|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Hvor går du og spiser alene i en fremmed by? | |||
Jeg går uten å nøle på en topprestaurant, og koser meg verre |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 6,21% |
Jeg går på en topprestaurant, men er litt nervøs |
2 | 1,24% |
Jeg går på en uformell restaurant med bordservering, og koser meg verre |
78 | 48,45% |
Jeg går på en uformell restaurant med bordservering, men skulle ønske jeg var på en topprestaurant |
7 | 4,35% |
Jeg går på en uformell restaurant med bordservering, men er litt nervøs |
8 | 4,97% |
Jeg går et sted hvor man bestiller over disk, og er kjempefornøyd |
15 | 9,32% |
Jeg går et sted hvor man bestiller over disk, men skulle ønske jeg var på en ordentlig restaurant |
2 | 1,24% |
Jeg går et sted hvor man bestiller over disk, men er litt nervøs |
1 | 0,62% |
Jeg kjøper noe i en butikk og spiser på hotellrommet, er fornøyd som bare det |
30 | 18,63% |
Jeg kjøper noe i en butikk og spiser på hotellrommet, og gråter bitre tårer |
3 | 1,86% |
Brokkoli |
5 | 3,11% |
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
kamerat
|
![]() Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?Jeg liker ikke roomservice, så det fikk ikke være med.
![]() |
#63 |
kamerat
|
![]() Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?Bah!
![]() |
#65 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?Jeg tror egentlig at det er greit for meg å spise på en fancy restaurant alene også, men noe av grunnen til at jeg koser meg sånn med fine middager er nettopp å dele den med noen og diskutere det vi spiser. Det aspektet mister man jo når man spiser alene, og derfor har jeg ikke gjort det.
![]() |
![]() |
#66 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?
Eg var så ærlig/frekk/krevende/skulleberremangle at eg bestilte liten pizza og tok med meg resten i goodiebag som eg spiste kald til dagen etterpå.
![]() |
![]() |
#67 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?Det heiter vel ikkje goodiebag, med doggybag!
![]() |
![]() |
#68 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?Jeg går aldri på topprestaurant, men koser meg alene på mer uformelle steder.
![]() |
#69 |
kamerat
|
Ah, man lager jo aldri gode nok alternativer når man lager disse pollene. Men ja, jeg ville tatt med typ Bagatelle også. Restauranter med ambisjoner og godt renommé.
Og ambisjonen er altså å rykke helt til topps. ![]()
![]() |
#70 |
kamerat
|
![]() Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?Og spørsmålet er jo egentlig om du nøyer deg med noe annet enn det du egentlig hadde hatt lyst til, bare fordi du er alene, ikke om du liker å gå på fancy restauranter.
![]() |
#72 |
kamerat
|
![]() Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?Ja, og akkurat det synes jeg det er vel verdt å trene på.
![]() |
#74 |
Librocubicularist
|
Eg trur eg mangler den ambisjonen. Eg er einig i at terskelen for å spise aleine, er høgare jo lenger opp på lista di ein kjem. Men noko av det som gjer at eg tenker at eg gjerne kan spise aleine, er roa eg får, når eg sett meg ned ved eit bord, kan velje mat frå ein meny og bare slappe av, lese medan eg blir servert og sitte der i timesvis. Dette kan eg godt gjere i Oslo og, eg treng ikkje reise bort for å nyte det å slappe av på ein cafe-restaurant aleine. Eg kjenner ikkje den same roa, viss eg går ein type plass kor det ikkje passer seg å bli sittande i timesvis og slappe av med ei bok. Og då blir mykje av poenget med å spise ute aleine borte, for min del. Så eg ser faktisk ikkje på det som eit mål i seg sjølv å gå på ein fancy eller ambisiøs, formell restaurant aleine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?Jeg tror at de kanskje er vant til alenespisere på skikkelig fancy restauranter. Nettopp fordi folk ikke vil la sjansen til å spise der gå i fra seg, bare fordi man må gjøre det alene. Så da tenker jeg at de sørger for å snakke litt, og at man alltid har noe å drikke/spise/gjøre så man ikke blir sittende å tvinne tommeltotter. For jeg hadde nok ikke lest eller surfet på nett på en restaurant med michelinstjerner.
![]() |
#76 |
maler
|
![]() Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?Jeg synes romservice er skumlest. Dvs den øverste er jo skumlest, men den er ikke mindre skummel av å dra to sammen.
![]() |
#78 |
Librocubicularist
|
Det kan jo hende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
kamerat
|
![]() Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?Jeg tenker jeg må ha lov til å fikle med iPhonen min på Michelin-restaurant alene, i hvert fall i pauser mellom rettene, men antagelig ikke bok, nei. Men på sånne steder kommer de jo gjerne med småretter i ett kjør, så problemet er ikke så stort.
![]() |
|
|