|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spinnoff: "Alle andre får/slipper"Jeg hadde en diskusjon med 6-åringen i går. Hva vi diskuterte er i grunnen ikke interessant, men hans argumenter om at vennene fikk lov / slapp var det sentrale.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får / slipper"Har hatt og har samme linja som deg. Etterhvert gidder jeg ikke komme med den lange forklaringa, så svaret på hvorfor andre får lov/slipper, er enkelt og greit "fordi det ikke er jeg som bestemmer hjemme hos de ". |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får / slipper"Jeg har som en rettesnor for alt jeg gjør at det som er riktig for oss ikke nødvendigvis er riktig for alle andre, og vice versa. Det er også viktig at barna forstår at de ikke kan få alt som alle andre får og den typen ting.
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får / slipper"Hovedreglene er at vi har våre regler og de andre har sine. Men samtidig er det da også greit å ikke være skikkelig i utakt med resten av verden.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får / slipper"Min far hadde en fantastisk måte å avverge den der på synes jeg; |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får / slipper"
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Spinnoff: "Alle andre får / slipper"Henger meg på de andre her. Vi er veldig bevisste på de valg vi tar for vår familie og våre barn. At "alle andre får lov/slippe" er ikke et trumfkort barna kan dra frem her. Det er ikke alltid vi bruker tid på å forklare hvorfor, men det virker ikke som de har behov for heller. De forstår som regel. Sikkert fordi vi har forklart ved flere anledninger at det også går andre veien. Barn har ofte behov for å se at det ikke alltid er dem som har de strengeste reglene etc fra tid til annen. De ser ofte kun begrensningene og ikke hva som faktisk skiller dem ut den andre veien. Men vi er også lydhøre for barna, og gode argumenter blir alltid vurdert og adressert på en skikkelig måte. Noen ganger sier vi at "mamma og pappa skal diskutere dette nærmere", og så tar vi noen runder på det. Men vi er strenge på de områder hvor det er vi foreldre som har ansvaret for at barna har det optimalt (f.eks. leggetider, bilsikring, aktivitet kontra passivitet etc).
|
|
|
|
#8 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Jepp, den skal jeg ta med meg videre også
|
|
|
|
#9 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"På foreldremøte i fjor høst ble vi foreldre sittende igjen og prate. Bl.a. kom det opp innetider. Det var flere foreldre som erfarte at barnet deres kom med "X og Y får være ute til xx:xx." Og så viste det seg at innetiden var omtrentlig det samme for alle barna. Sist redigert av Éowyn : 14-08-12 kl 13:20. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Klok far, det der. Jeg adopterer utsagnet hans. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"Her er mine standardsvar: |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"
Liker. Men betinger denne at du virkelig har sendt en slik SMS? :ennå novise: |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"
Ja, det gjør det. Jeg lyver ikke datteren min rett opp i ansiktet, og jeg har god kontakt med foreldrene til de nærmeste vennene til ungene. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper""Jeg er ikke mammaen til alle andre. Jeg er mammaen din."
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"Jeg kan ha talende blikk til tider så noen ganger holder det og. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får/slipper"Vårt hus og våre regler.
|
|
![]() |
|
|