Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg skal aldri si til ungen min ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-12, 16:51   #101
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal aldri si til ungen min...

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har møtt voksne mennesker som helt oppriktig tror det kan vokse frukt i magen. Jeg husker ikke hvilken frukt det var snakk om, men jeg sleit hardt med å holde meg alvorlig.

Det kan muligens vokse ekte trær!

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-hi...p?artid=561915

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 19:34   #102
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal aldri si til ungen min ...

Ei bekjent av meg jobber i politiet. Hun hadde stått (i vanlige klær) i kø i en matvarebutikk, da et barn foran i køen begynte oppføre seg akkurat så atalt som barn kan finne på å bli i ny og ne.

Til slutt hadde moren til dette barnet tydeligvis fått nok av oppførselen, og med bestemt stemme sagt: "veit du, om du ikke begynner oppføre deg ordentlig nå, kommer dama i kassa til å ringe politiet - og da kommer politiet og arresterer deg!"

Da klarte ikke min bekjente lenger holde munn. Hun gikk bort til barnet, satte seg på huk, og så forklarte hun vennlig, men ganske så bestemt, at vet du, jeg er faktisk politi, jeg, og her i Norge behøver ingen barn være redd politiet. Politiet i Norge arresterer aldri barn, uansett hvordan de oppfører seg i køen på butikken, så det mamma sier til deg nå, det er ikke sant!

Mammaen ble visst sur, Men det ga min bekjente en god dag i. Hun skulle i hvertfall ikke ha det på sin samvittighet at barnet kanskje ble redd politifolk.

Gammel 25-08-12, 19:37   #103
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Det gjorde hun helt rett i! Hadde gjort det samme om jeg var henne.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 19:40   #104
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slutt å være så forbanna innbilsk!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 20:37   #105
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Hvis du fryser bananen blir den til softis." For en skuffelse.

Ellers bruker jeg "hvis du gjør slik så kan du BLI sånn!" aktivt. Sønnen min og jeg ler mye av den, hvor han holder grimasene i evigheter, i håp om at det slå til.

Opprinnelig lagt inn av smbr, her.

"Det er sunt å svelge fiskebein, for da tar det med seg hår og rusk du har svelget gjennom tarmene"

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 20:54   #106
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Denne kommentaren gjentatt i det uendelige er i all hovedsak ansvarlig for min manglende utdannelse. Jeg hadde ikke noe tro på at jeg kunne gjennomføre et studie. Veldig synd siden jeg strengt tatt er nokså oppegående.

Begge mine foreldre har sagt mange rare og til dels virkelig slemme ting til meg. Moren min fordi hun var veldig ung, faren min fordi han er en selvopptatt dritt. Det har satt spor, men jeg har lært mye om ordets makt i alle fall. :-)

Jeg tråkker stadig uti og har salat til knærne når det gjelder hva jeg sier til LilleBøll, og én ting har jeg lært av å være forelder; de viktigste ordene jeg kan si til barna mine er "jeg er lei meg for {insert offense}".

Uff uff uff

Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 21:00   #107
Left
Passiv

Standard

handletur med mutter:
Jeg: " De har den ikke i svart"
Mutter: " jamen du har da så mye svart, kan du ikke ta en annen farge nå"?
Jeg: "nei, jeg ville hatt svart"
Mutter: " ja, ja, det står jo til personligheten din".

Sist redigert av Left : 26-08-12 kl 00:20.
  Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 22:57   #108
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ein venn av meg sa til treåringen som ikkje ville sove:

- Viss ikkje du legg deg fint ned og slutter å tøyse, kjem soveheksa og tar deg.

Det førte til at han måtte overnatte på barnerommet med livredd treåring i to veker etterpå.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 12:13   #109
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Tenk så masse penger vi brukte på reguleringen din, også ble du seende sånn ut *latter*.

(Beklager mamma, at tennene mine skled litt ut igjen etter at reguleringen var tatt av)

Gammel 26-08-12, 13:29   #110
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ei bekjent av meg jobber i politiet. Hun hadde stått (i vanlige klær) i kø i en matvarebutikk, da et barn foran i køen begynte oppføre seg akkurat så atalt som barn kan finne på å bli i ny og ne.

