Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Invitert i dobbelbursdag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-12, 19:48   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Invitert i dobbelbursdag

Snuppa (7,5 år) skal i bursdag til en av sine beste venninner som går et årstrinn over på skolen. Venninna har bursdag midt på sommeren og har slått sammen feiringen med en annen jente i klassen som også er juli-barn. Snuppa vet hvem det andre bursdagsbarnet er, men kjenner henne egentlig ikke. Snuppa er en av få inviterte som ikke går i klassen til de to bursdagsbarna.

Er det sosialt akseptabelt å kjøpe en litt dyrere presang til bestevenninna enn den svært perifert bekjente?

Gammel 23-08-12, 19:49   #2
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Invitert i dobbelbursdag

Ja, det hadde jeg gjort

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 19:51   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I og med at hun ikke går i klassen til de to andre synes jeg det er greit. Men generelt er man ute på usikker is når man velger å forskjellsbehandle barn mhp gaver på grunnlag av hvor godt man kjenner dem.

Gammel 23-08-12, 19:51   #4
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 19:53   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm, det kommer vel litt an på hvordan de skal åpne de tenker jeg. Åpner begge samtidig fra snuppa og det er åpenbar forskjell, vil det ikke bli litt kleint?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 19:57   #6
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er alle invitert til alle eller det felles feiring, men hver sin gjester?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 19:57   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hmm, det kommer vel litt an på hvordan de skal åpne de tenker jeg. Åpner begge samtidig fra snuppa og det er åpenbar forskjell, vil det ikke bli litt kleint?

Jeg aner ikke hvordan de har tenkt til å åpne presanger, og jeg kjenner moren til venninna godt nok til å vite at det har ikke hun heller tenkt på, slik at det ikke nytter å spørre.

Saken er den at disse jentene alltid har kjøpt litt fine presanger til hverandre, og jeg synes det blir litt teit å bryte dette fordi hun feirer sammen med noen andre. Samtidig som det er litt teit å bryte 100-kronersregelen til en vi overhodet ikke kjenner.

Gammel 23-08-12, 19:58   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Er alle invitert til alle eller det felles feiring, men hver sin gjester?

Invitasjonen lyder: A og B inviterer Snuppa til bursdagsfest.

Gammel 23-08-12, 19:59   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ja.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 20:01   #10
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Eh, jeg er invitert i dobbelt 30-årslag på lørdag, og lurer på akkurat det samme. It never ends!!

Gammel 23-08-12, 20:02   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Eh, jeg er invitert i dobbelt 30-årslag på lørdag, og lurer på akkurat det samme. It never ends!!

Var det ikke Inagh som hadde en tråd om hvor håpløst vanskelig det var å velge hvem som skulle inviteres i bursdag? Til sin 80 år gamle far?

Gammel 23-08-12, 20:05   #12
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde bare kjøpt til jenten dere kjenner.

Når mine barn har feiret sammen med andre og har invitert klassen + noen av sine egne venner, har egne venner kun hatt med til den de kjenner selv om det står flere navn på invitasjonen.

Gammel 23-08-12, 20:07   #13
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jo, den tråden husker jeg.
Jeg ble invitert av ei som ihvertfall på et tidspunkt var en veldig nær venninne. Litt mer perifert nå. Den hun skal feire sammen med har jeg aldri møtt. Tror jeg. Jeg tror det blir vin. Kunne kjøpt blomster, men vet samboeren til venninna mi er veldig allergisk.

Gammel 23-08-12, 20:08   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Var det ikke Inagh som hadde en tråd om hvor håpløst vanskelig det var å velge hvem som skulle inviteres i bursdag? Til sin 80 år gamle far?

Jepp - det tar aldri, aldri slutt!

Jeg tror jeg hadde gått for ei finere gave til venninna, og en mindre gave til hun som jenta di ikke kjenner så godt.

Gammel 23-08-12, 20:12   #15
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

(Dere har i hvertfall fått beskjed om at det er en dobbeltbursdag. Poden har flere ganger gått i bursdag med en gave siden det har stått ett navn på invitasjonen for så å oppdage at det er to som feirer sammen. Det er ukult det! Spesielt når han kjenner bursdagsbarn nr. to godt også, og selv om de tydeligvis hadde separate innbydelser.)

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 20:15   #16
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Tror egentlig jeg hadde klart å finne noe fint til begge, selv om den ene var dyrere, og tenkt at totalt sett ble nok alt bra.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 00:17   #17
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Frøkna her kom hjem med bursdagsinvitasjon i dag, to stk feirer sammen. Ene går i klassen hennes (de fikk nye klasser nå) og hun andre går i en annen 2. klasse. Alle har SFO sammen. Jeg kjenner ingen av dem, vet bare knapt hvem de er. Vi gir gave til begge, endte med lik ting (men ikke helt lik likevel).

Gammel 24-08-12, 00:18   #18
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Tror egentlig jeg hadde klart å finne noe fint til begge, selv om den ene var dyrere, og tenkt at totalt sett ble nok alt bra.

Sånn tenkte jeg også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.