Sv: Frukt i matboksen
Opprinnelig lagt inn av Rune Brown, her.
Kan man ikke bare ta rennafart og drite i hva andre tror og mener da, og sende med akkurat det man vil selv? Fancy eller ikke fancy?
Oppi dette mener jeg at hvis en mamma eller en pappa mener at ferdigsmurte lefser fra butikken, stinn av sukker, sjokoladepålegg eller sjokoladekjeks er til "det beste for barnet sitt", bør de virkelig ta en runde med seg selv, FORDI DET ER COMMON SENSE at man ikke stapper usunt fett, sukker og annet drit inn i det mest dyrebare man har her i livet, barnet sitt.
Det hele er nok riktignok mer uvitenhet og latskap enn ondskap.
Sånn!
Jo, men da tar man faktisk det opp med foreldrene. Man kan faktisk snakke med dem om mat som gir energi og a det ikke er lurt med lefser og sjokoladekjeks i matpakken.
Men i et tidligere innlegg så kritiserte du helt vanlige matpakker, f.eks brødskive og en liten tube kaviar, og det syns jeg er unødvendig. Når jeg ser på barnas matpakker i barnehagen så er det viktigste at det er mat i dem, og ikke kaker og kjeks. Om da noen velger å sende med brødskiver med kaviar dag ut og dag inn, s¨å er da det helt greit.
Min sønn hadde med seg knekkebrød med servelat i evigheter, fordi han ønsket det selv. og ikke fordi jeg syns det var så spennende. De gangene jeg prøvde å variere så fikk jeg tilbake mesteparten, unger er forskjellige.