Sv: Curlingforeldre ødelegger for miljøet i klassen og på skolen
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Nope. Det fører til at at det går lenger tid før man får belønningen, men man får den til slutt. Det er som regel en enorm selvjustis i klassene, slik at de som bryter reglene slett ikke får dø i synden. Læreren trenger egentlig gjøre svært lite. 
Men jeg er enig i at den type "straff" kan være OK for eldre elever. Læreren til min syvendeklassing hadde et lurt forslag til lignende straff for urolige tolvåringer her forleden, men han måtte legge det på is fordi mødrene til de to som definitivt bråker mest syntes det ble urettfeigt at deres sønner ikke fikk være med på alt det gøye som skjedde bare fordi de konstant ødela undervisningen for de andre. Så nå er det ingen som får være med på noe gøy og alle timene er fremdeles bråkete. En vinn-vinn-situasjon for alle parter. 
Nettopp slik du beskriver her jeg og reagerer på.
Men reaksjoner bør man kunne ha på alle trinn, menn litt difrensierte. Man bør selvsagt godta mer av en som akkurat har starta i 1 klasse og en som går i 7 klasse. Men selv en 1 klassing bør etterhver klare og forholde seg til regler på skolen. Og at det faktisk for konsekvenser hvis de ikke gjør det.
Om Os skole sin løsning er den beste er vel en annen sak, men at man tar tak alt fra 1 klasse det mener jeg ihvertfall man bør gjøre.
|