Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinn off: Syltetøy og denslags

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-12, 23:36   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn off: Syltetøy og denslags

Jeg har aldri hørt eller sett påleggsregler verken på skolen eller barnehagen. Høvdingen har lavere terskel enn meg for å smøre en med syltetøy i ny og ne, men det er ikke en del av det ukentlige kostholdet. Sjokopålegg har vi aldri i hus.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 23:39   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, var spørsmålet om hva som var reglene fra skolen?

Vi blir oppfordret om sunne matpakker, men har ikke hørt mer enn det.

Antar det ville blitt tatt med oss direkte om de mente vi avr helt crazy.

Og så snakker de om sunn mat og sånt på skolen, og her hjemme, så de vet jo hva som er lurt og ikke.

Gammel 22-08-12, 23:42   #23
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Har ikke hørt om noen påleggsregler på skolen til vesla. Syltetøy spiser hun bare på vaffel så det spør hun ikke etter.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 23:52   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Aner ikke om syltetøy er lov hos oss eller hva.

Yngste, som er bhg gutt, får syltetøy på skiven hjemme om han vil ha det. Det er det eneste pålegget han liker. Det går ikke mengder, men da kan han i alle fall spise en hel skive. Forleden spiste han to skiver, første gang noensinne.

Gammel 23-08-12, 01:03   #25
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Minsten har av og til med seg knekkebrød og små syltetøybokser som matpakke.
Det er gjerne når jeg har trodd at jeg hadde mere brød i fryseren og om morgenen funnet ut at det var feil.

Gammel 23-08-12, 01:26   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hørt om påleggsrestriksjoner på vår skole.

Jeg lager syltetøy selv, med ganske lite sukker, så det får ungene spise til hverdags og på skolematen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 09:43   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er bare yngste som liker syltetøy her, men han får det når han vil. Jeg bruker av og til Nora sitt sukkerreduserte (for det er det ikke lus i. ), men lager veldig ofte rørte bær selv, fryser ned i små porsjonspakker slik at det ikke står og mugner når det tas opp. Eller bare tiner noen bær i farten, og rører sammen med litt vaniljestevia. Veldig godt.

Gammel 23-08-12, 09:47   #28
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinn off: syltetøy og denslags

Her er det ingen restriksjoner annet enn at skolen anbefaler sunne matpakker.
Veldig mange, særlig i 7.klassen har sjokoladepålegg/syltetøy ol. hver eneste dag og som eneste pålegg.
Ungene mine får ikke syltetøy på skolematen, men kan godt ta seg en skive med det hjemme, det samme med honning. Vi har ingen regler utover at de alltid må spise en skive med noe litt sunnere på først. Sjokoladepålegg får de lørdag morgen etter samme regel.
Syltetøy lager jeg sjøl, ellers har vi mager prim og mager mysost i kjøleskapet bestandig, men det er det bare jeg som liker

Gammel 23-08-12, 10:39   #29
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke hørt om noe syltetøyforbud her. Men det er uansett ikke matpakkemateriale hos oss, fordi vi bruker hjemmerørte jordbær, og konsistensen er litt tynn. Poden er enig at det lett blir grisete i matboks.

Gammel 23-08-12, 10:58   #30
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen restriksjoner fra vår skole.

Knotten har stadig Nugatti, og det skal jeg fint klare å argumentere for at han fortsatt kan få. Heller to skiver med Nugatti enn en unge som ikke spiser og havner i slosskamper.

Gammel 23-08-12, 11:37   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har ikke hørt om noe syltetøyforbud her. Men det er uansett ikke matpakkemateriale hos oss, fordi vi bruker hjemmerørte jordbær, og konsistensen er litt tynn. Poden er enig at det lett blir grisete i matboks.

Jeg sender med syltetøyet i en liten boks og brødskive for seg, sammen med en skje, så får ungene legge syltetøy på brødet selv, på skolen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 11:46   #32
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hørt om noen skole som har restriksjoner på pålegg overhodet.

Syltetøy spises litt av hjemme hos oss, men ikke spesielt mye.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 11:52   #33
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har aldri hørt om noen skole som har restriksjoner på pålegg overhodet.

Hos oss er det oppfordret til å unngå sjokopålegg, mens det er gitt restriksjoner på egg og nøtter pga alvorlig allergi.

Gammel 23-08-12, 11:53   #34
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Her får de det de vil ha på maten, men jeg sender ikke med sjokoladepålegg eller syltetøy i nista. Sjokoladepålegg fordi jeg antar det ikke er tillatt, syltetøy fordi det er grisete. Innrømmer glatt at jeg ga toåringen sjokade på brødskiva for i det hele tatt å få i han mat da det ikke var flere kurver på vekstskjema han kunne falle under. Det hjalp i to dager og nå spiser han svært sjelden sjokoladepålegg. De eldste spiser det innimellom, men heller mer av alt annet. Syltetøy er de heller ikke spesielt glad i på brød.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 12:58   #35
Carrie
-

Carrie sin avatar

Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Ingen restriksjoner hos oss.

Vi praktiserer begrepet "lørdagspålegg" om sjokoladpålegg og syltetøy.

I dag spurte hun faktisk om å få syltetøy i en boks fordi en annen jente hadde hatt det, men jeg avblåste det. Er visst litt streng.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 12:59   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Carrie: kan du ikke røre sammen bær selv da, uten sukker eller med mye mindre sukker? Er jo masse fine antioksidanter i bær.

Gammel 23-08-12, 14:18   #37
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg er visst kjempestreng, for her har vi ikke hverken sjokoladepålegg, prim, brunost eller syltetøy. Kjøper en boks Nugatti når det er jul og har et glass jordbærsyltetøy på kjøla som vi bruker når vi har vafler. Det er ingen som har gitt uttrykk for at de savner det heller.

Vi har det også sånn, altså. Og til og med uten nugattien. Men ingen har spurt etter det, så det var mer det jeg mente med ingen restriksjoner. Vi har syltetøy da. Mannen spiser det. Ungene kan få litt på havregrøten hvis de vil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 14:21   #38
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg er visst kjempestreng, for her har vi ikke hverken sjokoladepålegg, prim, brunost eller syltetøy. Kjøper en boks Nugatti når det er jul og har et glass jordbærsyltetøy på kjøla som vi bruker når vi har vafler. Det er ingen som har gitt uttrykk for at de savner det heller.

Vi kjøper ikke Nugatti til jul heller, men det har vært noen sånne småtuber i kalenderen. Vi kjøper jordbær på kassesalg når sesongen er på hell, og rører med minimalt med sukker. Veldig greit å ta opp og tine når det trengs. Både i vaffelsammenhenger og til smoothie.

Gammel 23-08-12, 14:44   #39
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg må ha brunost i hus til jul, men det er på grunn av de brune sausene!

Gammel 23-08-12, 14:46   #40
Carrie
-

Carrie sin avatar

Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Carrie: kan du ikke røre sammen bær selv da, uten sukker eller med mye mindre sukker? Er jo masse fine antioksidanter i bær.

Joda, det er klart jeg gjør, men hun får ikke syltetøy i matboksen av den grunn. Det er forbeholdt helg og vafler hos oss. Og noen ganger på frokostblanding. Hun får smoothie med masse bær både til frokost og ellers.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.