Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hunder i skolegården?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-12, 12:23   #20
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunder i skolegården?

Det er forøvrig like lite trivelig at enkelte hundeeiere drar hunden sin med seg på kafè. Jeg opplevde en episode i sommer på en utekafè. Et godt voksent ektepar kom med en ung, vilter og totalt udressert hund av en av våre største raser. De hadde et flere meter langt bånd på ham, men absolutt ingen kontroll. Bikkja gikk dit han ville og eierne hang bak ham som et slips. Hunden var blid og helt sikkert bare vennlig, men han var vill og skulle hilse på alle han så. I tillegg var han nærmest oppe i maten til gjestene.

Eierne bandt ham med langt bånd i en stol på kafeens uteavdeling og gikk derfor inn for å bestille seg mat. Hunden vimset rundt, dro med seg stolen og var over alt. Sjefen min som var sammen med meg, tok hunden og bandt ham i kort bånd i bordet (et tungt ikke-flyttbart bord). Når eierne kom ut igjen, sa de "men stakkars deg da, hvem har bundet deg her da?". Så så de rundt seg og sa til oss som satt nærmest at han ikke var farlig, han er bare snill osv. Så flyttet de ham tilbake til stolen og det lange båndet igjen. Hunden vimset rundt og plaget gjestene uten at eierne reagerte. Han stjal nesten maten min, men holdt seg unna etter at jeg snakket hardt til ham (og fikk et veldig stygt blikk fra eierne).

Etter en stund kom det en barnefamilie med flere små barn. En 3-4 år gammel gutt løp foran. Han så noen han kjente og hadde bare fokus på å løpe til de. Han så ikke bikkja som lå der og skvatt skikkelig når hunden spratt opp og løp mot ham. Jeg og sjefen min reagerte samtidig, men rakk ikke fram før hunden hadde rukket å slikke guttungen i ansiktet. Gutten og hunden var nøyaktig like høye. Gutten ble redd og skrek, mens hundeeierne gjentok gang på gang at hunden var så snill, at den bare ville hilse og at den var en ung hund som var litt vilter, men bare snill osv. Det endte med at sjefen min tok med seg bikkja ut av kafèen mens hundeeierne protesterte vilt. Han tilbød seg å vente med hunden ved bilen deres til de var ferdige med å spise, men de valgte heller å dra fra kafèen i sinne. Noen hundeeieren har virkelig ikke peiling.

Om noen lurer, så lå min hund i bur i bilen. Jeg har ingen behov for å dra med meg bikkja mi på kafè.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.