seg på at det utenkelige skal skjer - og rent faktisk hva gjør man i tilfelle rottefelle!?? Vi er ikke trent på slikt. Vi burde kanskje være det, men vi har ikke vært det - og enn så tragisk utfall det kan ha fått i denne saken, så er jeg litt der at jeg tenker at vi heller må forsøke å ta lærdom og dermed kanskje unngå å havne i en lignende "smørje" igjen dersom det er mulig å unngå det. Jeg tror forøvrig en form for kaos vil oppstå i slike tilfeller uansett hvor godt trent man er. Vi er bare mennesker.

Det kan veldig godt hende jeg hadde sett annerledes på saken om jeg var berørt i større grad enn jeg er. Men jeg tror også at det er viktig å la de som måtte ha "feilet" forsøke å rette opp, ta tak i det som ikke stemte, enn at vi hele tiden skal sende ballen videre når noe svikter. Sånn sett tror jeg at det ikke er så dumt at Stoltenberg blir sittende; han og andre sitter jo nå med veldig viktige erfaringer som de kan ta med seg i arbeidet videre for å rette opp, bedre det som ikke er bra nok osv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.