Til slutt hadde moren til dette barnet tydeligvis fått nok av oppførselen, og med bestemt stemme sagt: "veit du, om du ikke begynner oppføre deg ordentlig nå, kommer dama i kassa til å ringe politiet - og da kommer politiet og arresterer deg!"

Da klarte ikke min bekjente lenger holde munn. Hun gikk bort til barnet, satte seg på huk, og så forklarte hun vennlig, men ganske så bestemt, at vet du, jeg er faktisk politi, jeg, og her i Norge behøver ingen barn være redd politiet. Politiet i Norge arresterer aldri barn, uansett hvordan de oppfører seg i køen på butikken, så det mamma sier til deg nå, det er ikke sant!

Mammaen ble visst sur, Men det ga min bekjente en god dag i. Hun skulle i hvertfall ikke ha det på sin samvittighet at barnet kanskje ble redd politifolk.

Her spør guttene stadig vekk om politiet kommer om de er slemme. Jeg benytter enhver anledning til å si at det gjør de ikke, og at de ikke er slemme, men at jeg ikke alltid liker handlingen, men at politiet uansett ikke kommer for å hente barn. Jeg aner faktisk ikke hvor de har fått den ideen fra, det er ikke fra meg iallefall.
For meg er det nemlig viktig at de skjønner at politiet i utgangspunktet hjelper folk, og ikke er skumle.

Gammel 27-08-12, 12:55   #111
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Nei politiet kommer ikke, de kan ikke ta barn. Du kommer på barnehjem.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 14:02   #112
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan egentlig ikke huske noe mamma eller pappa sa som jeg reagerte spesiellt på under oppveksten. De sa mye rart altså, men vi er sånn tøysefamilie, så jeg tok det sikkert som en spøk.

Når mamma var liten likte hun ikke fisk. Bestemor pleide å si at hvis hun ikke spiste fisken sin kom det en mann i mørke klær og tok henne med til en øde øy, der hun bare skulle få fisk. Dette trodde jo ikke mamma på, helt til en fiskemiddag når det ringte på døra, og der sto det en mann i lang mørk frakk og hatt, klar til å ta henne med. Den episoden er hun sur for enda.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 14:09   #113
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde de arrangert det?? Det er jo dels morsomt, dels fælt!

Gammel 27-08-12, 14:11   #114
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hadde de arrangert det?? Det er jo dels morsomt, dels fælt!

Ja, de hadde arrangert det. Alle untatt mamma syns det er en særdeles festlig historie. Men jeg ville ikke gjort det mot mine unger, for å si det sånn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 14:14   #115
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Slutt å være så forbanna innbilsk!

Gammel 27-08-12, 14:36   #116
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Denne tråden var ufattelig vond å lese. :leiseg:

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Lillesøster erter, terger, riv i håret og klyp.
Eg går til slutt lei, og dytter eller sparker henne bort.
Lillesøster hyler: Mooooor! Bai slo meg!
Eg: Ho gjorde sånn, slik og sånn først.
Mor: Jammen du er eldst. Du burde vite betre. Stakkar deg, lillesøster.

Som storesøster har jeg fått høre denne mange ganger opp gjennom årene, og jeg skulle ikke si det samme til min unge. Vel, jeg har møtt meg selv i døren ganske mange ganger...

Gammel 27-08-12, 14:46   #117
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Som storesøster har jeg fått høre denne mange ganger opp gjennom årene, og jeg skulle ikke si det samme til min unge. Vel, jeg har møtt meg selv i døren ganske mange ganger...

Kanskje eg skal vere litt forsiktig då...

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 15:24   #118
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Herregud, så mye grusomme foreldre.

Jeg håper jeg aldri, aldri, aldri sier til ungen min: "Du skjønner det når du får barn selv...." Det gjør meg sinna å tenke på alle de gangene moren min sa det, spesielt etter jeg fikk barn, og i hvert fall ikke skjønner det.

Mora mi har og pleid å si dette - men nå forstår jeg det.

Sånn ellers har hun ikke sagt så mye fælt, den dama - det skal hun ha.

Gammel 27-08-12, 16:57   #119
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Mora mi har og pleid å si dette - men nå forstår jeg det.

Jeg vil anta at det har en viss relevans hva det er foreldrene mener at barna skal forstå.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 17:09   #120
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og det skal sies at jeg hørte først da jeg var tenåring og mente min
Mor var hysterisk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.