Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-12, 18:35   #61
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Årshjulet mitt er fritt fra mitt eget hode (det er jeg som har laget figuren jeg la ved) Aner ikke om det er lært noe sted - ikke som jeg vet om hvertfall. Det bare er.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 19:39   #62
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Nei, nei, man triller lett nedover mot sommeren, og så er det blytungt jo senere på høsten det blir.. Endelig, ved nyttår omtrent, går det mot lysere og lettere tider

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Soulmates!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 19:50   #63
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dere som ser noe annet - hvorfor er det sånn? Har dere funnet det på selv? Jeg kan i alle fall se for meg at årshjulet er noe man lærte på skolen og på den måten har adoptert.
?

Med tanke på at vi snakker om årssykluser og at en syklisk forståelse av tid er vanlig rundt om i verden, synes jeg ikke det er rart at man tenker slik om året. Det repeterer seg jo hvert år.

Gammel 28-08-12, 19:58   #64
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Med tanke på at vi snakker om årssykluser og at en syklisk forståelse av tid er vanlig rundt om i verden, synes jeg ikke det er rart at man tenker slik om året. Det repeterer seg jo hvert år.

Ja, jeg skjønner ikke hvordan dere som tenker i "outlook-view" kommer dere fra søndag til mandag, og fra et år til neste

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 20:07   #65
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Det er det som er så kjipt ang å komme inn på et forum som har vært noen år.. Alt er diskutert

Men som du ser av denne tråden, kan det meste diskuteres på nytt.

Gammel 28-08-12, 21:20   #66
TripptrappTREsko
Bondesjakk(matt!?)

TripptrappTREsko sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
TripptrappTREsko har et hav av muligheter foran seg
Standard

Uten å ha lest noen av de andre svar...:

Året ser jeg for meg som en klokke som går motsatt. Altsa er januar fra 12-11, februar fra 11-10 osv.

Ukedagene har jeg ikke noe "bilde" på (annet enn at søndag er den kjeeeeedeligste dagen i uka!)

TripptrappTREsko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:22   #67
TripptrappTREsko
Bondesjakk(matt!?)

TripptrappTREsko sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
TripptrappTREsko har et hav av muligheter foran seg
Standard

Altså klokkeformen RUND, urskiva, altså

TripptrappTREsko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:23   #68
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Her er mitt:

Veldig flink å tegne!

Nesten som min uke og mitt år. Skjønt uke 50, 51 og 52 er mer avrundet/utflatet, slik som sommermånedene.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:29   #69
Trinity
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Trinity er litt kul
Standard

Ukedagene bølger seg med mandag og onsdag høyest, torsdag og fredag småkrusete, men lørdag og søndag bryter helt mønsteret og svever vektløse. Det er da så klart som det kan bli?

Året er litt vanskeligere å forklare for sommermånedene kommer på høyre side, går bak ryggen, nært og varmt, høsten forsvinner framoverpå venstre side og fyker bortover til desember som er lengst unna hvor det er mørkt og kaldt. Januar har buen som snur og så kommer månedene nærmere igjen.

Gammel 28-08-12, 21:30   #70
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Alle har desember øverst!

Januar er jo som klokken ett - starten etter 12 og - den tolvte måneden. Helt logisk.

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Ja, jeg skjønner ikke hvordan dere som tenker i "outlook-view" kommer dere fra søndag til mandag, og fra et år til neste

Det er da bare å bla om, det!

Gammel 28-08-12, 21:31   #71
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trinity, her.

Ukedagene bølger seg med mandag og onsdag høyest, torsdag og fredag småkrusete, men lørdag og søndag bryter helt mønsteret og svever vektløse. Det er da så klart som det kan bli?

Året er litt vanskeligere å forklare for sommermånedene kommer på høyre side, går bak ryggen, nært og varmt, høsten forsvinner framoverpå venstre side og fyker bortover til desember som er lengst unna hvor det er mørkt og kaldt. Januar har buen som snur og så kommer månedene nærmere igjen.

Gammel 28-08-12, 21:33   #72
noen
This is normal!

noen sin avatar

Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok. Dere er ikke bare rare. Dere er litt gale også.

Gammel 28-08-12, 21:57   #73
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen former/fasonger/mønster. Ingen farger.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 22:03   #74
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Ukedagene er som en lang strek fra venstre mot høyre, som begynner nederst med mandag, har en svak stigning opp mot fredag, før den deretter snur og bikker bratt nedover. Søndag ligger på nivå med mandag uken etter.

Året er også en strek, som begynner på topp i januar og går slakt nedover mot høyre frem til sommeren, før den flates ut. Fra september går linja bratt nedover frem til desember.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 22:14   #75
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenkte på den tidligere tråden når jeg så dette programmet tidligere i uken:
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/863096/

Morsom dokumentar, tar bl.a. for seg synestesi.

Gammel 28-08-12, 22:25   #76
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Året er som en liggende dråpe, med spissen til høyre. Der starter januar og går mot klokka for å så ende i desember i spissen igjen.
Uka er klosser som ligger på rekke framfor meg på en måte. Helgene er litt høyere klosser. Mulig fartsdempere?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 22:30   #77
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dere som ser mønstre og farger og sånn de samme som teller ting og tar eggene ut fra eggekartongen på en symmetrisk måte og sånn? Er det en sammenheng der?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 22:34   #78
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må ha symmetri i eggekartongen, men ser ikke farger og sånn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 22:36   #79
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Tror jeg ser på året som en sirkel og 1.januar er øverst. Teller med klokka.
Uka har mandag i bunn. Stiger opp mot onsdag, samme torsdag og så enda mer opp på fredag. Tror jeg.

Gammel 28-08-12, 22:42   #80
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fatter ikke at så mange ser året i sirkel mot klokka, det er jo en oval som går med klokka! Desember er øverst, sommeren nederst.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.