Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Merkelapper

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-12, 12:48   #21
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Merkelapper

Fant faktisk en pakke med merkelapper fra Askeladden her om dagen. De er etter eldstemann så er altså 10 år gamle.... Holder like godt.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 12:52   #22
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker klistrelapper fra presis på alt tøy, de sitter vask etter vask.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 12:59   #23
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk det til til slutt, akkurat som jeg ville. Nå er det bare å vente på at de dumper ned i postkassa. Jeg brukte følgende formel på gutta som har langt etternavn og kortere fornavn + mellomnavn. Også fikk de bilde, selv om jeg vurderte å droppe det. Navn er fint for de ansatte i bhg og sfo. Vurderte å bruke bare etternavn, men ettersom storebror og kompisene kan lese, så kan det være lurt med fornavn. Og telefonnummer i tilfelle vi mister ting et annet sted. Dessuten vet storebror at han stort sett har mitt telefonnummer i klærne sine når vi er på bytur og liknende.

fornavn + mellomnavn
etternavn
telefonnummer

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 23:15   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Kanskje du ikke bruker nok varme, eller lang nok tid på lappene? Mine har holdt i årevis.

Ja, kan hende. Men jeg pleier å ha maks varme og holder på i ca 10 sekunder.

Gammel 21-08-12, 23:51   #25
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Dere som bestilte fargelappene, hvilke farge og skrift valgte dere? Ble de bra? Har dere motiv på? Vil ha noe som er lett å se og lese.

Gammel 23-08-12, 11:45   #26
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Dere som bestilte fargelappene, hvilke farge og skrift valgte dere? Ble de bra? Har dere motiv på? Vil ha noe som er lett å se og lese.

Slik ble våres...husker ikke hva skrift heter....

Vedlagte bilder
Filtype: jpg klær 491.jpg (153,5 KB, 30 visninger)
Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 15:04   #27
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble ikke så fornøyd med våre fargelapper. Vi har 3 linjer med skrift pga. telefonnummret er med og da ble skriften for smått og en må studere nøye for å klare å lese telefonnummret. Jentene var også veldig misfornøyde med fargene i forhold til hvordan de så ut på skjermen. Ble helt annen fargenyanse når vi fikk dem. Kommer ikke til å bestille dem igjen. Synes de var for dyre til det. Går tilbake til den gamle typen. Men det virker som om de kanskje sitter litt bedre på klær enn de gamle, så kanskje hvis jeg finner ut at den antydningen jeg har der stemmer så kanskje det blir bestilt igjen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 15:11   #28
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Merkelapper fra markmaster som jeg merket 17 og 18 åringens klær med, holder enda!
Ja de bruker de samme klærne enda serru....neida- men det er snakk om ullgensere som bestemora strikket og som har gått i arv til søskenbarna og nå kom hjem igjen

Sånn ellers så har jeg og bestilt de fargelappene, gleder meg til å se om de virkelig sitter uten å stryke.

Gammel 01-09-12, 15:08   #29
millact

Standard

Fikk merkelappene i dag, endte opp med helt hvite. De var fine og lesbare. Så får vi se om de tåler vask etter vask på klær.

Gammel 01-09-12, 19:45   #30
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har brukt sånne strykelapper fra navnelapper.no eller Askeladden eller hva det nå het, men de faller av. Sikkert meg som ikke har strøket godt nok, tenker jeg. Nå har jeg kjøpt stempel, så her stemples det eller skrives på med tusj enn så lenge.

Gammel 01-09-12, 19:57   #31
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Vi bestilte fargede, og de ble ikke bra. Den ene typen har svart bakgrunn med blå skrift, og det så bra ut på nettsiden. Det ser ikke bra ut i rl. Nesten uleselig. Den andre er lilla med turkis skrift. Den går an å lese, litt vanskelig, men akseptablet. På de lilla er det kommet en hvit kant nederst, så hvis de festes på annet en hvitt underlag så ser de ikke så fine ut.
Jeg skal aldri bestille navnlapper derfra igjen!

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 21:30   #32
millact

Standard

Det var derfor jeg valgte hvite fargelapper selv om de da er uten farge. Greit å bare kunne klistre på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.