|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsJeg har aldri hørt eller sett påleggsregler verken på skolen eller barnehagen. Høvdingen har lavere terskel enn meg for å smøre en med syltetøy i ny og ne, men det er ikke en del av det ukentlige kostholdet. Sjokopålegg har vi aldri i hus.
|
|
|
#22 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsÅh, var spørsmålet om hva som var reglene fra skolen?
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsHar ikke hørt om noen påleggsregler på skolen til vesla. Syltetøy spiser hun bare på vaffel så det spør hun ikke etter. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsAner ikke om syltetøy er lov hos oss eller hva.
|
|
|
#25 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsMinsten har av og til med seg knekkebrød og små syltetøybokser som matpakke.
|
|
|
#27 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsDet er bare yngste som liker syltetøy her, men han får det når han vil. Jeg bruker av og til Nora sitt sukkerreduserte (for det er det ikke lus i.
|
|
|
#28 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spinn off: syltetøy og denslagsHer er det ingen restriksjoner annet enn at skolen anbefaler sunne matpakker.
|
|
|
#29 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsJeg har ikke hørt om noe syltetøyforbud her. Men det er uansett ikke matpakkemateriale hos oss, fordi vi bruker hjemmerørte jordbær, og konsistensen er litt tynn. Poden er enig at det lett blir grisete i matboks.
|
|
|
|
#30 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsIngen restriksjoner fra vår skole.
|
|
|
#31 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spinn off: Syltetøy og denslags
Jeg sender med syltetøyet i en liten boks og brødskive for seg, sammen med en skje, så får ungene legge syltetøy på brødet selv, på skolen. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsJeg har aldri hørt om noen skole som har restriksjoner på pålegg overhodet. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Hos oss er det oppfordret til å unngå sjokopålegg, mens det er gitt restriksjoner på egg og nøtter pga alvorlig allergi.
|
|
|
#34 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsHer får de det de vil ha på maten, men jeg sender ikke med sjokoladepålegg eller syltetøy i nista. Sjokoladepålegg fordi jeg antar det ikke er tillatt, syltetøy fordi det er grisete. Innrømmer glatt at jeg ga toåringen sjokade på brødskiva for i det hele tatt å få i han mat da det ikke var flere kurver på vekstskjema han kunne falle under. Det hjalp i to dager og nå spiser han svært sjelden sjokoladepålegg. De eldste spiser det innimellom, men heller mer av alt annet. Syltetøy er de heller ikke spesielt glad i på brød. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
-
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsIngen restriksjoner hos oss. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsCarrie: kan du ikke røre sammen bær selv da, uten sukker eller med mye mindre sukker? Er jo masse fine antioksidanter i bær.
|
|
|
#37 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Vi har det også sånn, altså. Og til og med uten nugattien. Men ingen har spurt etter det, så det var mer det jeg mente med ingen restriksjoner. Vi har syltetøy da. Mannen spiser det. Ungene kan få litt på havregrøten hvis de vil. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Personlig pessimist
|
Vi kjøper ikke Nugatti til jul heller, men det har vært noen sånne småtuber i kalenderen. Vi kjøper jordbær på kassesalg når sesongen er på hell, og rører med minimalt med sukker. Veldig greit å ta opp og tine når det trengs. Både i vaffelsammenhenger og til smoothie.
|
|
|
|
#39 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsJeg må ha brunost i hus til jul, men det er på grunn av de brune sausene!
|
|
|
|
#40 |
|
-
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda, det er klart jeg gjør, men hun får ikke syltetøy i matboksen av den grunn. Det er forbeholdt helg og vafler hos oss. Og noen ganger på frokostblanding. Hun får smoothie med masse bær både til frokost og ellers. |
|
|
|
![]() |
|
|