|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?Årshjulet mitt er fritt fra mitt eget hode |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?
Med tanke på at vi snakker om årssykluser og at en syklisk forståelse av tid er vanlig rundt om i verden, synes jeg ikke det er rart at man tenker slik om året. Det repeterer seg jo hvert år.
![]() |
#64 |
Klar
|
Ja, jeg skjønner ikke hvordan dere som tenker i "outlook-view" kommer dere fra søndag til mandag, og fra et år til neste |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
This is normal!
|
Men som du ser av denne tråden, kan det meste diskuteres på nytt.
![]() |
![]() |
#66 |
Bondesjakk(matt!?)
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
![]() Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?Uten å ha lest noen av de andre svar...: |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Bondesjakk(matt!?)
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
![]() Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?Altså klokkeformen RUND, urskiva, altså |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
![]() Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?Ukedagene bølger seg med mandag og onsdag høyest, torsdag og fredag småkrusete, men lørdag og søndag bryter helt mønsteret og svever vektløse. Det er da så klart som det kan bli?
![]() |
#70 |
frakoblet
|
Januar er jo som klokken ett - starten etter 12 og - den tolvte måneden. Helt logisk.
Det er da bare å bla om, det!
![]() |
#71 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#72 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?Ok. Dere er ikke bare rare. Dere er litt gale også.
![]() |
![]() |
#74 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?Ukedagene er som en lang strek fra venstre mot høyre, som begynner nederst med mandag, har en svak stigning opp mot fredag, før den deretter snur og bikker bratt nedover. Søndag ligger på nivå med mandag uken etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?Jeg tenkte på den tidligere tråden når jeg så dette programmet tidligere i uken:
![]() |
#76 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?Året er som en liggende dråpe, med spissen til høyre. Der starter januar og går mot klokka for å så ende i desember i spissen igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?Er dere som ser mønstre og farger og sånn de samme som teller ting og tar eggene ut fra eggekartongen på en symmetrisk måte og sånn? Er det en sammenheng der?
![]() |
#79 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?Tror jeg ser på året som en sirkel og 1.januar er øverst. Teller med klokka.
![]() |
![]() |
#80 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?Jeg fatter ikke at så mange ser året i sirkel mot klokka, det er jo en oval som går med klokka! Desember er øverst, sommeren nederst.
![]() |
|
|