Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-12, 14:22   #10
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
Rune Brown er litt kul
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Selvfølgelig skal folk få putte hva de vil oppi matboksen (innen rimelighetens grenser), det er ikke min business hva dere andre legger oppi, og det er ikke deres business hva jeg velger.

MEN, jeg har jobbet i barnehage i åtte år nå, og har sett MANGE rare matpakker. Alt fra sunne tiltalende matpakker, med delikat brød og flere småbokser med kiwi, drue, eple, pære etc., til tørr brødskive med en kaviartube og yoghurt oppi (gjentatte ganger, tydelig ingen èngangsgreie pga dårlig tid).

Mao har jeg både tatt med meg en del av hvordan matpakkene KAN se ut, og hvordan de overhodet IKKE bør se ut.

Man vet selv best hva akkurat ditt barn liker og ikke liker, og ved å ta utgangspunkt i dèt, ha en typ frukt i biter, og en typ grønnsak i biter/stenger, blir matpakka fort fargerik og spennende.

Jeg kan vel ikke være den eneste her som husker godt følelsen man fikk av en kjedelig matpakke i bhg/barneskolen, kontra en fresh og fristende en?

TIPS: Spiser barnet ditt dårlig, men liker nøtter? Kjør på med valnøttkjerner og/eller mandler! Valnøttkjerner er proppfull av sunt fett!

Sist redigert av Rune Brown : 17-08-12 kl 14:25. Årsak: Må legge til en ting :)
Rune Brown er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.