|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Frukt i matboksen
Det er et godt poeng, og jeg ser heller ingen grunn til å kritisere helt vanlige matpakker. Jeg ser egentlig heller ingen grunn til å gå i fistel med fordømmelse over lefse med sukker og kanel heller. Er man pedagog bør man heller ta det opp med vedkommende på en hyggelig og informativ måte, framfor å stønne i oppgitthet i det offentlige rom.
![]() |
#182 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Man er vel ikke i overkant tolkete om man leser det som at du er sliten?
![]() |
#184 |
Halloen!
Jeg har hatt fri i 7 uker... |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Frukt i matboksenHandler det ikke i bunn og grunn om å lage matpakke barnet liker, uavhengig av innhold? (Og i mitt tilfelle, at denne matpakken faktisk blir spist av mitt barn og ikke andres?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Pepperkakeformer vet du... |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
frakoblet
|
Nei, du har ikke sagt at du er misfornøyd med egen tilværelse eller mangler overskudd, men jeg så det som mulige årsaker til at du innimellom oppfører deg som en bitter, gammel kjerring/obsternasig tenåring (stryk det som passer deg minst). Som regel fremstår du som veloverveid og avbalansert, men med (u-)jevne mellomrom friker du helt ut og biter fra deg og virker helt ute av kurs. Jeg håper jo det er en ytre faktor som påvirker dette, og at du ikke bare er fullstendig uberegnelig.
![]() |
#188 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Frukt i matboksenJeg tenker at maten jeg legger i ungene sin matboks er mine unger sin mat. Av og til deler/bytter de med andre, og det er greit. Om jeg vil legge med figurforma egg og physfsalìs?? er det også greit. Jeg bryr meg ikke om hva andre unger har i matboksen, som regel aner jeg ikke hva de har for jeg er ikke der når de spiser.
![]() |
#189 |
Halloen!
![]() Sv: Frukt i matboksenNå har jeg fått rød av LilleRosin også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Frukt i matboksenMen rine, du misforstår jo helt fra begynnelsen.
Det er jo ingen regler som sier at barna ikke kan ha med frukt i matboksene sine?! I den aktuelle barnehagen tar man med frukt til å dele, men det må da være lov å ha med sin egen frukt i sin egen matboks som man spiser til matboks-måltidet i tillegg, uten at det skal være noe problem? Du konstruerer jo et problem av ingenting her.
![]() |
#191 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Frukt i matboksenVi serverer all mat i barnehagen vår mot tidligere matboks til frokost. For mange er det dessverre et dårligere tilbud de får nå som vi serverer maten for mange hadde flotte matpakker med grønt og proteiner (omelett, hardkokteegg). Men for noen er vårt smøremåltid et pluss for barnet fikk ofte bare tørre skiver med ost på og spiste dårlig av dette. Vi serverer havregrøt eller brød/knekkebrød, men det er ikke hver dag vi har frukt eller grønnsaker nok til å sette frem til frokosten. (Det er alltid noe til fruktmåltiet, men i nøden blir det ananas på boks og rosiner, men det er unntaket heldigvis).
![]() |
#192 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Frukt i matboksenDet går an å høre litt på andre og innrømme sine feil altså.
![]() |
#193 |
Halloen!
![]() Sv: Frukt i matboksenElise: Jeg har ikke misforstått hva HI mente (og om jeg har, så orker jeg iallfall ikke begynne om igjen...) og jeg har for lenge siden innrømmet at jeg sikkert har beveget meg litt på siden av det hun egentlig spør om. Det har vel egentlig del fleste av de siste 10-20 innleggene gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
frakoblet
|
Er det ufint å både rødprikke og skrive i tråden, altså?
![]() |
#195 |
Halloen!
![]() Sv: Frukt i matboksenDet er ikke ufint å rødprikke, men det er ufint å kalle noen en bitchete, uberegnelig kjerring (sammendrag) selv om de har uttrykt misnøye med fokuset enkelte har på matboksen til ungene sine. Hvis du ikke skjønner det, er det egentlig ikke noe jeg kan gjøre for å hjelpe deg. Og spar meg for "jeg sa ikke at du var en kjerring, jeg sa at du oppførte deg som en..." I det minste har jeg oppdragelse nok til å kalle deg kjerring på bakrommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Mi jente spiste mer/bedre når de hadde valgmuligheter og skulle smøre selv. Nå MÅ jeg være oppfinnsom for å fange oppmerksomheten hennes. Sulten eller ikke, hun blir distrahert av dem som ikke spise (kanskje de spiste hjemme) og dermed spiser ikke hun heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Halloen!
![]() Sv: Frukt i matboksenDet er jeg iallfall enig i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Bondesjakk(matt!?)
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
![]() Sv: Frukt i matboksenJeg er veldig glad i å overraske barna med noe godt i matpakka. De synes matpakkedagene er stas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Frukt i matboksenJeg skjønner at HI undres over praksisen, og synes det er flott at hun har fått snakket med bhg og ordnet opp i eventuelle misforståelser.
![]() |
|
|