|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hunder i skolegården?
Nja. Noen få ville kanskje ment det samme. Flesteparten tror jeg ville argumentert hardt for at det skulle da bare mangle at ikke hunden skulle få være med også. :fordomsfull:
|
|
|
#42 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hunder i skolegården?Vi har flere på skolen her som følger barna til skolen og har med hund, men jeg har aldri sett dem bundet utenfor, de som følger stopper ved porten og lar aldri dyret stå alene noe sted, ergo heller ikke noe problem.
|
|
|
#43 |
|
|
Sv: Hunder i skolegården?OBS! SPØK! |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Hunder i skolegården?Idiotisk oppførsel av en hundeier. Det er for det første ikke lov å binde den ved inngangen og uansett hvor "snill og grei" en hund er, så har man null kontroll om den skulle føle seg truet. Eller hva om noen unger skulle finne på å være slem mot den? Det er likefullt hundeeieren sitt ansvar.
|
|
|
|
#45 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hunder i skolegården?Jeg har en liten og en stor hund og det kunne ikke falt meg inn å bundet de i skolegården og gått inn, det er hundeeiers ansvar uansett hva som måtte skje med dyret, eller hva dyret kunne finne på å gjøre. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hunder i skolegården?Det er forøvrig like lite trivelig at enkelte hundeeiere drar hunden sin med seg på kafè. Jeg opplevde en episode i sommer på en utekafè. Et godt voksent ektepar kom med en ung, vilter og totalt udressert hund av en av våre største raser. De hadde et flere meter langt bånd på ham, men absolutt ingen kontroll. Bikkja gikk dit han ville og eierne hang bak ham som et slips. Hunden var blid og helt sikkert bare vennlig, men han var vill og skulle hilse på alle han så. I tillegg var han nærmest oppe i maten til gjestene. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hunder i skolegården?Dette er selvsagt ikke greit |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Men heller ikke et annet sted i eller utenfor skolegården, håper jeg? Det er sjelden veldig greit at hunder bindes på offentlig sted uten tilsyn, så det hjelper ikke stort om man finner et annet sted enn rett utenfor inngangsdøra, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hunder i skolegården?Dette blir en prinsippsak, på en måte på samme sett som retningslinjer for bursdagsinvitasjoner, synes jeg. Og absolutt veldig greit å ta opp for å få fastlagt retningslinjer - eller får en bevissthet rundt dette.
|
|
|
#51 |
|
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
Si til sjefen din at han/hun gjorde det helt riktige og at disse eierne burde vært kjempeflau. Heia heia!! |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Nei, den bindes ikke noen plass, jeg har den i bånd og går ikke inn |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Bærum
![]() |
Trodde det var forbudt med dyr uansett på skoleområder jeg. Ut ifra alergihensyn. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hunder i skolegården?Jeg trodde et mikrosekund at det var du som lurte på om det var greit, Mavis, da jeg leste overskriften. Heldigvis er kosmos i vater igjen.
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hunder i skolegården?Jeg er enig, man binder ikke hunden og går fra på steder der det er mange mennesker, og spesielt ikke der det er barn. Jeg binder aldri min hund og går fra noen steder, så jeg tilhører de ekstreme på den andre siden. Jeg vil ikke ha ansvar for at noe skjer mellom hunden og mennesker mens jeg er borte. MEN, jeg følger guttungen til skolen sammen med hunden de dagene det passer seg sånn. Jeg henger dog ikke utenfor inngangen, men stiller meg opp i utkanten så kan de som vil hilse på komme, og de andre har hunden på svært så trygg avstand. Jeg har en liten hund, men syns små hunder er hunder på samme måte som store (har hatt stor hund før), og oppdrar ikke den lille hunden på noen annen måte enn vi gjorde med storegutt. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hunder i skolegården?Jeg er så teit at jeg syns hunder generelt ikke skal bindes fast utenfor skole, barnehage, butikk, lege og ja dere skjønner tegninga.
|
|
|
#59 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Hunder i skolegården?Lov om hundehold: "§ 5. Forbud mot å gå fra bundet hund Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser."
|
|
![]() |
|
|