Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Madrass

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-07, 20:12   #1
Marian
29 år

Marian sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Sv: Madrass

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Det er mange som ikke bruker juniorseng men går direkte til vanlig sengestr. 75X200 eller 90X200. Da er de fleste madrasser beregnet på voksne, ikke barn.

Men man må jo kjøpe madrass beregnet på barn til et barn

Sverger fortsatt til springfjær.

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 20:14   #2
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marian, her.

Men man må jo kjøpe madrass beregnet på barn til et barn

Sverger fortsatt til springfjær.

Hvor har du funnet det? Jeg har sett etter det men ikke funnet noe sted.

Gammel 09-04-07, 20:17   #3
Marian
29 år

Marian sin avatar

Standard

Hvor har du funnet det? Jeg har sett etter det men ikke funnet noe sted.

Vi har bare hatt sprinkel og juniorseng så langt, springfjærmadrasser til de har vi fått på Babyshop og IKEA henholdsvis.

Gammel 09-04-07, 20:19   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Vi har bare hatt sprinkel og juniorseng så langt, springfjærmadrasser til de har vi fått på Babyshop og IKEA henholdsvis.

Ja, det er greit nok. Har du funnet i vanlig størrelse? Det har ikke jeg. Den gang jeg solgte madrasser og fikk kurs av leverandør var de svært klare på at det beste for barn var en god skummadrass.

Gammel 09-04-07, 20:21   #5
Marian
29 år

Marian sin avatar

Standard

Ja, det er greit nok. Har du funnet i vanlig størrelse? Det har ikke jeg. Den gang jeg solgte madrasser og fikk kurs av leverandør var de svært klare på at det beste for barn var en god skummadrass.

Nei det har jeg heller ikke lett etter, jeg er også tilhenger av at barn får sove i senger tilpasset størrelsen på ungene. Nevnte jeg det?

Gammel 09-04-07, 20:28   #6
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Nei det har jeg heller ikke lett etter, jeg er også tilhenger av at barn får sove i senger tilpasset størrelsen på ungene. Nevnte jeg det?

Det tror jeg blir mer avhengig av barnet og dets behov/personlighet enn hvor stort barnet er. Min eldste prøvde vi uttrekkseng til, han mistrivdes sterkt i den. Vi hadde en seng i 90X200 stående på rommet også. Han dro dyne og pute der og la seg til å sove. Jentene har brukt utrekksengen i ca 1 år hver før de vokste ut av den. De turnet rundt i sengen om natten og slo hodet, våknet uttallige ganger. Det ble slutt med det når de fikk 90X200 seng.

Gammel 09-04-07, 20:29   #7
Marian
29 år

Marian sin avatar

Standard

Det tror jeg blir mer avhengig av barnet og dets behov/personlighet enn hvor stort barnet er. Min eldste prøvde vi uttrekkseng til, han mistrivdes sterkt i den. Vi hadde en seng i 90X200 stående på rommet også. Han dro dyne og pute der og la seg til å sove. Jentene har brukt utrekksengen i ca 1 år hver før de vokste ut av den. De turnet rundt i sengen om natten og slo hodet, våknet uttallige ganger. Det ble slutt med det når de fikk 90X200 seng.

Jeg har en kålmark

Gammel 09-04-07, 20:47   #8
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da vet jeg at vi ikke skal kjøpe springfjærmadrass, iallfall. Men hvilken skummadrass er best da?

Hos oss er det et poeng å hoppe over juniorseng-stadiet - det er rett og slett et spørsmål om økonomi. Jeg synes det blir for dumt å bruke masse penger på en seng som bare skal brukes noen få år.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 20:25   #9
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Kan bare signere dette + første innlegget til Lindamor. Det anbefales IKKE å ha springfjærmadrass til barn. Jeg har vært på madrasskurs både hos Jensen, Wonderland og Ekornes, og alle ga samme anbefalninger.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 22:29   #10
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette har jeg fått høre av de vi har kjøpt madrasser av også, samt av fysioterapauten min.

Derfor har barna våre skikkelige skumgummi madrasser frem til de er tunge nok til springfjær.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 11:20   #11
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Drar opp denne galme tråden som er aktuelle for oss akkurat nå. Det er tydelig at vi bør gå for skummadrass. Hva kjennetegner en god skummadrass og hvor anbefales de kjøpt?
Og pris..?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.