Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Belær meg: Hvilken bilstol forover til 3-åringer over 15 kg?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-12, 13:11   #21
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Belær meg: hvilken bilstol forover til 3-åringer over 15 kg?

Vi har byttet til britax kidfix til de to eldste når de har gått fra bakovervendt il beltestol. Fornøyd med kidfixen og føler de sitter veldig trygt i det setet.

Gammel 22-08-12, 13:41   #22
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi har akkurat kjøpt Cybex Solution X2-fix til å ha i den ene bilen. Har ikke rukket å prøve det enda, men tipser om at det er på tilbud til 1299 på bilXtra nå. Det er ett knalltilbud.

Gammel 22-08-12, 13:45   #23
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må kjøpe ny bil sånn at det er plass til bakovervendt.

Er de over 15 kg ville jeg gått for beltestol. Hvis du sørger for å tilpasse stolen i høyden, sånn at beltet ligger rikitg, og dessuten sørger for at beltet ligger riktig når du fester dem, så bør det gå greit. Noe helt annet er at de kan finne på å ligge i diverse mer eller mindre rare stillinger med "bare" beltet, og det tar jo litt tid å forklare hvorfor man ikke skal gjøre.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:53   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gikk for beltestol til snuppa da hun måtte snus og veide over 15 kilo. Da dette skjedde på slutten av 2008 var det dette Trygg Trafikk anbefalte meg da jeg sendte dem en e-post (og de svarte meg privat).

Vi har vært veldig fornøyd med Britax Kidplus/kidfix til våre unger.

Gammel 22-08-12, 14:25   #25
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Vi kan godt ta det etisk/moralske "sophies choice"-aktige dilemmaet: "tvillinger bakover/forover vs 6-åring i forsetet/baksetet vs mor i forsetet eller i bilnr 2/taxi/buss".

Hvis noen orker ..

Eller hvorvidt man kun krasjer på langtur...

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 14:30   #26
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Vist de er små er det kansje mest praktisk med sånn putestol som dere fjerner puten på etter hvert. Men om de er litt størrelse på ville jeg gått for Britax sin beltestol. Den av de som passer best inn hos dere. (med/uten isofix med/uten ekstra putene på siden).

Signerer Mellomste var 3,5 da han måtte få beltestol i nr.2-bilen, og han satt da utmerket i Britax KidFix hva vekt og lengde angår. At jeg helst hadde sett at vi ikke måtte snu han da er en annen sak.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 14:43   #27
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Eller hvorvidt man kun krasjer på langtur...

For statistikken sier jo at man oftest kresjer på korte turer, når man stresser hjem fra jobb og barnehage og sånt

Gammel 22-08-12, 14:51   #28
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Belær meg: Hvilken bilstol forover til 3-åringer over 15 kg?

Britax kidfix

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 15:35   #29
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mor får all dem trimmen hun trenger ved å svinge kjevler i hode på spydige FPere.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 16:30   #30
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det er X-fix det er tilbud på, ikke X2-fix. X2-fix har støtputer på sidene.

Til så små barn ville jeg brukt beltestol med pute foran, f.eks Cybex Pallas X2. Grunnen til det er alt oppgitt: I et 5-punktbelte vil det oppstå dobbeltrykk og det meste av kollisjonsenergien vil konsentreres rundt hode- og nakkeparti. I en vanlig beltestol er det fare for at såpass små barn rett og slett sklir ut av beltet i en kollisjon.

Jeg kjøpte det i dag og det er det sete som har de harde avtagbare putene på siden.

Gammel 22-08-12, 16:46   #31
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Da har de blingset og du gjort en himla god deal.

Jeg ser i annonsen nå at det står x fix, men samtidig står det at det er testvinner 2011. Er det ikke det med putene som er testvinner? Jaja, vi har fått det sete vi ville ha vi. Var litt usikker på om vi skulle kjøpe to så vi fikk i bilen han fortsatt sitter bakovervendt i etterhvert og

Gammel 22-08-12, 16:55   #32
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Mor får all dem trimmen hun trenger ved å svinge kjevler i hode på spydige FPere.

*dukker*

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 21:54   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har kidfix til eldste og er fornøyd. Yngste skal få likt når han skal snus, men det blir en stund til. Han veier under 15 kg.

Gammel 22-08-12, 22:25   #34
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere vil vel ha enden på visen?

Mannen kjøpte 2 stk Cybex Solution X2fix på barnas hus til 1800. Iflg ham annonserte BilXtra med setet til 2500. Så i så fall har høst gjort en god deal.

Jeg liker jo at det er isofix, for det er jo sikrere i forhold til at setet er fastspent også når barna ikke sitter der. Men det ble jo selvsagt ikke plass til 6-åringen mellom dem. Men mor da? Joda, hun klarte faktisk å svise rævva si mellom de to setene, og det ble nesten tilløp til komfort da de harde sideputene i midten ble fjernet. Nesten. Og så kan jo Cybex Solution brukes uten isofixene, og da får vi nok skvisa guttungen mellom der, ved behov.

Sjansene for å meie ned x antall barn ifm rygging er nå betydelig redusert. Det var pinadø ikke noe sikt bakover før.

Bakoverentusiastene har allerede vært og TP-et huset og kastet egg på døren vår.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 22:47   #35
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Britax har skåret veldig godt veldig mange ganger og så man skal ikke føle man firer på kravene om man velger den. Jeg synes som sagt den er best. 5åringen og. Han er så irrietert på cybex stolen at han spurte på vei til barnehagen i dag om han ikke kunne få en annen. Britax har god nakkestøtte og barnet sitter godt.

Jøss, det var da voldsomt til motstand mot cybex? Den har gjort det bedre enn Britax i test ( om enn det ikke var all verden). Det er jo bilen dere kjører som er problemet, ikke setet?

Vi har cybex x2 fix. Den er genial og har noen funksjoner som Britax sin ikke har (f.eks. at man kan lene hele ryggen, samt nakkestøtten bakover slik at barnet ikke blir hengende fremover i dårlig og trafikkfarlig stilling) og den har gjort det hakket skarpere i tester. Noe trøbbel med belteføring har jeg aldri opplevd og den har stått i flere bilmerker ( jeg nevner i fleng: BMW, Audi, Saab, jepp, Nissan quashquai m.m.).

Gammel 23-08-12, 07:33   #36
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Stolen står ikke i ro i vår bil(har bil uten isofix), selen låser seg og går ikke inn over brystet. Den bygger mye. Gutten sitter greit, men han sitter like godt i Britax sin. Britax sin kan ko også legges litt bakover og hodestøtten er godt.

I våre biler passer ikke Cybex godt og gutten missliker den, og vi missliker den. Da blir vi ikke glad i den.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 08:14   #37
Philomena
Fullverdig medlem

Philomena sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Philomena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi bruker Cybex pallas x2, den som kan brukes med eller uten pute i bil nr 2 som er en knøttliten Peugeot 107 og er veldig fornøyd. Hun er tynn og liten og 3,5 år.

Philomena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 21:46   #38
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

I dag var jeg på bilxtra og kjøpte ett cybex x2-fix til og betalte 1299 denne gangen også.

Gammel 26-08-12, 04:24   #39
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

I dag var jeg på bilxtra og kjøpte ett cybex x2-fix til og betalte 1299 denne gangen også.

Halv pris på dette setet?
:vurderer:

Gammel 26-08-12, 17:23   #40
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Hm, jeg er egentlig ikke på jakt etter noe slikt på ett års tid ennå, men poden er jo på vei ut av britax sete sitt høydemessig... På nett står det 2499kr for dette. Kanskje reise ned og se....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.