|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#102 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt i matboksenHva er galt med rosiner? Sender dem ikke med hver dag, ei heller ofte, men en gang i blant er det stas med noe ekstra i boksen. i dag sendte jeg med en liten boks med tørket fruktmiks i tillegg til maten, ser ikke noe galt med det? Er klar over at det er mye fruktsukker oppi tørket frukt og rosiner, men av og til må det vel være ok mener jeg. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
I mål
|
Sv: Frukt i matboksen
Ja ok. Jeg er ikke rosinmotstander eller noe slikt, men for meg har det ikke noe i hverdagsmaten å gjøre, uansett om barnet ellers spiser frukt eller ikke. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Frukt i matboksenSelvfølgelig skal folk få putte hva de vil oppi matboksen (innen rimelighetens grenser), det er ikke min business hva dere andre legger oppi, og det er ikke deres business hva jeg velger.
Signatur fjernet pga. brudd på signaturregler. Veronal, moderator Sist redigert av Rune Brown : 17-08-12 kl 14:25. Årsak: Må legge til en ting :) |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#106 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Frukt i matboksenVi putter noen ganger rosiner oppi matboksen til knerten rett og slett for at det skal være noe annet enn knekkebrød der (som han foretrekker fremfor brød). Snuppa får frukt på skolen, men vi putter som regel oppi gulrotstaver, sukkererter osv. også, og de er alltid borte. Jeg vet at hun deler med seg de hun ikke vil ha, for sånt er visst skikkelig poppis. Deling på eget initiativ er selvfølgelig helt greit. Å variere matboksene hennes er lett som en plett.
|
|
|
|
#107 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Rosinene var berre eit eksempel på eit minimalt, halvhjerta forsøk på å gjere matpakken litt meir spennande, ikkje sunnare. Og eg sender ikkje med rosiner meir enn 1-2 gangar per mnd, så trur ikkje det har signifikant effekt på sukkerinntaket. Av og til putter eg oppi 4-5 cherry-tomatar eller ein Danonino-yoghurt. Sikkert for søtt det også, men skitt au.
|
|
|
#108 |
|
Glamorøs
|
Sv: Frukt i matboksenJeg syns det er synd om de som er kreative skal føle seg forpliktet til å ta hensyn til de som ikke er det/ikke prioriterer det/ikke ønsker det. Jeg syns ikke det er kvinner som presser andre kvinner, men endel presser nok seg selv. Og da må man jobbe med egen selvtillit, ikke bli sur over at andre får til mer på ett enkelt område. Slutt å ta andres preferanser som personlig kritikk.
|
|
|
#110 |
|
I mål
|
Jeg er helt enig med deg i dette, men du må jo nesten akseptere at ikke alle blir like stressa som du beskriver der av å putte 4 biter nektarin og 2 agurkskiver i matboksen. Heldigvis får man si. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
I mål
|
Veldig enig. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
Sv: Frukt i matboksenSyns det ble skrevet mye fint her nå. Jeg er enig med Simone som skriver at andres tilsynelatende perfekte liv kan få oss vanlig dødelige til å føle utilstrekkelighet. Det er et vanvittig press om å være superflink på alle områder, men dette presset kan en fint motstå med litt ryggrad og skylapper for øynene. Samtidig bør ikke frykt for å tråkke noen på tærne eller ønske om å poengtere for andre at en vanlig (og la oss være ærlige, kjedelig) matpakke med brødskiver og ost er helt greit, skal være utslagsgivende når du står på kjøkkenet og lager mat til ungen din. I denne konkrete sammenhengen, slik jeg forstår den, sender HI med litt mer spennende mat i podens matboks til et måltid hvor alle barna har med egen mat. Jeg syns det er helt i orden å reagere på at innholdet plutselig blir felleseie bare fordi det er annerledes enn den "vanlige" frukten som spises. Det handler ikke om at en er sær og egoistisk. Maten som legges i matboksen er beregnet for én unge, fullstendig uavhengig av allergi eller annet. For meg handler det om prinsippet, og at jeg ville ønsket å vite hva ungen hadde fått i seg av det jeg la i.
|
|
|
#113 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
|
|
|
#114 |
|
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt i matboksenJeg må bare slutte meg til alle som mener at det ikke er ok å dele ut av mat som ligger i matboksen! Tror jeg hadde blitt ganske sint hvis det hadde skjedd. Vi lager ikke spesielt spennende matbokser men legger alltid ved oppskjærte biter av frukt eller bær i matboksen!
|
|
|
#115 |
|
|
Jepp.
|
|
|
|
#116 |
|
Kakemonster
|
Det er vel her jeg er også. Jeg blåser en lang marsj i hva andre har og ikke har, så lenge barnet mitt spiser seg mett til lunsj.
|
|
|
|
#117 |
|
maler
|
Sv: Frukt i matboksenNår jeg tenkte meg om har pluttens mat blitt delt ut ved et par anledninger.
|
|
|
#118 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt i matboksenJeg oppdaget at lillesøsters yogurt blir delt ut hvis hun ikke spiser den samme dag den er med. Den kommer ikke i retur eller blir oppbevart til neste dag men gis bort til andre. Når jeg spurte nærmere viste det seg at hun spiste yogurt kanskje en dag i uka, de fire andre dagene gikk yogurten til andre barn. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
lettere utlada
|
Jeg hadde aldri reagert om mat ble delt med en som ikke hadde/hadde for lite. Såfremt Plutten fikk mat på ettermiddagen om han var sulten da?
|
|
|
#120 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Frukt i matboksenDatra mi spiser 2 brødskiver med prim til frokost hver dag, og får med 4 skiver med prim i matboksen hver dag. Jeg har aldri hørt at maten hennes har blitt delt ut. :bidrar:
|
![]() |
|
|