Sv: Får noen spesialkost på SFO?
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
I tilfelle jeg ga et slikt inntrykk, så må jeg presisere at jeg vet at det finnes ekstreme foreldre når det kommer til kostholdsfronten. Som sier at barna ikke tåler gluten, og derfor heller gir brød av spelt og den typen ting. Men jeg tror ikke at de er så mange, og jeg synes heller ikke at noen få idioter skal få ta fra de barna som faktisk har behov for tilrettelegging dette tilbudet. Det blir som diskusjonen om NAV som dukker opp fra tid til annen. Ja, jeg tror at noen få misbruker systemet og tilliten. Nei, jeg synes ikke at vi skal mistenkeliggjøre på generelt grunnlag, og kjøre på med restriksjoner og krav som vil være urimelige og lite formålstjenelige til alle av den grunn.
Dersom noen kommer med hinsides krav til tilrettelegging, så er det ikke verre enn å be om dokumentasjon på problematikken. Eller bare avvise helt åpenbare urimelige krav?
Jeg tror ikke helt du skjønner hvor mye bråk, plunder, heft og elendighet enkeltforeldre kan lage altså. Alt fra ryktespredning til andre foreldre til klager til skolesjefen i kommunen. Men selvsagt prøver vi å avvise urimelige krav - men av og til går det rett og slett ikke. Jobben med å håndtere foreldrene blir større enn jobben med å "tilrettelegge" og så velger vi det som gir minst jobb for å faktisk få tid til det vi egentlig skal gjøre også.